SweClockers drop!

Råkade ta bort min external (D) drive..

Permalänk
Medlem

Råkade ta bort min external (D) drive..

jag själv kan inte så mycket om datorer utan jag spelar för det mesta så jag började fifla lite med mina hårdiskar varför jag gjorde detta var för att jag ville återinstallera min dator vilket inte gick, det kom upp något med "ett fel uppsotd inga ändringar har gjorts" så jag började installera ett windows media tool till min usb för att fixa mitt problem eftersom att jag hade tidigare windwos 8.1 version innan jag bytte till windows 10,

tillslut började jag fiffla lite med "Diskhantering" och sen så tog jag bort min (d) drive volym, alt försvan och jag kunde inte heller se att min d drive var inkopplad men sen skapade jag en ny volym som sedan dök upp vid mina hårdiskar men problemet var att alt var exakt borta,

det jag undrar är att vart tog mina program,spel, dokument vägen som var inne i d drive? och denna proccess tog typ mindre än en minut

varför återinstallerar man datorn som tar flera timmar istället för att ta bort hårdiskens volym och lägga tillbaka den?

MvH Frank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frank98:

jag själv kan inte så mycket om datorer utan jag spelar för det mesta så jag började fifla lite med mina hårdiskar varför jag gjorde detta var för att jag ville återinstallera min dator vilket inte gick, det kom upp något med "ett fel uppsotd inga ändringar har gjorts" så jag började installera ett windows media tool till min usb för att fixa mitt problem eftersom att jag hade tidigare windwos 8.1 version innan jag bytte till windows 10,

tillslut började jag fiffla lite med "Diskhantering" och sen så tog jag bort min (d) drive volym, alt försvan och jag kunde inte heller se att min d drive var inkopplad men sen skapade jag en ny volym som sedan dök upp vid mina hårdiskar men problemet var att alt var exakt borta,

det jag undrar är att vart tog mina program,spel, dokument vägen som var inne i d drive? och denna proccess tog typ mindre än en minut

varför återinstallerar man datorn som tar flera timmar istället för att ta bort hårdiskens volym och lägga tillbaka den?

MvH Frank

Bra jobbat med att formatera din hårddisk. Ta detta som en läxa och säkerhetskopiera alla dina filer.

Anledningen till att man installerar om en dator är att man vill ha ett fräscht Windows, inte tömma sin hårddisk på program och dokument.

Ni kan du antagligen köra ett recovery program som får fram allt, men eftersom du skapade en ny partion så skapade du säkert massa korrupta filer.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

I och med att du har skapat en ny partition, så kommer nog de flesta filerna att vara korrupta om du försöker att återställa dem. Vill du testa, så kan du använda dig utav mjukvaran GetDataBack, till exempel, men förmodligen löser det ingenting. Jag skulle tro att det är mer, eller mindre, är kört.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

When you delete a file, Windows removes the pointer and marks the sectors containing the file’s data as available. From the file system’s point of view, the file is no longer present on your hard drive and the sectors containing its data are considered free space.

However, until Windows actually writes new data over the sectors containing the contents of the file, the file is still recoverable. A file recovery program can scan a hard drive for these deleted files and restore them. If the file has been partially overwritten, the file recovery program can only recover part of the data.

http://www.howtogeek.com/125521/htg-explains-why-deleted-file...

Du bör fortfarande kunna få tillbaka datan, finns program som kan hjälpa dig återställa datan på hårddisken.

Permalänk