Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Lol, ni har lyckats övertala mig! Var ska man köpa? Steam ,Kinguin eller någon annanstans?

GOTY versionen kostar ca 30 euro på www.gog.com just nu. Då får du alla tilläggspaketen också. TW 1 & 2 går att få för några tior också om du vill köra hela trilogin.

Edit: Det var nog igår verkar det som...

Edit 2: MediaMarkt verkar sälja det för 299kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Snubblade också in i Witcher-världen när jag började förundras över klippen till TW3. Tänkte att det där måste spelas i samband med ett då framtida köp av gtx 1080...ingen ide med dåvarande kortet kändes det som.
Började med tvåan för lite lore, men fick köra introt ett par gånger innan jag sögs in i det...rätt mycket UI att packa skallen med i början Efter att kört igenom tvåan var jag såld och plöjde igenom ettan också, och då var ju törsten på den egentliga storyn rätt stor, så jag läste alla böckerna också. Nu har jag spelat 63 timmar av trean, håller på att runda av "The Bloody Baron"-questen och inte ens gått in i Novigrad

Denna fantastiska värld skall inte stressas igenom, och jag sitter och suger på att fortsätta då jag haft en paus på några månader pga IRL. Nya burken väntar bara på att kompletteras med KabyLake CPU med MB och minnen innan jag kastar mig in igen, vilket inte är långt kvar. Vill ju ha den absolut bästa upplevelsen även ifall jag kör på Ultra allt idag tack vare gtx 1080'n. Köpte expansionerna Heart of Stone och Blood and Wine igår kväll på Steam-rean så jag är förberedd.

Kan VARMT rekommendera denna fantastiska upplevelse till vemsomhelst. Även ifall man inte gillar Fantasy-genren så skulle jag lätt spela det ändå. Karaktärsporträtten är bättre än något jag sett, och "fantasy"-delen bygger inte på Tolkien, som så mycket annat, utan mest på europeisk folklore. Helt klart mörkare och mer realistiskt än vad man lätt kan tro.

TW3 är ett spel där man bara kan gå runt, titta på sin omgivning och bli helt insupt. Det är ett bevis för ett bra spel i mina ögon.

Ska börja med böckerna snart. Aldrig spelat ettan tyvärr men hade mycket kul med tvåan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Lol, ni har lyckats övertala mig! Var ska man köpa? Steam ,Kinguin eller någon annanstans?

Normalt är det bäst köpa på gog.com eftersom det är deras egna, då går mest pengar till utvecklaren. Men just nu är det inte rea där, då det blir dyrt.

Just nu är Steam billigast, €15 för spelet.
http://store.steampowered.com/app/292030/
GOTY edition är spelet + expansionerna. All DLC de släppte var gratis från början.

Om du ska köpa ett spel och vill kolla om det är billigt någonstans (officiella sajter, inga keysellers) så finns t.ex. Is There Any Deal.
https://isthereanydeal.com/#/search:Witcher%203;/scroll:%23ga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Normalt är det bäst köpa på gog.com eftersom det är deras egna, då går mest pengar till utvecklaren. Men just nu är det inte rea där, då det blir dyrt.

Just nu är Steam billigast, €15 för spelet.
http://store.steampowered.com/app/292030/
GOTY edition är spelet + expansionerna. All DLC de släppte var gratis från början.

Om du ska köpa ett spel och vill kolla om det är billigt någonstans (officiella sajter, inga keysellers) så finns t.ex. Is There Any Deal.
https://isthereanydeal.com/#/search:Witcher%203;/scroll:%23ga...

Det räcker ju att köpa spelet, expansionerna kan man ju ta sen om det kommer ner lite i pris. Man är ganska nöjd efter 100h i vanilla spelet.

Rekommenderar dock att kolla in Nexus mods, finns moddar som förbättrar spelet en hel del, dessa är några jag har:

Atmospheric Nights- Mörkare nätter så man är tvungen att använda torches.
Better Torches- Gör facklorna starkare och lägger till fler ljuskällor
AutoLoot- Lootar automatiskt, går att konfigurera en hel del.
Better Horse Gear- Själv förklarande.
Jump In Shallow Water-Finns en bugg som gör att man inte kan hoppa i grunt vatten, denna fixar det.
More Realistic Wind Effect-Saktar ner de löjliga vind animationerna så att det inte är konstant storm.
No Witcher Sense Zoom FX plus- Gör witcher sensen lite mer realistisk, tar bort den fula färgen, zoomen och visar bara spåren
Quicker Combat and misc animations-Ett måste, snabbar upp striderna och gör dem snabbare och roligare.
Weather Enhanced- Mer varierat och hårt väder.
More shadows- Själv förklarande.
Super Turbo lightning mod- Mer lightning fixar.

Och mycket mer.

