Corsair One är stationär speldator

Permalänk
Melding Plague

Corsair One är stationär speldator

Amerikanska Corsair ger sig ut på nya jaktmarker och äntrar marknaden för färdigbyggda stationära datorer med modellen One. Fokus tros ligga på hög spelprestanda och virtuell verklighet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Först när jag såg bilden (innan jag klickade in på artikeln) tänkte jag...XCOM..en nyhet om XCOM?! Meeeeen sen kom jag på att jag inte var på FZ eller pcgamer ^^

Inte en aning dock varför jag tänkte på XCOM...måste ha varit färgerna i bilden.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
99:e percentilen

Helt OK storlek och format måste jag säga. Varje steg bort från paradigmen att datorer ska vara enorma är positivt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag gillar det jag ser.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

avskyr sidopanelen. behöver den verkligen så många hål?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Detta kan nog var den första färdigbyggda datorn som jag tycker ser bra ut!

Kan dom även prispressa bygget/komponenterna så har dom nog en vinnare på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

avskyr sidopanelen. behöver den verkligen så många hål?

Avskyr? Wow, du är verkligen lätt-triggad. Jag tycker det man kan se av burken ser riktigt bra ut.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Avskyr? Wow, du är verkligen lätt-triggad. Jag tycker det man kan se av burken ser riktigt bra ut.

Så för att jag avskyr något så blir jag triggad? Herregud.
Nej, jag avskyr den för att det kommer sätta igång min trypofobi (som många har) och för att jag inte alls tycker den är fin.
Måste det betyda att jag blir triggad av en sidopanel?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

Bra då kan dom stå för chassi, mus, tangentbord, nätaggregat, SSD, minnen och kylare.
Då kanske dom kan få höga marginaler när dom själva står för flertal komponenter.
Kanske kan dom erbjuda ett bra pris också som blir billigare om man skulle köpa komponenter var för sig.

Permalänk
Medlem

Jag gillar också formatet och storleken! Får se med vilka komponenter den släpps med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk

Kan man få köpa bara chassiet? Sjukt snyggt

Permalänk
Medlem

Bara jag som får Tron vibbar?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Helt OK storlek och format måste jag säga. Varje steg bort från paradigmen att datorer ska vara enorma är positivt.

Så länge temperaturerna är ok så skall den vara så liten som bara möjligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Så länge temperaturerna är ok så skall den vara så liten som bara möjligt!

Ja, tänk på ljudnivå och damm också. Det är en utmaning att få alla fyra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Bara jag som får Tron vibbar?

Lite faktiskt. Det hade vart en dröm att skapa ett riktigt Tron chassi

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Blir säkert dyrt som fan men chassit var snyggt allafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Detta kan nog var den första färdigbyggda datorn som jag tycker ser bra ut!

Kan dom även prispressa bygget/komponenterna så har dom nog en vinnare på gång.

Skrivet av rektor:

Bra då kan dom stå för chassi, mus, tangentbord, nätaggregat, SSD, minnen och kylare.
Då kanske dom kan få höga marginaler när dom själva står för flertal komponenter.
Kanske kan dom erbjuda ett bra pris också som blir billigare om man skulle köpa komponenter var för sig.

*Kör 2 flugor i en smäll då**

Det kommer alltid att vara mer "Bang for the buck" att skräddarsy sin egen stationära dator.
Färdigbyggda kommer alltid kosta mer.

Men det vet ni ju redan

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Dåliga komponenter till överpris? Eller ska de skilja sig från mängden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Inaktiv

Kommer de att sätta i ett bra nätagg eller kommer de att lura kunderna med ett riktigt uselt nätagg? Den som lever får se, men sätter de i skit så kommer mitt förtroende att sjunka rejält. Jag hoppas att Corsair inte sjunker till den nivån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Kommer de att sätta i ett bra nätagg eller kommer de att lura kunderna med ett riktigt uselt nätagg? Den som lever får se, men sätter de i skit så kommer mitt förtroende att sjunka rejält. Jag hoppas att Corsair inte sjunker till den nivån.

Lär bli cx serien

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Repair:

Lär bli cx serien

Vem vet, de skulle lika gärna sätta in något ännu sämre (Fractal Design har ju nätagg hos Inet som inte ens klarar 80PLUS-märkningen). Ingen som köper en färdigbyggd dator (från fabrik) kollar vilket nätagg som sitter i.

Vore kul om Sweclockers kunde göra ett rejält test och skruva isär allt.

Permalänk
Medlem

Hans ergonomi måste ju va fucked up vid det här laget.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Detta kan bli intressant. Vi får hoppas att priset hålls resonabelt!

Skrivet av Schluug:

Avskyr? Wow, du är verkligen lätt-triggad. Jag tycker det man kan se av burken ser riktigt bra ut.

Jag skulle gissa på trypofobi, vilket inte är helt ovanligt.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar datorchassi.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv

Tycker det ser ut som plastigt skräp från 2000-talet. Hade hoppats på mer kompakt, modernt och aluminium.