tagigt bort chimmen/ bra kylfläns till 9700 ?

Permalänk

tagigt bort chimmen/ bra kylfläns till 9700 ?

Tjena har just tagigt bort chimmen på graffekortet...Men jag skulle behöva en bra kylfläns, orginal flänsen blir så jävla varm.
Gärna nån i koppar, har ni nått förslag så är jag tacksam !

Visa signatur
Permalänk

Varför inte köra Zalmans ZM80A-HP och kanske med en fläkt som blåser mot den?

Permalänk

tycker du borde köpa en 1u kylfläns på gtek sen borrar du hål / alternativt limmar fast den

Visa signatur

((::In Trance We Trust::))
E6600 7900GTO

Permalänk
Medlem
Permalänk

Okej jag beställde en sån fläns som du Arel rekomenderade !
Vilket sätt är bäst att sätta på den ? värmeledande lim eller Artic cooling +lim på sidorna ? pallar inte med att borra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe, min egna är på väg. Planerar själv att borra, känns lite klent med bara lim eftersom den är av koppar och antagligen väger en del.

Här är ett exempel på vad ptz0n åstadkom med denna fläns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrewdriver
Okej jag beställde en sån fläns som du Arel rekomenderade !
Vilket sätt är bäst att sätta på den ? värmeledande lim eller Artic cooling +lim på sidorna ? pallar inte med att borra

Jag har en sådan på min gpu, jag tycker den väger lite för mycket
för att man ska våga limma fast den

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Jag har med en sådan på mitt kort Har satt fast den med buntband genom de 2 hålen i PCBn. Väger som sagt en hel del och att limma fast den på en sådan liten core som det är på ett 9700 kort är för mig helt otänkbart.

Permalänk
Avstängd

Men herregud...inte kan eller rättare sagt ska du inte limma fast denna tunga stora kylare på en sån liten core som R300. Fäst med buntband genom de 2 hålen på kortet eller annan ordentlig fastsättnig. En fråga: Jag har en TT crystalorb med ac3 på mitt Sapphire 9700 kort (utan shim). Coren klarar som max utan artefakts 371Mhz. Om man då sätter på en sån fläns ni pratar om, ja, kan man nå 400Mhz core då tro?

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Men herregud...inte kan eller rättare sagt ska du inte limma fast denna tunga stora kylare på en sån liten core som R300. Fäst med buntband genom de 2 hålen på kortet eller annan ordentlig fastsättnig. En fråga: Jag har en TT crystalorb med ac3 på mitt Sapphire 9700 kort (utan shim). Coren klarar som max utan artefakts 371Mhz. Om man då sätter på en sån fläns ni pratar om, ja, kan man nå 400Mhz core då tro?

det är inte säkert.. oftast är det volten som stoppar

Visa signatur

((::In Trance We Trust::))
E6600 7900GTO

Permalänk
Medlem

Sledge, mycket tveksamt.

Permalänk

Okej men jag fattar inte hur fan man ska sätta buntbanden ?!?! Plz hjälp.
Räcker det med bara 2 buntband ? ´vad ska man ha mellan flänsen och gpun ? Artic cooling pasta ? eller nått värmeledande lim ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

min komis satte på en gammal alpha kylfläns på sitt och nådde 420 mhz så.

Permalänk

jag har vatten på min gpu, utan chim! Coren klarar som max utan artefakts 385Mhz. Coren är gjord 0234, kan nog ha lite med det å göra!

Permalänk
Avstängd

En fråga: hur tar man bort kylflänsar utan att skada något på mitt 9700 kort? Dom är fastlimmade med "Arctic Silver Adhesive", EPOXY...

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk

Vrid försiktigt...