Vad ser du fram emot för teknik under 2017?

Permalänk
Medlem

Lägger till Nintendo Switch på min lista. Får se om Mario och Zelda kan få mig att köpa min första nintendo konsol sen wii.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

@sgtspiff:

Jag har mitt iknycklat i ett SG13, mindre hittar du knappt och inte fan hör jag det på 1080p-gaming. Möjligt där är något lättare surr ifall man kryper nära

Permalänk
Inaktiv

Jag ser fram emot att kunna köpa 2016 års teknikprylar billigare.

Permalänk
Medlem

Tesla Model 3!!

Sedan lite annat smått och gott, typ batterier för hem, fortsatt utveckling av solenergi, osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vad jag hoppas på, men inte tror på:
* En Fractal Design Define Nano C. En variant av Nano S för placering skrivbordet: kortare utan extra luft inuti för vattenkylning med får gärna vara högt, portarna på framsidan. RGB-LED (internt passivt vridreglare för att välja färg) istället för blå. Detta vore ett självklart köp för mig.
* En 4-kärnig eller 6-kärnig CPU från AMD med stöd för fyra kanaler snabbt ECC-minne (DDR4 2666 MHz), och pris/prestanda som kan konkurrera med Intel.
* Kraftfulla grafikkort i mini-ITX - storlek utan coil whine. 170 mm längd.
* 21:9-skärm i 34" med minst 3840 pixlar i bredd istället för 3440. Helst 4096. Högre PPI för desktop, PPI för spel behöver inte vara jättehög. 10 eller 12 bittars per kanal (HDR), DCI-P3 - gamut istället för "95% SRGB".
* Att Vulkan under Linux blir snabbt, och får bra stöd av både grafikkortstillverkare och spelutvecklare.
* Att mobiltelefontillverkare enas om länge behövda standarder för:
- automatisk bekräftelse för vidare användning om telefonen rör på sig för mycket
- automatisk avstängning i filmsalonger och koncerthallar, sjukhusets röntgenavdelning m.m.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Avstängd

Crysis 4
Battlefield bad company 3
Quake champions
GTX1080TI
Samsung galaxy s8 edge
4K datorskärm 144 Hz
E5-2600 V5
PCI-E 4.0
GTX2080

Och mycket mer...

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Jag är född sjuk (så jag är ganska fattig) så jag hoppas på billigare gammal 1080p skärm och kort plus Acers VR HMD (head mounted display som ska vara billigare) och Microsoft's Hololens. + det mesta som redan inläggts faktiskt, linux-vulkan, usb.

Permalänk
Medlem

Ryzen och scorpio. Gott nytt år

Permalänk
Inaktiv

Sett till datorhårdvara är det Ryzen och Vega. Min andra dator ska nog få sig en uppgradering med. Den bästa kombinationen blir huvuddator, den andra speldator.
Nya SSD'er ser jag gärna mer av. Någon vettig M.2-enhet samt rejäla 2,5"-modeller.
Skärm med 27" IPS-panel, 2560x1440 som klarar 144Hz, stöd för HDR och Adaptive Sync hade jag gärna köpt.

Inte speciellt upphetsad över Switch för tillfället men både den och Scorpio ser jag ändå fram emot att höra mer om.

Edit: Just ja, en ny telefon möjligen men tycker inga modeller når tillräckligt långt fram. Saknar ett intressantare OS än vad som finns på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenta85:

HTC VIVE 2 med bättre upplösning, Trådlös headset och gärna någon form av golvplatta som man kan gå på så jag slipper smälla till bokhyllan och Teven.

Det kommer inte komma på ett tag enligt HTC.

Permalänk
Inaktiv

Förlängningskablar till NES mini, 10nm produktion och en MacBook med fart i (utan touch bar).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Microsoft's VR , som kommer bli billigare.

Intel's Optane , så slipper jag använda min RAM för att göra samma sak.

Permalänk
Medlem

RyZen och Vega såklart!

Gott nytt år!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Känns nästan tjatigt men memristorer, är 2017 året då vi antingen kan avskriva dem eller se produkter på marknaden?

Annars skall det bli intressant att se om AMD äntligen kan bli konkurrenskraftigt igen.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

@Wildtigaah:
Min kristallkula säger att läget är fortfarande som det var, andra paneltillverkare anser att yielden är för låg samt att AU Optronics billiga priser och att marknaden för 144hz IPS inte är allt för stor gör att det inte är värt att ge sig in på det.

