Permalänk

OP3T vs Honor 8 vs...?

Tja!
Sitter o funderar på nu mobiltelefon och, alternativen just nu är antingen One Plus 3T eller Huawei Honor 8. Mina funderingar är för tillfället följande:
1. Hur fungerar garantin för OP? Är de att lita på och går att resonera med? Samt, hur lång tid tar ett generellt ärende?
2. Hur är Honor 8? Är det något att ha för ~4500?
3. Finns det andra alternativ (helst runt 5"-5,2")? (IPhone uteslutet )

Om det inte varit så problematiskt gällande garantin på OP hade jag slagit till utan tvekan! Jag vill ju helst inte vara utan lur i flera veckor (månad(er)?)

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Länkar till vad jag skrev på Swedroid om Honor 8; http://www.swedroid.se/forum/threads/foervanansvaert-noejd-me...

"Honor 8 blev det och den bästa telefonupplevelsen jag hittills haft i mitt drygt 50-åriga liv. Att nästa telefon också kommer bli Android står klart redan efter såhär kort tid. Antagligen en Huawei igen då jag som sagt gillar deras EMUI och kvalitetskänslan är mycket bättre än jag trodde var möjligt på en telefon i det prisläget."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag valde en LG G5 i prisklassen.

Jag tycker att den eller Honor 8 verkar vara dom 2 klart bästa valen i klassen.

Honor 8 har ju varit nere på 3500 några gånger och till det priset är den ett otroligt bra köp.

Jag köpte G5 för 3990:- och är faktiskt väldigt nöjd än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag valde en LG G5 i prisklassen.

Jag tycker att den eller Honor 8 verkar vara dom 2 klart bästa valen i klassen.

Honor 8 har ju varit nere på 3500 några gånger och till det priset är den ett otroligt bra köp.

Jag köpte G5 för 3990:-.

G5 är en skämt telefon och inte vad TS frågade om,

jag hade lätt valt en Op3t.

Permalänk

@MultiMan:
Som sagt, jag har också pillat lite på Honor 8 när jag var på elgiganten i helgen, men hur står den mot exempelvis OP3T? Jag har läst att GPUn inte är särskilt "top-notch" men att den duger. Det enda jag behöver en lite starkare GPU till är ett spel jag spelar som även min Z3 compact klarar av, då borde väl Honorn också klara av den med måtta?
Just nu lutar det aningen mot Honor 8, men man läser ju om folk som fått sin för 2.5k och då känns det inte så prisvärt att betala 4.5k för den!

@HazZarD:
OP3T hade varit given OM de haft återförsäljare eller dylikt här i Sverige. Det känns krångligt med det hela ifall något skulle inträffa. Men du kanske har egna erfarenheter av dem som du hade velat dela med dig av?

Permalänk

Jag kan tillägga att priset inte är boven här, jag prioriterar hellre en telefon jag kommer bli extremt nöjd med över prislappen !

Permalänk
Medlem

För mig tog det 2 veckor att få en skärmen fixad och returnerad med deras garanti för min One Plus 3.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|