Jagged Edges helt plötsligt, hjälp uppskattas
Hej!
Jag sitter idag på ett gigabyte gtx 970 g1, jag märkte häromdagen att jag fått dessa äckliga "jagged edges" på alla spel jag prövat sen dess, jag har försökt gå igenom alla olika inställningar på både NCP och även i spelet jag spelat, Observera att det inte var något problem med detta alls tills i häromdagen, jag har inte bytt monitor/kablar eller dyrl.
Det ända jag tror har ändrats vad jag vet är att jag upgraderade drivers till mitt grafikkort för några dagar sedan, men om det är drivers som är felet så hände det inte direkt efter uppdateringen, jag har även avinstallerat och tagit uppdateringen tidigare, jag har även avinstallerat spelet och laborerat med inställningarna där, jag ser viss skillnad, men det blir inte helt felfritt och "snygga kanter" som det var innan problemet uppstod.
Kan nån komma med lite tips, eller riktlinjer vad jag kan pröva? skulle gärna uppskatta program för att avinstallera allt som har med drivers att göra till GPU.
Jag har läst att man kan pröva x antal saker, men då jag inte ens har "bytt skärm" tex så känns vissa helt orelevanta, allt funkade perfekt, men sen funkade det inte bra helt plötsligt.
Spelet jag spelat mest den senaste tiden utan problemet är FS17, och då rätt var det var utan att ändrat något fick jag dessa ojämna kanter.
Jag prövade idag även Cities skylines för att utesluta att det inte bara var själva FS17 det var "fel på" men hade liknande ojämna kanter/texturer även i Cities.
EDIT: Tar gärna emot lite förklaring i NCP, har sökt och kollat videos men förstår tyvärr ändå inte helt. Kan tex DSR funktionen funka i mitt fall?
Lagt upp en bild för att visa ett exempel : https://www.pixeltopic.com/image/fwysdrtadxebkf/
Dessa linjer är mycket mera synliga i spelet än på kortet, men för att ge ett exempel
Tacksam för lite hjälp, ber även om ursäkt om jag missat en tidigare tråd.