Permalänk
Medlem

Något som inte kommer 2017 tror jag, men som hade varit fantastiskt i min värld vore en
Ultrawide skärm med upplösning 5120x2160 som man kan hårdvaru skala ner till 2560x1080 vid behov tex i spel, eftersom det är jämt delbart så blir det inte någon förvrängd bild.
Någon som nappar på iden o kör igång produktionen?

Permalänk

Ryzen, Switch och HoloLens. I ingen särskild ordning. AMD behöver piska Intel lite, marknaden mår bra av konkurrens. AR verkar mer spännande än VR än så länge och Switch... Ja, det är ju Nintendo. Jag tycker att spelen på deras konsoler ofta är mer intressanta än andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch,Vega,Ryzen och 144hz 4K skärmar

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Hoppas Trump startar kärnvapenkrig så dollarn går ner i värde.

På så sätt kanske vi iallafall inte får ökade priser när man räknar in kopieringsavgifter,miljöskatt,skatskattsskatt etc.

Kärnvapen är gammal teknik så ditt inlägg hör inte hemma i tråden

Permalänk
Medlem

1. DatorOS som inte är Win10 inriktat på multimedia-, hem- och speldatorer.
2. Elektronik prylar i andra färger än svart.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Avstängd

Vill gärna att de släpper en minst 40" VA skärm med 100Hz+ och 3440x1440, G-Sync/Freesync i samma skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Lägger till Nintendo Switch på min lista. Får se om Mario och Zelda kan få mig att köpa min första nintendo konsol sen wii.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns riktigt många bra titlar till Wii U Kanske inte för zelda men.. Personligen tycker jag wii U är den bästa nintendokonsollen om man räknar bort NES och N64. SNES kommer inte långt efter dock. Men wii har jag ganska svårt för.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Att AMD kommer igen och kan ge Intel en fight på processormarknaden.

Bortsett från det så vill jag gärna se att OLED skärmar går ner i pris så att man kan motivera ett köp

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Ryzen, Xbox scorpion då jag nyligen köpte ett ps4 pro efter att sålt av min gaming PC bland annat då jag började tappa spelsuget helt, men efter ps4 priset har det helt kommit tillbaka då det finns massor av spel till den som inte finns till PC, och om två år får det gärna komma en ultimata version med zen i, så nästa spel PC blir nog inte förens 1 - 2 är bort jag kommer inte dömma zen för hårt då det bara är v1, och Intel har haft sen Sandy bridge och en massiv jävla R&D budget. Men det blir nog mycket gnäll ändå från folk:o Vega blir nog häftig men jag väntar nog iaf 2 minst generationer innan nyköp, näst på tur är väll en stor SSD jag peta in i ps4a pro, och gärnuä en snabb RPI/mini PC farsan kan använda för att surfa.
,Sen är jag sugen på en färdig AMD zen/Vega med bärbara minnes moduler för att bygga en mini PC mn kan spel Li te på,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HDR-LEDs

Dax att skrota alla gamla RBG-LEDs

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Lansering av C++17 samt officiellt stöd för Aarch64 i Raspbian för RPi3.

<3

Permalänk
Skrivet av RVX:

OLED och Zen, resten struntar jag i
Edit. Iphone 8, ryktas ju om att det ska bli den största design-förändringen på åratal. Ska bli kul att se.

Skickades från m.sweclockers.com

iPhone 8 släpps nog inte i år, sen har Apple alltid haft 2års perioder mellan sina nya modeller om man bortser ifrån "s" modellerna.

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Medlem

1. Den Svenska kronan kryper upp ur det mörka hålet som bananrepubliksvaluta
2. Att Dan skickar mitt A4 SFX chassi så jag kan bygga min nya dator äntligen
3. Kaby Lake pris/reviews så jag vet vilken propp jag ska använda i datorn ovan
4. Apple släpper en riktig Desktop Mac (VAR INTE DRÖMMA ÄR TILLÅTET?!?)
5. Apple slutar vara 'Fat n' Happy och börjar jobba igen (Hur var det nu med drömmar, IGEN....;) )
6. Tesla Model 3
7. Att jag får rumpan ur och köper ett par ton Amerikanska Muskler med en V8 i

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huge-Raven:

iPhone 8 släpps nog inte i år, sen har Apple alltid haft 2års perioder mellan sina nya modeller om man bortser ifrån "s" modellerna.

Really? För mig jag hört rykten om att den skulle släppas i år, kan så klart ha hört fel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huge-Raven:

iPhone 8 släpps nog inte i år, sen har Apple alltid haft 2års perioder mellan sina nya modeller om man bortser ifrån "s" modellerna.

Apple har kört samma design sedan 2014 så det känns rätt givet att de uppdaterar den till iPhones 10-års jubileum.