Permalänk
Medlem

Såja, då har man plöjt igenom Heart of Stone idag. Blir att fortsätta med Blood And Wine efter alla måsten är gjorda imorgon. Nu ska jag googla lite om rykten om nya DLC´s eller är det ett W4 runt knutarna?

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Skrivet av MrQke:

Såja, då har man plöjt igenom Heart of Stone idag. Blir att fortsätta med Blood And Wine efter alla måsten är gjorda imorgon. Nu ska jag googla lite om rykten om nya DLC´s eller är det ett W4 runt knutarna?

CD Projekt Red hade inga planer att fortsätta med Witcher serien efter Blood and Wine utan kommer nu fokusera på Cyberpunk 2077.

Permalänk
Medlem

Fråga om svärd-bonus

Feline sword bonus

Någon som kan förklara varifrån inringad bonus på Feline-svärdet kommer ifrån?
10% attack power versus Elementa
och
25% attack power versus Hybrids

Borde minnas men det gör jag inte. Är det kanske via en quest eller sten? Antagligen något väldigt uppenbart
Uppgraderar jag svärdet, vilket jag just testade, försvinner bonusen.

Övriga känner jag till:
-Draconid-bonusen kommer från oljan
-5% Bleeding kommer från runan

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ett par frågor. Har Witcher 3 på GOG, och vill spela expansionerna. Vad är det billigaste sättet att göra detta på? Expansion pass kostar $27 på GOG, men finns för $20 på Kinguin med kod till Steam. Fungerar det om jag köper på Kinguin?

En till fråga: Ska försöka få alla achievements. Är det något jag måste tänka på för att inte missa något? Någon "point of no return" som jag inte får gå förbi innan jag plockat någon achievement? Vill inte kolla igenom alla achievements nu på förhand för att undvika spoilers, men minns att det i huvudspelet fanns någon achievement man var tvungen att få innan en viss punkt i storyn.

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Hej!

Har ett par frågor. Har Witcher 3 på GOG, och vill spela expansionerna. Vad är det billigaste sättet att göra detta på? Expansion pass kostar $27 på GOG, men finns för $20 på Kinguin med kod till Steam. Fungerar det om jag köper på Kinguin?

En till fråga: Ska försöka få alla achievements. Är det något jag måste tänka på för att inte missa något? Någon "point of no return" som jag inte får gå förbi innan jag plockat någon achievement? Vill inte kolla igenom alla achievements nu på förhand för att undvika spoilers, men minns att det i huvudspelet fanns någon achievement man var tvungen att få innan en viss punkt i storyn.

Tack på förhand!

Du kan inte spela Witcher 3 från GOG med en Steam kod för expansionerna. Du får nog nöja dig med den för 27$ från GOG. Angående achievements är jag inte så insatt i just vilka som är viktiga att tänka på, men likt föregående spel finns det viktiga beslut som har konsekvenser längre fram i spelet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 | CPU: Ryzen 5 3600 @ 3,6GHz MoBo: ROG Strix B450-F Gaming
GPU: GTX 1660 Ti OC 6G | SSD: 860 EVO 1TB SSD
PSU: Fractal Design Integra M 750W

Citera för svar - Frakfritt: Inet

Permalänk
Medlem

Hej! Köpte witcher 3 för någon vecka till xbox och började spela idag. Har ungefär spelat o en timme och gillar spelet men de finns vissa saker jag absolut inte hänger med på då jag inte har spelat tidigare spelen. Framförallt om världarna och kriget. Har ni tips på några videos man kan titta på för att få grepp på storyn? Vill egentligen ha en snabb recap från ettan och gåvan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

ugh.. spelat i 6h och bara levlat till lvl4, varför levlar man så lite!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Hej! Köpte witcher 3 för någon vecka till xbox och började spela idag. Har ungefär spelat o en timme och gillar spelet men de finns vissa saker jag absolut inte hänger med på då jag inte har spelat tidigare spelen. Framförallt om världarna och kriget. Har ni tips på några videos man kan titta på för att få grepp på storyn? Vill egentligen ha en snabb recap från ettan och gåvan

Skickades från m.sweclockers.com

http://imgur.com/a/Ystj3

Den här guiden är helt suverän ifall du inte har spelat tidigare spel!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | ASUS Strix Z370-F | ASUS Rog Strix 2080 Ti

i7 8700K | Noctua NH D15 | Corsair 32GB/3200MHz/DDR4 | M.2 NVME 1000gb | SSD 250gb + 500gb | Corsair RM750X

Fidelio X2 | Sennheiser HD 58X | Mayflower ARC | Vortex Pok3r | Logitech G Pro Wireless | Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Har idag klarat witcher 3, som jag köpte på Steam vinterrea.. ångrar nu att jag inte köpte hela paketet med expansioner. Vilket grymt spel. Helt fast i det! Blir att köpa expansionerna nu också!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrice:

Har idag klarat witcher 3, som jag köpte på Steam vinterrea.. ångrar nu att jag inte köpte hela paketet med expansioner. Vilket grymt spel. Helt fast i det! Blir att köpa expansionerna nu också!

