Permalänk
Medlem

Fan va nice, ny tracking ju hoppas det kommer stämma då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Se där! Spännande. Hoppas det fungerar denna gång. Borde göra jagandet lite lättare.

Nej, känns lite som det är sämre.
Enda man ser på near by är olika "STOP" där det är pokemons på dom.
Men på riktigt där man går syns dom inte andra sorterna, Hittade jag ponyta, jolteon samt tentacruel.mm Dvs dom syndes inte på near by.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk

Tycker ni att Pokemon Go var tillverkad av någon slags underrättelsetjänsten?

Permalänk
Medlem

Nya trackersystemet är helt värdelöst. Kanske är okej om man är omringad av Pokestops, men alla är ju inte det. Detta är ju rena dödsstöten för de som bor på landet där det redan var svårt att spela.

Tanken var väl ändå från början att det skulle finnas både den gamla trackern samt den nya?

P.S. Såg precis att den gamla trackern kommer tillbaka när man inte har Pokestops i närheten. Alltid något positivt.

Permalänk
Medlem

Mycket sämre har det blivit nu. Dessutom svårare att se pokemonen i nearbyfönstret imo.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

@cenneth:

Mitt närmsta pokestop är ett antal hundra meter bbort över 300 och ändå så är det dem som räknas.
Så jag ser inte ett jota i närheten utan allt är mellan 300 och 600 meter bort (pokestopavstånden).
Så nu kan jag ej plocka rares på gatan längre.
Tack för den

Permalänk

Någon som vet om rootade enheter fortfarande är blockade?

Permalänk
Medlem

Instämmer med alla som tycker nya uppdateringen kring tracking inte var bättre. Nu ser man, som ni säger, enbart Pokémon nära pokéstop. Inga andra. Det var väl jävla dumt? Jag har dock för mig att det cirkulerat screenshots med båda gamla och nya trackingsystemet.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Wifi:

Ja, när de betatestade detta i USA så fanns både Nearby och Sightings, så jag vet inte varför de tog bort den ena. Verkar rätt konstigt.

Men detta är å andra sidan Niantic. Man blir inte längre förvånad över deras märkliga beslut.
Om inte spelet hade varit så jäkla beroendeframkallande så hade jag nog lagt ner för längesen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cenneth:

@Wifi:

Ja, när de betatestade detta i USA så fanns både Nearby och Sightings, så jag vet inte varför de tog bort den ena. Verkar rätt konstigt.

Men detta är å andra sidan Niantic. Man blir inte längre förvånad över deras märkliga beslut.
Om inte spelet hade varit så jäkla beroendeframkallande så hade jag nog lagt ner för längesen.

Det är återigen ett konstigt beslut från Niantic, ja. De är duktiga på det!

Spelet är sannerligen beroendeframkallande. Dock börjar jag tröttna mer och mer. Det känns som att det aldrig belönar en. Mötte till exempel äntligen en Alakazam idag och efter tre ultra balls som var great throws så flydde den.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Det är återigen ett konstigt beslut från Niantic, ja. De är duktiga på det!

Spelet är sannerligen beroendeframkallande. Dock börjar jag tröttna mer och mer. Det känns som att det aldrig belönar en. Mötte till exempel äntligen en Alakazam idag och efter tre ultra balls som var great throws så flydde den.

Alltid trist när sådana Pokemon flyr. Man ser dem nästan aldrig och när man väl stöter på en så misslyckas man.
Hade samma problem för ett tag sen när jag äntligen hittade en Pinsir. Det var ösregn och blåst ute, men när den poppade upp på sightings så jagade jag runt i minst en kvart. Då mobilen var blöt så var det ett rent helvete att kasta bollar och efter att ha missat några så kraschade spelet och Pinsir försvann för gott.
Och nyligen spenderade jag över 30 Ultra balls på en Dragonite innan den drog. Kvar stod jag med tre bollar och stelfrusna händer.
Jaja, det är vid sådana tillfällen man får nytta av alla svordomar man lärt sig

Niantic borde ändra på spelet så att fler kan dra nytta av det. Själv inledde jag spelandet när jag var ute på landet där det var en halvmil till närmaste Pokestop och det enda man kunde fånga var Rattata, Pidgey och liknande.
Enda fördelen var väl att man fick mycket motion och har nu guldmedaljen för Jogger.
Det borde inte vara en så stor fördel att bo inne i en storstad. Alla borde få ungefär samma chans.

Sen hjälper det såklart inte att spelet inte alltid funkar som det ska.

Permalänk
Medlem

Dragonite säger ni? har spelat sen starten och inte ens sett röken av en jävel.. jättekul och alla verkar ha en också.. sen skjuter man några bollar och fanskapet lär fly... sånt skit Kläckt massa 10km ägg och såklart ingen lapras eller snorlax där heller jag fattar inte hur mycket otur man kan ha i detta spel alltså...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Dragonite säger ni? har spelat sen starten och inte ens sett röken av en jävel.. jättekul och alla verkar ha en också.. sen skjuter man några bollar och fanskapet lär fly... sånt skit Kläckt massa 10km ägg och såklart ingen lapras eller snorlax där heller jag fattar inte hur mycket otur man kan ha i detta spel alltså...

Jag har visserligen sett en dragonite, men 10km ägg säger du?
Jag har fått två. Min dotter som är lvl 11-12 har fått fyra. Jag är snart 24.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Verkar som många säger vara lite för random det här spelet...

I Sth, Gtb eller Malmö hade det säkert funkat jättebra (dock jobbigare i gymmen). Men man hade ju hittat pokemons hela tiden iallafall.

Är snart Level 30, har kläckt 531 ägg och säkert 40 av dem har varit 10km ägg, fått allt möjligt ur 10orna, tex 2 Snorlax, 2 Lapras, några eevees, schrytler och jynx. Enda jag inte fått är Dratini.

Fått hur många 5or som helst dock, som jag inte vill ha. Vill ha 2or och 10or, dock nu efter flytten av Eevee till 5km så... idunno.

Tycker spelet va otroligt mycket roligare i sommras men vet inte om det beror på vintern/kylan nu/mindre folk eller för att dem förändrat spelet för mkt nu och stängt ner det så mkt... Förut tog jag alltid ett tiotal stopps på väg till jobbet, har slutat med det nu då jag inte kan ta dem i farten, vilket leder till mkt mindre potions/balls så har inte tagit något gym på 1 månad nu, förut låg jag alltid runt 7 gym varje dag som jag kunde collecta. Fångar bara några pokemons per dag nu >10 och tar typ 1-3 stopps för Daily. Stoppen beror ju dock på kylan men pokemonsen är så svåra att hitta nu, enda som spawnar vid mig är Magnemites och Voltorbs. Med siter som pokevision och fastpokemap nere så dog spelet rätt mkt här omkring, förut va alla ute och jagade men efter nedstängningen och att man inte kunde spåra så dog spelet ut rätt mkt. Nya trackern har jag inte riktigt hunnit testa men verkar inte helt genomtänkt, tex hade dem ju en sökarea på 20! meter för sightings typ :S Visst är det gött att kunna se pokemonsen bredvid Stoppet men nu blir ju så många andra pokemons uttryckta från Nearby/Sighting skärmen så vet inte om det va värt det. Hade hellre sett 2 skärmar/blad för dessa. En Nearby sedan swipa så kommer du in på Sightings (gamla) fast med större sökarea så du ser vad som är inom 3km typ.

Hade nog spelat betydligt mer om det såg ut såhär. En snubbe i vår stads pokemongrupp la upp dessa från JAPAN (han är halvvägs till 40 nu :S):

Dold text
Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

@HazZarD: Jag har mött två Dragonite. Den ena hade CP ??? och flydde efter ett tag. Den andra hade CP 32 och fångades med en boll. Det gäller att ha tur ibland!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Vem är högst lvl nu?

Permalänk
Skrivet av nibez:

Vem är högst lvl nu?

Finns flera stycken spelare i världen som nått lvl 40 vilket är max. Om du menar här på Sweclockers har jag ingen aning, men rätt säker på att det inte är jag.

Permalänk

Jag är lvl 31 och min bästa är en dragonite på 3006cp. Under cluster spawn eventet så spawnade det 3 dragonites utanför mitt hus. Spelet handlar om en j*vla tur, tycker att niantic borde öka spawnraten för sällsynta pokemon så att man får lite mer belöning för att spela. Sedan skulle det vara en relativt hög spawnrate överallt så att folk som bor på landet också kan köra.

Vad tycker ni att niantic ska implementera i spelet eller göra om för att spelet ska bli bra/bättre?

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mrpaintballer:

Jag är lvl 31 och min bästa är en dragonite på 3006cp. Under cluster spawn eventet så spawnade det 3 dragonites utanför mitt hus. Spelet handlar om en j*vla tur, tycker att niantic borde öka spawnraten för sällsynta pokemon så att man får lite mer belöning för att spela. Sedan skulle det vara en relativt hög spawnrate överallt så att folk som bor på landet också kan köra.

Vad tycker ni att niantic ska implementera i spelet eller göra om för att spelet ska bli bra/bättre?

Riktiga strider/dueller, det är det absolut främsta som saknas och det som alltid gjort Pokémon roligt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@mrpaintballer

Hade inte varit helt fel med några fler pokestopps, alternativt som de har i typ Japan med sponsorer där tex varje McD är ett pokestopp.

Ta bort hastighetsgränserna för att fånga pokemons/ta pokestopps/sightings försvinner över ~30km/h.

Öka spawnraten för alla pokemons samt dra upp scramblen av nests från 2 veckor till 3 veckor.

