Microsoft Surface Book lanseras i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Surface Book lanseras i Sverige

Den bärbara hybriddatorn Surface Book från Microsoft uppdaterades under förra året med en ny modell med kraftfullare prestanda och lanseras under våren för första gången i Sverige.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att det förväntade priset väntas bli så högt, har längtat efter en Surface Book sedan MS först hintade att de skulle släppa den..

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk

Ser ut att blir riktigt bra!

Visa signatur

Stationär: i7 4790k/BeQuiet!Dark Rock 3 /Msi H97I AC/8gb 1600mhz/Msi GTX 980 Gaming 4gb/Intel 530-series 180gb/Ncase M1 "BeQuiet! Edition"/
Laptop: ASUS Zenbook UX32VD-R4002V
Skärm: BenQ GL2440H
Utrustning: Steelseries all in=Qck Prism/APEX 750m/800m/Sensei 310

Permalänk
Medlem

Om man kunde övertala jobbet att jag behöver en sån☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillar också denna men det går ju inte pga. priset Fin maskin för dom som har råd

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Medlem

27.000kr för 8gb modellen. Otroligt.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av AkUs:

27.000kr för 8gb modellen. Otroligt.

Finns ju ingen annan konkurrent mot denna med samma möjligheter så!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Gillar konceptet, men prislappen är ju som hämtad ur en skräckfilm där plånboken dör en hemsk död.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Jävligt fint men 27k för billigaste modellen...saftigt...men jävligt cool

Visa signatur

--
The Gear:
ROG G20CB, Swift PG248Q, Sennhesier G4me One + GSX 1000, ROG Gladius, ROG Sheath, Cerberus Keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Finns ju ingen annan konkurrent mot denna med samma möjligheter så!

Nä det är väll så. Hybrid ultrabook med GTX965 växer inte på träd.
Men att köpa något för över 10.000kr som inte går att uppgradera ifrån 8gb i efterhand är helt kajko.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av AkUs:

Nä det är väll så. Hybrid ultrabook med GTX965 växer inte på träd.
Men att köpa något för över 10.000kr som inte går att uppgradera ifrån 8gb i efterhand är helt kajko.

Håller med 100 % med RAM delen!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Det är ju en fin och funktionell produkt men den är inte värd Apple-prislappen.
Ett plus är ju att den, i det sammanhanget, har fler in/ut-portar.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Avstängd

Lite snordyr får man väl säga. Får helt enkelt informera jobbet att den värsta behövs för annars kommer jag inte klara av allt jag ska göra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHAHAHA 27.000 KR, TJUGOSJUTUSEN KRONOR! Där fick ni mig näst....

Jaha, det var inte april än.

Permalänk
Medlem

27kkr för instegsmodellen. Nä men dra åt h%*/+

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

What the... Har de råkat fördubbla priset? 27000 kr för en laptop med 8 GB ouppgraderbart minne är ju vansinne!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

27000kr vilket skämt tänker köra på min sp4 några år till innan uppgradering

Permalänk
Medlem

inget för en vanlig svensson då med det priset.

Man kan köpa en stationär, en ultrabook och en platta för det priset

Permalänk
Medlem

Precis som med Surface Studio kör de med äldre Nvidia-hårdvara. TRIST! I med en 1050ti eller 1060.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Den extra batteritiden är ovärderlig för mig. Att byggkvalitén är grym, enligt alla tester, talar för att man kan ha den i ett flertal år (särskilt om man kör på 16 GB-modellen).

Blir ett definitivt köp för mig eftersom jag har råkat spräcka skärmen på min SP4 som åkte i golvet från stolen.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Ni som reagerar på prislappen: Alla datorer är inte menade för "vanlig Svensson" heller. Det finns saker man kan klaga på, som till exempel lite ram, men detta är inte en dator du köper för att betala räkningar eller slösurfa på soffan.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Ni som reagerar på prislappen: Alla datorer är inte menade för "vanlig Svensson" heller. Det finns saker man kan klaga på, som till exempel lite ram, men detta är inte en dator du köper för att betala räkningar eller slösurfa på soffan.

Nej du har rätt. Den är inte till för privatpersoner att betala räkningar med. Den har faktiskt inget syfte alls. Ingen som behöver ett GTX 965 i proffesionel tillämpning kommer göra något produktivt på en 13 tums hybrid. Om det finns en proffesionell tillämpning för denna maskin så är det för mindre än en 0,5 promille av business marknaden. Tar man bort GTX 965 funktionen så blir den helt plötsligt PINSAMT överprisad.