Blood & Wine är det bästa DLC jag någonsin haft turen att spela, så helt rätt beslut där.

Hearts of Stone tyckte jag var lite, lite för läskigt för att jag verkligen skulle kunna mysa min väg igenom det, men jag är en riktig fegis också, haha.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Moderator
Forumledare

@griid: Det går långsamt i början men du får snart upp tempot
Tänk bara på att inte levla ifrån innehållet så det blir lätt och trivialt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Blev klar med Blood and Wine förra helgen. En av dom bästa DLC´s jag spelat. Är det nått jag kan gnälla på bara för att gnälla så gillade jag inte riktigt landskapet/känslan. För mig är inte The Witcher gröna ängar med blommor och fåglar. Fick spela igenom det mesta nattetid, föredrar mörka träsk/sunkiga byar. Nu blir det att spela igenom Wild Hunt då jag som föregående säger hade väldigt svårt med spelet första 10h, plogade bara igenom utan att crafta, spela sidequests eller random utropstecken, var en bit förbi Novigrad innan jag äns tyckte om spelet eller gjorde någon sidequest typ.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@griid: Det går långsamt i början men du får snart upp tempot
Tänk bara på att inte levla ifrån innehållet så det blir lätt och trivialt

hmm, förstår nog varför det gått så långsamt. jag har bara gjort secondary quests och inte kört på main!
har precis börjat lära mig Gwent också. otroligt mycket tålamod för detta spel innan det blir bra

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Tycker ni 13 år är för ungt för att spela witcher 3? En kille jag känner ville ha spelrekommendatiner. Har själv inte spelat det men sett att det är en del naket med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chukkolatte:

Tycker ni 13 år är för ungt för att spela witcher 3? En kille jag känner ville ha spelrekommendatiner. Har själv inte spelat det men sett att det är en del naket med mera.

13 känns kanske lite för ungt tycker jag. det är väldigt mycket nakna kvinnokroppar =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chukkolatte:

Tycker ni 13 år är för ungt för att spela witcher 3? En kille jag känner ville ha spelrekommendatiner. Har själv inte spelat det men sett att det är en del naket med mera.

Nej, det tycker jag inte. Det är ett mycket bra spel, med ett otroligt gripande berättelse. Det är inte direkt något blodigt och våldsamt spel, på så sätt. Jag spelade mycket "värre" spel i den åldern, även om grafiken var sämre. Det är väl individuellt, men jag skulle verkligen inte neka en 13-åring från att gå miste om ett sådant otroligt bra spel.

Skrivet av griid:

13 känns kanske lite för ungt tycker jag. det är väldigt mycket nakna kvinnokroppar =/

Du tror inte att en 13-åring med tillgång till Internet redan vet hur en kvinnokropp ser ut, mer än pixlade bröst..?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Nej, det tycker jag inte. Det är ett mycket bra spel, med ett otroligt gripande berättelse. Det är inte direkt något blodigt och våldsamt spel, på så sätt. Jag spelade mycket "värre" spel i den åldern, även om grafiken var sämre. Det är väl individuellt, men jag skulle verkligen inte neka en 13-åring från att gå miste om ett sådant otroligt bra spel.

Du tror inte att en 13-åring med tillgång till Internet redan vet hur en kvinnokropp ser ut, mer än pixlade bröst..?

Det här är bara mina åsikter, jag höll inte på med sånt när jag var så ung. Och att säga att witcher 3 inte är blodigt är fel enligt mig. Du hugger av kroppsdelar i slow motion, huvuden flyger och du sticker svärdet rakt igenom kroppar i väldigt bra grafik.
Jag håller inte med dig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har aldrig förstått tankegången att nakna kroppar skulle vara något skadligt, men våld i större eller mindre omfattning är ok?

Jag tillbringade visserligen min första tid i kuvös och ammades aldrig, men annars har ju de flesta människor sett mycket redan i tidig ålder. Knappast något skadligt, varken vid 2 veckor eller 13 års ålder, snarast tvärtom.

Brutalt våld däremot finns det inget positivt med öht, utan bara ett nödvändigt ont ibland.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Känns verkligen mystiskt att vara en av dem otroligt få människor som faktiskt INTE gillade The Witcher 3. Jag fullkomligt älskade The Witcher 2 och var därmed säker på att trean skulle fortsätta kärleken med tanke på alla omdömen men föll verkligen pladask.