Sedan finns det väll mkt mer, men är trött så orkar inte tänka mer just nu XD

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

Jag är lvl 31 och min bästa är en dragonite på 3006cp. Under cluster spawn eventet så spawnade det 3 dragonites utanför mitt hus. Spelet handlar om en j*vla tur, tycker att niantic borde öka spawnraten för sällsynta pokemon så att man får lite mer belöning för att spela. Sedan skulle det vara en relativt hög spawnrate överallt så att folk som bor på landet också kan köra.

Håller med helt och hållet. Har totalt fångar 3 dratini (två stycken med ägg och en wild) och är level 30 och spelat sen release. Jag kanske bara har maximal otur? Sen har vi väldigt få pokestops och bara 6 gym i stan. Två vid skolor som man kanske inte vill gå till, två är väldigt off och två är ganska nära varandra men blir tagna av team blue inom 10 min även om ingen är där.. Och närmsta pokestop är cirka 3km härifrån, sen nästa 1km från den, sen 1km till nästa osv..

Sjukt orättvist av niantic imo att Stockholm har hur mycket som helst, sen strax utanför nada..

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Håller med helt och hållet. Har totalt fångar 3 dratini (två stycken med ägg och en wild) och är level 30 och spelat sen release. Jag kanske bara har maximal otur? Sen har vi väldigt få pokestops och bara 6 gym i stan. Två vid skolor som man kanske inte vill gå till, två är väldigt off och två är ganska nära varandra men blir tagna av team blue inom 10 min även om ingen är där.. Och närmsta pokestop är cirka 3km härifrån, sen nästa 1km från den, sen 1km till nästa osv..

Tänk på vad du skriver, det kan verka stötande till oss som har det ännu sämre Ett gym och 3 pokestop, vad jag vet i hela kommunen, så kan ju säga att man väljer ju vilka pokemons man plockar för det ekar ständigt tomt med bollar. Var nyss i Thailand och det var ju en rolig pokemon upplevelse, åka tuktuk, plocka stop och pokemons i farten Samlade på mig 300 bollar men dom är snart slut nu en vecka senare. Bangkoks flygplats är ett pokemon mecka, borde alla spelare uppleva

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Tänk på vad du skriver, det kan verka stötande till oss som har det ännu sämre Ett gym och 3 pokestop, vad jag vet i hela kommunen, så kan ju säga att man väljer ju vilka pokemons man plockar för det ekar ständigt tomt med bollar. Var nyss i Thailand och det var ju en rolig pokemon upplevelse, åka tuktuk, plocka stop och pokemons i farten Samlade på mig 300 bollar men dom är snart slut nu en vecka senare. Bangkoks flygplats är ett pokemon mecka, borde alla spelare uppleva

Haha, jo jag vet, finns alltid de som har det sämre Var på Gotland en vecka i somras, ganska dött där också, förutom i Visby då förstås. Men där brukar jag bara vara 1-2 gånger/vecka.

Thailand ska vi nog åka till, och detta statement gjorde det inte mindre lockande ;d

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Om nu nästa generation Pokémon släpps i december hoppas jag innerligt att de snart ökar förekomst av ovanliga Pokémon från generation ett så att man inte sitter här med 120 registrerade i sitt Pokédex och aldrig når fullt...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Det ska ju komma 100 nya monster nu i dec nån gång och även legendary vill jag minnas.

Permalänk
Medlem

Enligt det läckta mailet från Starbucks och deras event med lanseringen av Gen 2.. Så skall det ske den 8:e december

https://gosverige.se/ny-lacka-talar-om-att-nagot-stort-kommer...

Permalänk

lvl 30, när gen 2 släpps slutar jag. Inge kul att spela när man inte har någon koppling till de pokemon man hittar. Har man nördat sönder pokemon röd och sett om serien när man va liten men sedan "växte upp" känns de nya som konstiga ripp offs på de andra. Har inte hört någon med samma synpunkt men är jag helt ensam?

Nya trackern suger häst här ute på värmdö då det finns ett stopp 3-400m bort så man får ett stop visat men inte den gamla.....

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Herp Derp:

lvl 30, när gen 2 släpps slutar jag. Inge kul att spela när man inte har någon koppling till de pokemon man hittar. Har man nördat sönder pokemon röd och sett om serien när man va liten men sedan "växte upp" känns de nya som konstiga ripp offs på de andra. Har inte hört någon med samma synpunkt men är jag helt ensam?

Nya trackern suger häst här ute på värmdö då det finns ett stopp 3-400m bort så man får ett stop visat men inte den gamla.....

Jag är precis likadan, de 150 första är de enda jag bryr mig om. Resten har alltid bara känts som något skräp de tryckt ut för att mjölka pengar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag är snart lvl 35 och jag ser framemot GEN 2

Permalänk
Medlem

Jag vill fylla mitt Pokédex med alla från generation 1 innan jag slutar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305