Detta är en ren E-penis maskin som folk i företag som har råd att kasta ut dessa pengar köper.
Detta är ett statement ifrån Microsoft att dom är lika hippa som Apple. Inget annat.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Gamla komponenter... För det priset... Jisses

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Priset som Sweclockers listar är för modellen med Performance Base, dvs den dyraste.
Billigaste modellen utan Performance Base kostar $1,349.00.

Dock så är det väldigt dyrt oavsett, men får se om man kan övertala chefen då det är dags för en ny dator nu

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Nej du har rätt. Den är inte till för privatpersoner att betala räkningar med. Den har faktiskt inget syfte alls. Ingen som behöver ett GTX 965 i proffesionel tillämpning kommer göra något produktivt på en 13 tums hybrid. Om det finns en proffesionell tillämpning för denna maskin så är det för mindre än en 0,5 promille av business marknaden. Tar man bort GTX 965 funktionen så blir den helt plötsligt PINSAMT överprisad.

Detta är en ren E-penis maskin som folk i företag som har råd att kasta ut dessa pengar köper.
Detta är ett statement ifrån Microsoft att dom är lika hippa som Apple. Inget annat.

Den skulle passa bra för många kreativa applikationer som Photoshop, inDesign, Illustrator eller ZBrush.

Permalänk
Medlem

LOL på priset. Min chef köpte en i USA för en tid sedan. Finns klart andra alternativ om man ska upp på den nivån i $$$

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av AkUs:

Nej du har rätt. Den är inte till för privatpersoner att betala räkningar med. Den har faktiskt inget syfte alls. Ingen som behöver ett GTX 965 i proffesionel tillämpning kommer göra något produktivt på en 13 tums hybrid. Om det finns en proffesionell tillämpning för denna maskin så är det för mindre än en 0,5 promille av business marknaden. Tar man bort GTX 965 funktionen så blir den helt plötsligt PINSAMT överprisad.

Detta är en ren E-penis maskin som folk i företag som har råd att kasta ut dessa pengar köper.
Detta är ett statement ifrån Microsoft att dom är lika hippa som Apple. Inget annat.

Någon vakna på fel sida?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag tycker för övrigt Microsofts satsning på dessa nya produkter är riktigt intressant och rolig att se. Det ska förvisso mycket till innan jag pyntar 27kkr för en bärbar dator men dels är det en kastad handske för Apple och sedan lär tekniken smyga sig ned till billigare produkter från andra tillverkare.

Tills för inte så länge sedan fanns det dåligt med alternativ för oss som ritar/målar eller gör annat som kräver penna till datorn. Wacom har dominerat den marknaden och har man inte velat betala hutlösa överpriser för att rita direkt på skärmen har man fått nöja sig med en enkel platta utan skärm.
Som jämförelse ligger en Cintiq 13HD (ritplatta med skärm) på 8000Kr idag. Den är nästan 4 år gammal och använde knappast den hetaste LCD-panelen ens när den var ny. Då ska du även ha en dator till den.
Idag kan man köpa en iPad Pro och Apple Pencil för nästan samma pengar. Då får du både bättre penna och skärm, samt att du faktiskt kan göra annat på den och ta med den vart du vill.
Bluetooth-pennorna som funnits innan det, till både Android- iOS-plattor, har annars lämnat en del att önska - även om de fungerat. Samma sak med bärbara datorer som haft samma möjligheter och kostat mer.
Nu har både Apple och Microsoft gett sig in i den branschen. Båda med sin egen teknik, medan Microsoft även har nåt samarbete med Wacom. Samsung har också sin egen teknik som kan förfinas. Tror Dell är på väg med någon modell som liknar Surface Book i funktionalitet, men till lägre pris.

Det ska bli skitkul att se vad den här utvecklingen leder till i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Lite snordyr får man väl säga. Får helt enkelt informera jobbet att den värsta behövs för annars kommer jag inte klara av allt jag ska göra.

Jag tänkte försöka med samma sak men jag är rädd att det kommer bemötas på samma sätt som när jag berättar att jag vill ha tjänstevapen (Glock och mp5), skyddsväst och hund.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Någon vakna på fel sida?

Nja. Inte direkt. Bara trött på prishöjningen i elektronik branchen som baseras på att man vill kunna
ta mera betalt utan att erbjuda mer.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs