Permalänk
Medlem

Iphone 7 Plus eller S8

Behöver ny telefon och funderar på om man ska vänta på S8 då jag har gillat min S7 väldigt mycket. S7an tappade jag tyvärr nyss bort.

Har en ny VW Passat som har stöd för android auto och carplay. Vill gärna att funktionen ska funka men man vet ju inte när och om android auto ens kommer till Sverige. Google har ju i stort sett sagt Soon™ sedan början på förra året.

Hur skulle ni göra? Vänta och hoppas att S8 lanseras som tänkt i början slutet april och att android auto finns till dess? Eller gå på Iphone 7 plus och ha en färdig lösning med carplay och en telefon som finns ute, trots att jag inte är jätteförtjust i IOS.

Visa signatur

En jävel på att låtsas vara upptagen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera Iphonen, det som talar för direkt som du själv beskriver är att där finns ju en färdig lösning med din bil. Sitter själv med Iphone 6S och har en gång i tiden gått ifrån IOS till Andriod och vise versa.

Skulle nog vilja summera dem såhär:

Android kan du göra din hemskärm mer personligt med hjälp utav Gadgets, det är nog det jag saknar mest med android.

IOS är ju smidigare om du vill ha något enkelt (som jag anser det). Dock finns där många "standard" applikationer i Iphone som jag är mer nöjd med än Android, utöver detta tycker jag iaf att IOS gränssnittet är snyggare än Andoids!

Jag hade valt Iphone om jag var du

Permalänk
Medlem

Helt upp till dig själv. Saknar att ha något annat än iphone ibland. Samtidigt har min iphone aldrig strulat med någonting. Allt bara fungerar utan att man behöver knåpa o pyssla för mycket.

Det negativa är väl just att man kan konfigurera android mera.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Hedersmedlem

Gillar du inte iOS känns det som att du kommer ha svårt att tycka om en iPhone... Är det värt att traggla med ett OS du inte gillar i flera år bara för att kunna koppla den till bilen nu direkt?

Har det stått så länge på hemsidan att det är på väg borde det ju vara klart snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja som ni säger både för och nackdelar, inte någon som testat CarPlay i en VW och vet att det funkar klockrent då?

Har med Android auto testat att tanka ned apkt och köra men det är en hel del strul med svart skärm till och från, appar som inte vill funka och sist så pajade play tjänster och fick installera om allting på luren i stort sett. Någon som har egen erfarenhet av CarPlay?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En jävel på att låtsas vara upptagen.