Visst är det lätt att fastna!
Min förståelse efter Yoshmans inlägg är att numera (sedan Nehalem) är L2 privat för varje kärna och att den typen av förbättringar som jag visade från 2007 med Quake i såfall finns i L3.
Orsaken att L2 föll ut så bra hos Gruarn är då att L2-storleken sammanfaller med annan förbättring i arkitekturen (multikollinearitet) och att det var svårt för den oinsatte att skilja effekten från L2 från dessa.
Därför bör man även kunna lita på de L3-siffror du har nu! Om det inte finns ett nytt aber...
Horisontella listor är enkelt och snabbt, även om man använder kalkylark. Yoshman har ett awk-skript som gjorde hans tabeller.
Här är dina data (testa att stoppa in dem i ett kalkylark så ser det tydligare ut tack var tab-tecknen):
{table}{tr}{th} Variabel {/th}{th} Coefficient (förändring i FPS per enhet) {/th}{/tr}
{tr}{td} (Intercept) {/td}{td} 91.61 {/td}{/tr}
{tr}{td} GHz {/td}{td} 17.73 {/td}{/tr}
{tr}{td} BDCores {/td}{td} 11.02 {/td}{/tr}
{tr}{td} Threads {/td}{td} -2.56 {/td}{/tr}
{tr}{td} L3 {/td}{td} -0.67 {/td}{/tr}
{tr}{td} S_Steamroller {/td}{td} -58.49 {/td}{/tr}
{tr}{td} S_Haswell {/td}{td} 0.83 {/td}{/tr}
{tr}{td} S_Ivy {/td}{td} 6.56 {/td}{/tr}
{tr}{td} S_Kaby {/td}{td} -1.98 {/td}{/tr}
{tr}{td} S_Piledriver {/td}{td} -54.96 {/td}{/tr}
{tr}{td} S_Sandy {/td}{td} 5.45 {/td}{/tr}
{tr}{td} S_Skylake {/td}{td} 2.08 {/td}{/tr}
{tr}{td} S_Bulldozer {/td}{td} -80.68 {/td}{/tr}{/table}
Byt ut samtliga { och } mot [ och ] och klista in i dina meddelanden här igen (med förhandsgranska) så vips blir det en fin tabell i Sweclockers Forum!
Variabel | Coefficient (förändring i FPS per enhet) |
---|---|
(Intercept) | 91.61 |
GHz | 17.73 |
BDCores | 11.02 |
Threads | -2.56 |
L3 | -0.67 |
S_Steamroller | -58.49 |
S_Haswell | 0.83 |
S_Ivy | 6.56 |
S_Kaby | -1.98 |
S_Piledriver | -54.96 |
S_Sandy | 5.45 |
S_Skylake | 2.08 |
S_Bulldozer | -80.68 |
Har man en större tabell kan man lätt stoppa in {/td}{td} osv i i rätt kolumn och fylla på rätt ställen.
Jag såg även din tråd om GPU Passthrough + Xen som jag inte anammat på länge. Jag körde virtuellt Windows 8.1 med min Q6600 + GTX 260 under ett tag, men utan hårdvarustöd i grafikkorten. Ouch kan man tycka, men hade fps som var runt 30. Men, inser nu att Ryzen och Vega tillsammans kan bli optimala i ditt scenario, mycket tack vare 8C/16T.
Tack för tipset med tabellen sAAb. Undrade hur man gjorde en så fin tabell
Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare