Datorkomponentrelaterade frågor

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Markusas:

Hej @webhallen ! Tänkte bara kolla om det är någon deadline på medlemserbjudandet gällande detta: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/247896-asus_r....

Funderar på att beställa ett vid löning.

Mvh Markus

Tjena, medlemserbjudandet ska gälla månaden ut här i Oktober, så ni kan lungt vänta på lönen

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Dec 2009

Fel i produktbeskrivning

Hej
Jag införskaffade en laptop i går;
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/246097-l...

Det stämmer inte att gtx950m har 4 gb mnne. Jag dubbelkollade hemma samt att jag var förbi butiken i förmiddags där era medarbetare konstaterade samma sak, det finns 2 gb minne till grafikkretsen.

Så blir det!

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Kern:

Fel i produktbeskrivning

Hej
Jag införskaffade en laptop i går;
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/246097-l...

Det stämmer inte att gtx950m har 4 gb mnne. Jag dubbelkollade hemma samt att jag var förbi butiken i förmiddags där era medarbetare konstaterade samma sak, det finns 2 gb minne till grafikkretsen.

Tja,
Det var underligt det, vi har sålt en del utav dessa men inte hört något liknande, det kan vara att det exemplaret var fel konfigurerat i fabrik. Men jag skickade ett meddelande vidare till vår inköparna, så kan de undersöka det med vår leverantör.
Tack för uppmärsammandet

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östra Götaland
Registrerad
Aug 2013

@Webhallen

Hej!
Jag tänkte bara höra med er om hur det går med mitt serviceärende: R94942
Lämnade in mitt 1080 på felsökning förra måndagen pga coilwhine fick mail om att hämta det samma dag, men när jag kom ditt och frågade hur han hade stresstestat kortet så hade han inte de, utan bara kopplat in den och sedan kopplat ur den igen i stort sätt (ett snabbtest som han beskrev det. Och där inget whine)
Så butiken fick behålla kortet för en mer avancerad felsökning. Där man faktiskt får "använda" kortet lite.

Men nu har jag inte hört något på en vecka.
Skulle ni kunna kolla hur det går? Har en bit till Linköping och då ni inte lägger ut nummer till butikerna på hemsidan (om inte jag är blind dvs ^^) så är mail enda sättet. Men av erfarenhet går detta forum oftast snabbare.

Mvh Pierre "Dragone" A

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 24"

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Dragone:

@Webhallen

Hej!
Jag tänkte bara höra med er om hur det går med mitt serviceärende: R94942
Lämnade in mitt 1080 på felsökning förra måndagen pga coilwhine fick mail om att hämta det samma dag, men när jag kom ditt och frågade hur han hade stresstestat kortet så hade han inte de, utan bara kopplat in den och sedan kopplat ur den igen i stort sätt (ett snabbtest som han beskrev det. Och där inget whine)
Så butiken fick behålla kortet för en mer avancerad felsökning. Där man faktiskt får "använda" kortet lite.

Men nu har jag inte hört något på en vecka.
Skulle ni kunna kolla hur det går? Har en bit till Linköping och då ni inte lägger ut nummer till butikerna på hemsidan (om inte jag är blind dvs ^^) så är mail enda sättet. Men av erfarenhet går detta forum oftast snabbare.

Mvh Pierre "Dragone" A

Hej, butiken hälsar att de återkommer inom kort

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östra Götaland
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Dragone:

@Webhallen

Hej!
Jag tänkte bara höra med er om hur det går med mitt serviceärende: R94942
Lämnade in mitt 1080 på felsökning förra måndagen pga coilwhine fick mail om att hämta det samma dag, men när jag kom ditt och frågade hur han hade stresstestat kortet så hade han inte de, utan bara kopplat in den och sedan kopplat ur den igen i stort sätt (ett snabbtest som han beskrev det. Och där inget whine)
Så butiken fick behålla kortet för en mer avancerad felsökning. Där man faktiskt får "använda" kortet lite.

Men nu har jag inte hört något på en vecka.
Skulle ni kunna kolla hur det går? Har en bit till Linköping och då ni inte lägger ut nummer till butikerna på hemsidan (om inte jag är blind dvs ^^) så är mail enda sättet. Men av erfarenhet går detta forum oftast snabbare.

Mvh Pierre "Dragone" A

Om någon undrar hur det gick, så kommer en kort genomgång.

Köpet hävdes pga att de inte hade "möjligheten" att kontrollera mitt kort med dubbla skärmar vara av en är 1440p 144hz och en 1080p 60hz skärm i t.ex firestrike så valde de att häva mitt köp utan att ge mig möjligheten att hämta ut ett nytt kort för samma pris (köptes på Rea) (då de ej hade möjligheten att testa kortet för att se om de verkligen var ett fel eller inte.)
även om jag inte är helt nöjd så kan jag förstå butiken. hade dock varit mer nöjd om de hade skickat kortet på kontroll till ett ställe som hade kunnat testa de på Rätt sätt.

hur som helst så får jag hoppas att Black friday har ett kort till bra pris.

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 24"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

Hej @Webhallen! Nu undrar jag hur det går med min RMA!?

Jag skickade in den till er den första November, den kom fram/signerades av er den 3:dje Nov. Nu har det gått över en månad som ni haft sakerna, jag har ringt och pratat med er 2ggr varje vecka för att få svar i stilen med "OJ! Det har dom inte ens hunnit starta ett ärende på!" och "Det måste dom iaf starta ett ärende på, jag ska skriva ett mail till dom nu med en gång!" Och det händer inget hos er!? Jag loggade in (på eran sida) nu ikvl (igen) för att se om jag iaf hade fått ett ärende nummer eller om det lagts upp någon info under service... Inget nytt. Jag kommer ringa er i morgon oxå. Men nu får det fan se till att hända något, en månad+ har ni haft sakerna och inte ens kommit igång med ärendet är inte OK.

Saker som åkte in till er på RMA:
8225574 - Corsair Vengeance 8GB (Fel i memtest redan efter 13 min)
7306901 - Plantronics GameCom 818 (Mic död)

Gam3: I7 2600K, Sabertooth, 16GB Vengance, EVGA 980ti SC ACX, HX750w, 240 SSD 3TB HDD
H3pc: C2Q 6600, Gigabyte EP35-DS3, 4GB Domminator, 280x OC, CX650w, 60 SSD, 12TB HDD

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av _AntiherO:

Hej @Webhallen! Nu undrar jag hur det går med min RMA!?

Jag skickade in den till er den första November, den kom fram/signerades av er den 3:dje Nov. Nu har det gått över en månad som ni haft sakerna, jag har ringt och pratat med er 2ggr varje vecka för att få svar i stilen med "OJ! Det har dom inte ens hunnit starta ett ärende på!" och "Det måste dom iaf starta ett ärende på, jag ska skriva ett mail till dom nu med en gång!" Och det händer inget hos er!? Jag loggade in (på eran sida) nu ikvl (igen) för att se om jag iaf hade fått ett ärende nummer eller om det lagts upp någon info under service... Inget nytt. Jag kommer ringa er i morgon oxå. Men nu får det fan se till att hända något, en månad+ har ni haft sakerna och inte ens kommit igång med ärendet är inte OK.

Saker som åkte in till er på RMA:
8225574 - Corsair Vengeance 8GB (Fel i memtest redan efter 13 min)
7306901 - Plantronics GameCom 818 (Mic död)

Tjena,

Det där verkar ytterst märkligt, aldrig tar ett ärende så pass lång tid utan där verkar det ha hänt något i hanteringen där. Ni får jättegärna PMa mig direkt, så ska vi kunna få fram en lösning på era ärenden!

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Hej

Varför kan man inte få svar på hur det går med ens RMA ärende? Vet att detta forum inte är till för svar på sådant, men får varken svar på telefon eller mail... Känns surt att inte kunna utnyttja produkter man köpt för 32k...

[ Fractal Design S - Intel Core i7 6900K -Noctua NH-D15- Corsair Vengeance 64GB DDR4 2133Mhz - ASUS ROG 1080 STRIX Samsung 960 EVO 500GB - Xonar Essence STX -NEC Spectraview Reference 241- Beyerdynamic DT770 Pro 80Ω ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Trist att ni har så värdelösa lagersaldon på M.2 SSD, försökte beställa en som bara fanns i Sthlm samt hos leverantör ner till Gbg, nu några dagar senare är den nollad överallt och jag vet ingenting. Försöker kika på en ersättare men det finns bara småsmulor kvar.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 2080Ti Gaming X Trio @ 2010/15600MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A @ 95Hz]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Corsair Ironclaw RGB]--[HyperX Cloud II]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2005

@Webhallen

Har ni möjlighet att göra chassit valbart (iaf något spann av några modeller) på era egna config datorer?
jag hade utan tvekan köpt denna dator: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/258939-w...

om det inte vore att jag tycker chassit är tog för stort och skulle föredra: http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/256271-fracta...

lägger jag alla delar i varukorgen blir priset 1-2tkr dyrare därav väljer jag bort webhallen...

Citera!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

Hej Webhallen!

Är det här samma produkt? alltså en HB Sli brygga? vill köpa den ifrån er men lite osäker på om det är samma ( förutom 60mm vs 80mm )

https://www.inet.se/produkt/5402904/evga-pro-hb-sli-brygga-2-...

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/237490-evga_2...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

@Webhallen

Har ni koll på när rean på denna skärm upphör?
https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/215667-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017

Trasigt GTX 980Ti

Bästa Webhallen

2016-07-07 köpte jag ett MSI GTX 980Ti.
Efter ett tags användande upptäckte jag grafikartefakter i spel och vid Windows desktop och i webbrowser.

Bilder: http://imgur.com/a/bVtYw

Jag lämnade kortet till butiken med RMA nummer R89197. Inget fel funnet.
Det spekuleras lite runt möjliga orsaker, allt från böjda pinnar på CPU till nätaggregat och att byta PCI platser, RAM fel osv.

Jag fortskrider med att testa kortet i min gamla dator (ASUS P6T + i7 920). Artefakter kommer efter en tids användning.
Jag testar kortet i en HP Z420 workstation. Artefakter.
Olika operativsystem och drivrutinsversioner testas. Samma sak.
Jag har provat med äldre grafikkort AMD R9 280X och GTX 275 i samma konfigurationer utan artefakter.

Jag returnerar kortet åter, RMA nummer R90783. Inget fel funnet. Jag nekas återköp av kortet.

Jag fortskrider nu genom att byta mina övriga datorkomponenter i tur och ordning.
Jag har bytt
Nätaggregat
Moderkort + mSATA.
Minne
CPU

Efter varje steg i utbytet använde jag datorn tills dess att artefakterna presenterade sig igen och gick sedan vidare med nästa komponent. Komponenterna är likvärdiga men med flit inte exakt samma som jag redan har (MSI SLI PLUS x99 + Intel 5820k + Crucial DDR4)
Jag har alltså provat 4 olika datorer/konfigurationer och felet uppstår i samtliga. Visst, det kan ta ett par dagar innan det visar sig, men när det väl gjort det återkommer det oftast snabbt efter omstart/reset.

Hur grundligt anser ni att jag som konsument och privatperson ska behöva bevisa att kortet är trasigt? När är det nog?

Eftersom ni haft era enligt konsumentköplagen 2 försök att lösa problemet, och vi i grunden är oense om huruvida det ens är ett problem, ger jag med detta öppna brev er chansen att ompröva er ställning i frågan innan jag går vidare till tingsrätten.

1) Jag yrkar att köpet hävs.

2) Jag yrkar ersättning för inköp av (onödiga) komponenter för test:
Moderkort ASUS X99-A - 2699kr
mSATA Intel 600p - 1799kr
Minne Corsair - 2358kr
CPU Intel 5800k - 4790kr

3) Jag yrkar även ersättning för resor i samband med returhanteringen och inköp av extra komponenter, 800kr.

Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av whejl:

Bästa Webhallen

2016-07-07 köpte jag ett MSI GTX 980Ti.
Efter ett tags användande upptäckte jag grafikartefakter i spel och vid Windows desktop och i webbrowser.

Bilder: http://imgur.com/a/bVtYw

Jag lämnade kortet till butiken med RMA nummer R89197. Inget fel funnet.
Det spekuleras lite runt möjliga orsaker, allt från böjda pinnar på CPU till nätaggregat och att byta PCI platser, RAM fel osv.

Jag fortskrider med att testa kortet i min gamla dator (ASUS P6T + i7 920). Artefakter kommer efter en tids användning.
Jag testar kortet i en HP Z420 workstation. Artefakter.
Olika operativsystem och drivrutinsversioner testas. Samma sak.
Jag har provat med äldre grafikkort AMD R9 280X och GTX 275 i samma konfigurationer utan artefakter.

Jag returnerar kortet åter, RMA nummer R90783. Inget fel funnet. Jag nekas återköp av kortet.

Jag fortskrider nu genom att byta mina övriga datorkomponenter i tur och ordning.
Jag har bytt
Nätaggregat
Moderkort + mSATA.
Minne
CPU

Efter varje steg i utbytet använde jag datorn tills dess att artefakterna presenterade sig igen och gick sedan vidare med nästa komponent. Komponenterna är likvärdiga men med flit inte exakt samma som jag redan har (MSI SLI PLUS x99 + Intel 5820k + Crucial DDR4)
Jag har alltså provat 4 olika datorer/konfigurationer och felet uppstår i samtliga. Visst, det kan ta ett par dagar innan det visar sig, men när det väl gjort det återkommer det oftast snabbt efter omstart/reset.

Hur grundligt anser ni att jag som konsument och privatperson ska behöva bevisa att kortet är trasigt? När är det nog?

Eftersom ni haft era enligt konsumentköplagen 2 försök att lösa problemet, och vi i grunden är oense om huruvida det ens är ett problem, ger jag med detta öppna brev er chansen att ompröva er ställning i frågan innan jag går vidare till tingsrätten.

1) Jag yrkar att köpet hävs.

2) Jag yrkar ersättning för inköp av (onödiga) komponenter för test:
Moderkort ASUS X99-A - 2699kr
mSATA Intel 600p - 1799kr
Minne Corsair - 2358kr
CPU Intel 5800k - 4790kr

3) Jag yrkar även ersättning för resor i samband med returhanteringen och inköp av extra komponenter, 800kr.

Johan

Det här låter väldigt märkligt, ska bli intressant att se vad WH svarar de är ju annars måna om sitt rykte.

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av whejl:

Bästa Webhallen

2016-07-07 köpte jag ett MSI GTX 980Ti.
Efter ett tags användande upptäckte jag grafikartefakter i spel och vid Windows desktop och i webbrowser.

Bilder: http://imgur.com/a/bVtYw

Jag lämnade kortet till butiken med RMA nummer R89197. Inget fel funnet.
Det spekuleras lite runt möjliga orsaker, allt från böjda pinnar på CPU till nätaggregat och att byta PCI platser, RAM fel osv.

Jag fortskrider med att testa kortet i min gamla dator (ASUS P6T + i7 920). Artefakter kommer efter en tids användning.
Jag testar kortet i en HP Z420 workstation. Artefakter.
Olika operativsystem och drivrutinsversioner testas. Samma sak.
Jag har provat med äldre grafikkort AMD R9 280X och GTX 275 i samma konfigurationer utan artefakter.

Jag returnerar kortet åter, RMA nummer R90783. Inget fel funnet. Jag nekas återköp av kortet.

Jag fortskrider nu genom att byta mina övriga datorkomponenter i tur och ordning.
Jag har bytt
Nätaggregat
Moderkort + mSATA.
Minne
CPU

Efter varje steg i utbytet använde jag datorn tills dess att artefakterna presenterade sig igen och gick sedan vidare med nästa komponent. Komponenterna är likvärdiga men med flit inte exakt samma som jag redan har (MSI SLI PLUS x99 + Intel 5820k + Crucial DDR4)
Jag har alltså provat 4 olika datorer/konfigurationer och felet uppstår i samtliga. Visst, det kan ta ett par dagar innan det visar sig, men när det väl gjort det återkommer det oftast snabbt efter omstart/reset.

Hur grundligt anser ni att jag som konsument och privatperson ska behöva bevisa att kortet är trasigt? När är det nog?

Eftersom ni haft era enligt konsumentköplagen 2 försök att lösa problemet, och vi i grunden är oense om huruvida det ens är ett problem, ger jag med detta öppna brev er chansen att ompröva er ställning i frågan innan jag går vidare till tingsrätten.

1) Jag yrkar att köpet hävs.

2) Jag yrkar ersättning för inköp av (onödiga) komponenter för test:
Moderkort ASUS X99-A - 2699kr
mSATA Intel 600p - 1799kr
Minne Corsair - 2358kr
CPU Intel 5800k - 4790kr

3) Jag yrkar även ersättning för resor i samband med returhanteringen och inköp av extra komponenter, 800kr.

Johan

Hej Johan,

Tittade igenom de 2 inlämningsärenden för kortet, och vid de båda tillfällen har kortet undersökts och testats grundligt i försök att återskapa felet hos oss, men i båda fallen kunde inte felet återskapas.
Vid det senare tillfället erbjöds det även att vi skickar vidare kortet till en annan butik för ytterligare felsökning.

Vi nekar er då inte att lämman in kortet nu för ytterligare felsökning för att återskapa problemet, utan vi kan då ordna en fraktsedel ni kan använda för att skicka in den till vår returavdelning istället för att komma in till butik.
Kortet kan då köras i flera olika testriggar, samt testats i olika stresstester.

Ni får jättegärna skicka ett PM här direkt, så hjälper vi er med frakthandlingar för att kunna skicka in kortet.

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2017
Skrivet av Webhallen:

Hej Johan,

Tittade igenom de 2 inlämningsärenden för kortet, och vid de båda tillfällen har kortet undersökts och testats grundligt i försök att återskapa felet hos oss, men i båda fallen kunde inte felet återskapas.
Vid det senare tillfället erbjöds det även att vi skickar vidare kortet till en annan butik för ytterligare felsökning.

Vi nekar er då inte att lämman in kortet nu för ytterligare felsökning för att återskapa problemet, utan vi kan då ordna en fraktsedel ni kan använda för att skicka in den till vår returavdelning istället för att komma in till butik.
Kortet kan då köras i flera olika testriggar, samt testats i olika stresstester.

Ni får jättegärna skicka ett PM här direkt, så hjälper vi er med frakthandlingar för att kunna skicka in kortet.

Ni har min adress i PM.

Att skicka kortet till en annan butik var aldrig aktuellt eftersom jag utgår från att ni har samma testrutiner i alla butiker.
Poängen är att jag har spenderat oerhört mycket tid, pengar och huvudbry på att bevisa, framförallt för mig själv eftersom ni inte bryr er, att kortet verkligen är trasigt. Jag hoppas bara att ni tar ert förnuft till fånga i tid då kostnaderna i detta hela tiden ökar.

Bjussar på några fler bilder och filmer så länge:
http://i.imgur.com/H3kEbqt.jpg
https://youtu.be/snRIGIoQZdw
https://youtu.be/cljH0cmg5K8

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Hej @Webhallen

jag undrar om ni skulle ha möjlighet att gräva fram några fler Broadwell processorer, 5675C eller 5775C från någon leverantörs lagerhylla eller om de är borta ur sortimentet för gott?

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av den:

Hej @Webhallen

jag undrar om ni skulle ha möjlighet att gräva fram några fler Broadwell processorer, 5675C eller 5775C från någon leverantörs lagerhylla eller om de är borta ur sortimentet för gott?

Det ser inte ut att vara något vi kan få in igen, utan de var inte längre tillgänliga hos vår leverantör.

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2013

@Webhallen, Kommer ni att sänka priset på GTX1080 till Nvidia's MSRP?

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Vad är status på Ryzen? Trodde de skulle lanseras idag men de finns inte i lager i någon butik.

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS PRIME X370-PRO Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 3000 MT/s SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x NAS: Synology DS212j HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Lunilu:

@Webhallen, Kommer ni att sänka priset på GTX1080 till Nvidia's MSRP?

Hejsan, en del prisjusteringar har gjorts på de 1080 kort vi har här idag.

Skrivet av Arzei:

Vad är status på Ryzen? Trodde de skulle lanseras idag men de finns inte i lager i någon butik.

Leveranser med 1700 och 1700x började komma in här idag till huvudlagert, vi inväntar även 1800x som beräknas anlända imorgon.

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stökholmia
Registrerad
Feb 2011

hur kommer det sig att inga 1080ti finns i butiken än de släpps den 10e mars redan dock kanske det är i usa bara men vad är statusen hos er?

Intel Core i7-7700K [Cools with Corsair GTX100i [Push & Pull]] | Asus Formula IX | ASUS GTX 1080Ti STRIX | Corsair RM1000X | Corsair Dominator Platinum Blackout 32GB 3200MHz (4x8GB) | 950 Pro 512GB M.2 | x3 850PRO 512GB | 5/3TB WD Green/black | Enthoo Evolv ATX | Main Screen: Acer 27" IPS G-Sync 144hz XB270HU | AUX: LG IPS7 27" (x3) | Copyright©1996-2019 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved. ®

Trädvy Permalänk
Kampanjkod
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010

@webhallen då vi vet att 1080TI släpps 10:e, då för att undvika att ni skadar något NDA eller liknande. Kommer det att finnas 3:e partskort samtidigt som referenskorten lanseras hos er?

Kolla även på RMA7912305O och skicka mig gärna en status via PM :), även gärna meddela att om det blir RMA att jag uppgraderar detta till ett 1080TI från er

460X moddat av timpelay | Full Custom loop | PG279Q | PG278Q
9900k | X Hero | 4x8GB Tridentz | 2x1080TI | RM850X (Custom sleeve)

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av RaW D Coy:

hur kommer det sig att inga 1080ti finns i butiken än de släpps den 10e mars redan dock kanske det är i usa bara men vad är statusen hos er?

Skrivet av andra94:

@webhallen då vi vet att 1080TI släpps 10:e, då för att undvika att ni skadar något NDA eller liknande. Kommer det att finnas 3:e partskort samtidigt som referenskorten lanseras hos er?

Kolla även på RMA7912305O och skicka mig gärna en status via PM :), även gärna meddela att om det blir RMA att jag uppgraderar detta till ett 1080TI från er

Kort kommer finnas på hemsidan den 10:e

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stökholmia
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Webhallen:

Kort kommer finnas på hemsidan den 10:e

vet du om ni laddar upp dom exakt efter 12 slaget eller blir det någon random upload under dagen?

Intel Core i7-7700K [Cools with Corsair GTX100i [Push & Pull]] | Asus Formula IX | ASUS GTX 1080Ti STRIX | Corsair RM1000X | Corsair Dominator Platinum Blackout 32GB 3200MHz (4x8GB) | 950 Pro 512GB M.2 | x3 850PRO 512GB | 5/3TB WD Green/black | Enthoo Evolv ATX | Main Screen: Acer 27" IPS G-Sync 144hz XB270HU | AUX: LG IPS7 27" (x3) | Copyright©1996-2019 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved. ®

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Apr 2008

Hej Webhallen, när fasen kommer MSI X370 Xpower Titanium i lager?! Har allting redo för min 1800X förutom moderkortet... heeeelp a brother out!

That Yellow Bastard
CPU: i7 5820K - EKWB Supremacy EVO | GPU:SLI 2X EVGA Titan X SC
RAM: HyperX 32GB DDR4 2800 Mhz | PSU: EVGA G2 1600W
MB: MSI X99S XPOWER AC HDD1:PM961 M.2 SSD HDD2: Samsung 850 EVO 500GB
Case: LIAN LI PC-O7SX Screen: ASUS ROG SWIFT PG348Q 34" 3440x1440 @100Hz

Trädvy Permalänk
Kampanjkod
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Webhallen:

Kort kommer finnas på hemsidan den 10:e

Vilken tid kommer de upp då? och hur gick det med mitt ärende fick nämligen aldrig någon info

460X moddat av timpelay | Full Custom loop | PG279Q | PG278Q
9900k | X Hero | 4x8GB Tridentz | 2x1080TI | RM850X (Custom sleeve)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stökholmia
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av andra94:

Vilken tid kommer de upp då? och hur gick det med mitt ärende fick nämligen aldrig någon info

i FB chatten så sa de: Tjena, 1080Ti korten kommer att komma upp under eftermiddagen på hemsidan

ang eftermarknadskylare så svarade de: Har inte fått någon information om hur det ser ut med eftermarknadskylare ännu, men vi kommer lägga upp samtliga kort vi får information av utav våra leverantörer.

du borde prata med dom via mail eller vi facebook chatten om ärenden här är inte precis det bästa stället

Intel Core i7-7700K [Cools with Corsair GTX100i [Push & Pull]] | Asus Formula IX | ASUS GTX 1080Ti STRIX | Corsair RM1000X | Corsair Dominator Platinum Blackout 32GB 3200MHz (4x8GB) | 950 Pro 512GB M.2 | x3 850PRO 512GB | 5/3TB WD Green/black | Enthoo Evolv ATX | Main Screen: Acer 27" IPS G-Sync 144hz XB270HU | AUX: LG IPS7 27" (x3) | Copyright©1996-2019 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved. ®