@-ronz: Ja precis, det är helt sjukt! Nej det är det som är konstigt, det kan eventuellt kommit en uppdatering men inget jag vet, jag följer dock folk på youtube som lägger ut videos på FS17 och jag tror inte han ens har högsta på grafiken vilket jag har, och där ser jag inte att han har lika grova "kanter" på sitt spel som mitt, även andra som spelar samma spel, iofs gör ju inte videos/bilder sig rättvisst, det är ju inte riktigt samma sak som verkligheten på sin skärm men jag tycker ändå att jag hade kunnat sett dom "värsta kanterna" även på deras spel om det nu "är så för alla oavsett"
Sen utesluter jag även just spelet specifikt då jag upplever det på iaf alla spel jag prövat hitills att jag ser dessa extrema kanter överallt
kikade på din tråd där, hade mina spel sett ut sådär hade jag varit överlycklig, mina kanter jämnfört med dina bilder + reservation för att bilder och videos inte är helt 100% rättvisa så ser ju mina spel ut som SKIT, ser inte en enda kant på ditt spel som är dåligt?
Jag ska ladda upp en bild jag tog på Gang Beasts med allt på högsta, FXAA avslaget på NCP.. denna bild är inte 100% rättvis, så dom RÖDMARKERADE delarna jag markerade är minst x2 värre på min bild när Print tas, om inte x3 värre tillochmed. Har även markerat ett område med svart, hur jag vill att det ska se ut.
http://imgur.com/a/Bubkh
har även filmat med fraps när jag spelar FS17 för att försöka fånga dom värsta kanterna, ska se om jag får upp den nånstans för att visa.
Haha ja sån skärm vill man ha, OM det skulle vara ända lösningen för att göra så mina spel blir speldugliga igen, då åker jag direkt efter jag rånat en bank och köper nu skärm
Helt klart mycket Aliasing, men inget onormalt kan jag tycka. På bilderna så använder du ingen Anti-Aliasing teknik alls?
De svartmarkerade områdena ser bra ut då linjerna där går jämns med skärmens fyrkantiga pixlar, därav inget Aliasing. Men om du "tiltar" eller vrider kameran lite så får du lika mycket där också såklart.
Kan du ta samma bild/scen med använda DSR 4x? (välj 3840×2160 i spelet då)
hellre mer fps på skärmen än pengar på banken