Ett stort problem tror jag är att för mig är Open-World inte roligt, jag är nog en av få som tycker om linjära spelupplevelser där det inte finns massor att göra hela tiden, överallt. Jag tycker om att få en skräddarsydd upplevelse med roligt gameplay och för mig snubblade även Witcher 3 när det kom till gameplay; combat är ju urtrist, SPECIELLT när man "lärt" sig det efter ett tag.

Men är glad att så många gillar spelet, det är alltid kul! För mig var Witcher 3 spiket i kistan för Open-World, har mer eller mindre bestämt mig för att aldrig plocka upp ett igen utan håller mig till spel med mer linjära världar

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det här är bara mina åsikter, jag höll inte på med sånt när jag var så ung. Och att säga att witcher 3 inte är blodigt är fel enligt mig. Du hugger av kroppsdelar i slow motion, huvuden flyger och du sticker svärdet rakt igenom kroppar i väldigt bra grafik.
Jag håller inte med dig.

Ja, du har rätt angående det, när jag tänker efter. Men att en 13-åring skulle påverkas av det känns extremt tvivelaktigt. Vi är inte i Jönköping 1960. Jag kan nästintill garantera att personen redan sett nakna kvinnor och då i betydligt bättre kvalitet än de som presenteras i the Witcher 3. Tycker verkligen att man skall få spela det i den åldern.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ja, du har rätt angående det, när jag tänker efter. Men att en 13-åring skulle påverkas av det känns extremt tvivelaktigt. Vi är inte i Jönköping 1960. Jag kan nästintill garantera att personen redan sett nakna kvinnor och då i betydligt bättre kvalitet än de som presenteras i the Witcher 3. Tycker verkligen att man skall få spela det i den åldern.

Bara jag som kanske är gammalmodig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Lite tipps på bra moddar!

The Witcher 3 HD Reworked Project
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/?

Fast Travel from Anywhere
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/324/?

Super Turbo lighting Mod
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/657/?

Over 9000 - Weight limit mod
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3/?

High Quality Faces
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1024/?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chukkolatte:

Tycker ni 13 år är för ungt för att spela witcher 3? En kille jag känner ville ha spelrekommendatiner. Har själv inte spelat det men sett att det är en del naket med mera.

Svår fråga, det är ett väldigt bra och vackert spel men samtidigt är det rätt grovt med avhuggna kroppsdelar, horhus, våldtäktsförsök och massor av sexanspelningar.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Svår fråga, det är ett väldigt bra och vackert spel men samtidigt är det rätt grovt med avhuggna kroppsdelar, horhus, våldtäktsförsök och massor av sexanspelningar.

Än sen då? Då är det väl upp till föräldrarna att försäkra sig om att personen i fråga kan urskilja fiktion från verklighet, vilket man bör kunna i den åldern.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Svår fråga, det är ett väldigt bra och vackert spel men samtidigt är det rätt grovt med avhuggna kroppsdelar, horhus, våldtäktsförsök och massor av sexanspelningar.

Våldtäktsförsök? Kan inte minnas att jag upplevt nåt sånt, eller tänker du på Whoreson Junior kanske?

Ska nog dra igång ett New Game+ till helgen tror jag. Missade helt Gwent i första genomspelningen och tyckte det mest var ett PITA men det kan nog vara rätt skoj när man väl lärt sig det.

Kom för övrigt upp till lvl 54 på första genomspelningen med alla expansioner och då har jag långt ifrån gjort alla sidequest etc.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Än sen då? Då är det väl upp till föräldrarna att försäkra sig om att personen i fråga kan urskilja fiktion från verklighet, vilket man bör kunna i den åldern.

Jag säger inte emot dig men jag vet ju inte omständigheterna, rent generellt kanske inte en 13-åring bör se sådant men vad vet jag.

Skrivet av Kilrah:

Våldtäktsförsök? Kan inte minnas att jag upplevt nåt sånt, eller tänker du på Whoreson Junior kanske?

Ska nog dra igång ett New Game+ till helgen tror jag. Missade helt Gwent i första genomspelningen och tyckte det mest var ett PITA men det kan nog vara rätt skoj när man väl lärt sig det.

Kom för övrigt upp till lvl 54 på första genomspelningen med alla expansioner och då har jag långt ifrån gjort alla sidequest etc.

Dels Whoreson Junior som är sadist, möjligtvis även nekrofil och våldtäktsman. Sen finns det även en liten sidequest i Velen efter att baronen lämnat borgen så försöker vissa av hans män våldta en ung kvinna. Även sidequesten i Novigrad med torteraren är väl rätt sadistisk och möjligtvis även sexuellt våld på bordellen.

Gwent är as kul! Har inte klarat Blood and Wine än då jag väntade på min ultrawide-skärm och sedan kom BF1 och Dark Souls III och tog upp all tid.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2