skaffa nytt billigt abonnemang. Hjälp :)

Permalänk
Medlem

skaffa nytt billigt abonnemang. Hjälp :)

Har tele2 idag men är arg på dem av olika anledningar så kommer antagligen att byta (är obunden). Vill ha ett billigt abonnemang med lite surf då jag varken ringer eller surfar överdrivet mycket.

Kikat på Hallons abonnemang: https://www.hallon.se/vara-produkter/mobiltelefoni/mobilabonn...

2gig surf samt billig månadskostnad.

Låter bra men då jag inte känner till bolaget sen tidigare (dotterbolag till 3?) undrar jag vad ni tycker. Bra, eller skulle ni rekommendera något annat? Comviq har också bra priser (dock inte riktigt lika bra)

tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Vimla (Telenor) har ungefär samma, 2GB/60 Samtal/600 SMS och det du inte använder sparas till nästa månad. Har själv Vimla och ringer inte speciellt mycket och hemma kör jag alltid via nätverket om jag surfar på mobilen så har sparat en hel del.

Använder du en tipslänk från någon som redan har Vimla så får både den personen och du 10:- rabatt i månaden så länge du har kvar abonnemanget. Tror det gäller om du sedan tipsar en kompis att ni båda får 10:- rabatt (så då kostar det 80:- i månaden för dig).

Permalänk
Medlem

@Twinsen:

Annars kan jag hålla med om att Vimla är en trevligare operatör enligt min erfarenhet. Tänker då främst på support och täckning, priserna är även de likvärdiga.

Permalänk
Medlem

Jag har haft hallon i flera år och aldrig haft några problem, bor i stockholm men även fungerat bar när jag är i södra sverige. Frugan har det abonnemang du funderar på, och även hon är nöjd. Ingen telefonsupport, men man kan göra det mesta när man loggar in. Eller chatta vilket också fungerat bra.

Permalänk
Medlem

Tack för de riktigt bra tipsen! Får kika på hallon vs vimla och se om de skiljer avsevärt på några punker. Lutar åt vimla då brorsan hade 3 och hade en del dåliga erfarenheter

Permalänk
Medlem

Jag har haft Hallon ett tag och det har funkat bra. Har väl varit några få ställen mitt ute i skogen där täckningen inte funkat så bra, men annars har det inte varit några problem.

Permalänk

Har sett att mybeat finns med liknande abonnemang.
Har inte kollat själv vad som är mest prisvärt...

http://www.mybeat.se/mobilabonnemang

Permalänk
Medlem

Det framgår inte vilka priserna blir på samtal om man skulle ringa fler än 60 samtal på Vimlas hemsida. Någon som vet? Hallon hittade jag infon om och det var ju rätt dyrt.

Tycker annars Vimla har bäst avtal i och med att överbliven surf m.m. sparas.

Permalänk
Medlem

Efter samtalspotten (60st, fler om du sparat från föregående månad(er)) är slut så kan du inte ringa mer.

Har själv inte testat det men det finns däremot en möjlighet att uppgradera abonnemanget för resterande månad till fria samtal, kostar max 50kr. Tror priset sjunker beroende på när i månaden du gör det, billigare sista dagarna. Sen får du såklart komma ihåg att byta tillbaka, har för mig att du kan göra nedgraderingen direkt efter och så aktiveras det nästkommande månadsskifte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Efter samtalspotten (60st, fler om du sparat från föregående månad(er)) är slut så kan du inte ringa mer.

Har själv inte testat det men det finns däremot en möjlighet att uppgradera abonnemanget för resterande månad till fria samtal, kostar max 50kr. Tror priset sjunker beroende på när i månaden du gör det, billigare sista dagarna. Sen får du såklart komma ihåg att byta tillbaka, har för mig att du kan göra nedgraderingen direkt efter och så aktiveras det nästkommande månadsskifte.

Ah okej låter rimligt. Kör väl på det så kan jag alltid uppgradera ett steg. Får väl annars messa folk att de ska ringa mig om jag börjar närma mig spärren

tack.

Permalänk
Avstängd

Jag har kört Hallon Liten ett tag nu och det fungerar bra. Funderat på Vimla också. Skillnaden är ju att outnyttjade samtal, sms och datatrafik kommer med till nästa månad, men också att man inte får obegränsade sms som på Hallon. Vimla gav också rabatter om man rekryterar andra, både till en själv och den man rekryterar, vilket ju kan dra ner kostnaden en del i några månader i alla fall, men det står inget om det på deras sida nu så jag vet inte om det gäller fortfarande.

Hallon har också ofta ganska bra erbjudanden. Nu har de ju exempelvis halva priset i tre månader och 50GB extra för nya kunder. De ringde också upp mig för ett tag sedan och gav mig en ganska bra rabatt om jag betalde för typ sex månader i förväg, kommer inte ihåg detaljerna exakt men det blev ganska billigt i alla fall.

60 samtal kan kännas lite snålt förstås, men det har inte varit ett problem för mig. 2GB likaså, men har man WiFi hemma och på jobbet / i skolan / vart man nu spenderar dagarna så lär det inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

@snajk:
Rabatten att du får 10kr månadsrabatt om du tipsar någon finns kvar, bland annat nämns den på förstasidan på vimla.se om du kollar lite längre ner på sidan.

Just nu har Vimla en tokbra kampanj med 22 GB surf för 100kr/mån i 4 mån. Så oavsett vilket abonnemang du tänkt byta till hos Vimla så bör du börja med detta och innan 4 månader gått så byter till det abonnemang du vill ha, t.ex. 2 GB surf, 60 samtal och 600 meddelanden. Eftersom du troligen inte förbrukat upp din surf senaste månaderna så kan du i teorin ha 100 GB till godo att använda framöver. 22GB*4 + 20GB i startbonus, dvs 108 GB.

Du byter enkelt abonnemang på Mitt Vimla och nergraderar du så gäller nergraderingen från nästa månad, uppgraderar du så gäller den direkt och du betalar endast mellanskillnaden för de dagar som är kvar på månaden.