Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Har själv liknande funderingar, de har ju bra pris på cdon nu (eller vet du bättre? )
Hur bra / nyttig är den där fingeravtrycksläsaren? Hade ju varit fint om man slapp knappa in och komma ihåg en massa coder bara man måste nysa, eller nått.

Nu har jag ju ingen Moto G4, så jag kan ju inte säga hur bra fingeravtrycksläsaren funkar på den, men min Xperia X Compact har fingeravtrycksläsare och det funkar hur bra som helst! Träna in den på de fingrar du normalt använder och sen är det bara att trycka på power-knappen så kommer man direkt till home-screen (eller där man nu var när skärmen släktes).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Har själv liknande funderingar, de har ju bra pris på cdon nu (eller vet du bättre? )
Hur bra / nyttig är den där fingeravtrycksläsaren? Hade ju varit fint om man slapp knappa in och komma ihåg en massa coder bara man måste nysa, eller nått.

Har det på bägge mina telefoner, läsaren på min Mate 9 pro är grym och bråkar aldrig men läsaren på min S6 är rätt kass och behöver ofta flera försök.

Försök att testa den i butik?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bogey:

Hur menar du?

Precis det jag skriver.

Första året var det en bra tjänst, men därefter har det inte varit värt en krona.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kommit ut nya idag.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Precis det jag skriver.

Första året var det en bra tjänst, men därefter har det inte varit värt en krona.

Håller med. Man får i dagsläget CDON+ medlemskapet gratis via Mecenat, något som tyvärr ersatte det tidigare (och MYCKET bättre) dagliga erbjudandet på 100 kr rabatt för köp över 1000 kr. Har haft CDON+ i snart två år och det bästa jag fått hittils fått för medlemskapet är en rabattkod på 70 kr efter att han samlat på mig återbäring från köp (vilket skedde under tiden med den dagliga 100 kr rabattkoden från Mecenat).

Handlar man mycket från CDON så kan man nog spara en hel del på frakten med CDON+ då det är fraktfritt över 100 kr för medlemmar, men annars är det nog inte så värt i mitt tycke.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Blev cdon+ trots att det ej är några erbjudanden värt nåt för medlemmar nu för tiden. Tänker att jag nog handlar två gånger på ett år iaf så då går jag lite plus på frakten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Cdon+ för 49 kr. Lägg i varukorgen så sänks priset automatiskt. Om man redan har Cdon+ kan den ändå förlängas 12 månader innan det gamla löper ut. Erbjudandet gäller bara till den 26/2 10.00.

http://cdon.se/cdon-plus/cdon-p24610370

Någon som vet om det går att förlänga flera år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dole_95:

Någon som vet om det går att förlänga flera år?

"Kan förnyas 12 månader innan det löper ut."

Antar att man kan max. köpa två i så fall? Ett som börjar gälla direkt och ett som börjar gälla så fort det som börjar gälla nu direkt gått ut (d.v.s. om 12 månader).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

"Kan förnyas 12 månader innan det löper ut."

Antar att man kan max. köpa två i så fall? Ett som börjar gälla direkt och ett som börjar gälla så fort det som börjar gälla nu direkt gått ut (d.v.s. om 12 månader).

Förmodligen, om man tror cdon finns kvar två år till.

Permalänk

Någon med erfarenhet av Cleanmate S300? Värt ett köp för 499?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmemmemme:

Någon med erfarenhet av Cleanmate S300? Värt ett köp för 499?

Manuell laddfunktion på den står det så du måste koppla in kabelen själv i dammsugaren när du ska ladda den.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Blev lite nyfiken på den där dammsugaren. Den verkar dock inte finnas i Uppsala-varuhuset så jag provade runt lite. Hittade den i Göteborg-Sisjön och försökte se om jag kan få den levererad till Uppsala. Det kan jag till den fina kostnaden av 8144.50kr. Tur att de inte behöver kranbil för då blir det också extra tillägg.

Permalänk
Medlem

Varför är CDON posten så uppröstad? Endast fri frakt över 100 kr och en patetisk återbäring. Visst, handlar ofta och för mycket så är det värt det men annars inte.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

@Aene: det är ju inte så långt till Enköping?

Permalänk
Medlem

@Aene: Cleanmate S300 finns även hos BygMax för 499 kr.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av chiboogi:

@Aene: det är ju inte så långt till Enköping?

Bara 1370kr i frakt därifrån. Men hade jag varit mer intresserad så hade det nog fungerat att ta bussen dit och letat upp en av de 5 de har i lager.

Skrivet av yrfhar:

@Aene: Cleanmate S300 finns även hos BygMax för 499 kr.

Där jag tittar, men det verkar inte ha så lockande fraktalternativ om det man vill ha inte finns i den lokala butiken.

Permalänk
Medlem

@Aene: Finns tre stycken i vår butik och funderar på att köpa alla tre eftersom jag har höga trösklar

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

@Aene: Finns tre stycken i vår butik och funderar på att köpa alla tre eftersom jag har höga trösklar

Du får ju ändå plocka upp o sätta ut dom vid laddning

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Två kvar på Byggmax i Länna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Varför är CDON posten så uppröstad? Endast fri frakt över 100 kr och en patetisk återbäring. Visst, handlar ofta och för mycket så är det värt det men annars inte.

49kr i frakt för ett år. Låter bra i mina öron om man handlar där några gånger.

Permalänk
Medlem

Finns ett antal i den lokala butiken. Frågan är dock om dessa är något att ha? Fått intrycket att de görs av fabrik i Kina och även finns under andra varumärken utomlands. Även om de ligger högt på prisjakt är de väl knappast att jämföra med Neato/Roomba?

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

Du får ju ändå plocka upp o sätta ut dom vid laddning

Två våningar och slipper flytta runt laddstationen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerXes:

Finns ett antal i den lokala butiken. Frågan är dock om dessa är något att ha? Fått intrycket att de görs av fabrik i Kina och även finns under andra varumärken utomlands. Även om de ligger högt på prisjakt är de väl knappast att jämföra med Neato/Roomba?

Mest troligt är det väl bara samma skit som t.ex. kapselbryggarna, det används några gånger sen hamnar det på loppis eller på returen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Står själv mellan valet om jag ska köpa en Moto g4 till sambon eller Moto x style, någon som har testat båda ?

Skrivet av Bogey:

Ja alltså. förutom att Moto X style är större (vilket såklart är en smaksak vad man vill ha) så är det ju en mycket bättre telefon. Snabbare processor, 3gb ram istället för 2. 32gb storage vs 16, bättre kamera mm.

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7229&idPhone2=8...

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Inaktiv

Faaaaaan! Hur kunde jag missat CDON+ dealen. Inte lätt att kolla Dagens Fynd när man är bortrest och inte fick man något CDON nyhetsbrev om det heller vilket jag tycker är lite dåligt!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon114264:

Faaaaaan! Hur kunde jag missat CDON+ dealen. Inte lätt att kolla Dagens Fynd när man är bortrest och inte fick man något CDON nyhetsbrev om det heller vilket jag tycker är lite dåligt!

Då hade du tur och kan istället lägga de slantarna på något vettigt

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

För mig är det underbart! Som att köpa ny bil och så har den fjärrlås. Man vill liksom inte gå tillbaka till att låsa upp med nyckel och dra upp låspinnen på passagerardörren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Skrivet av Dunder:

Då hade du tur och kan istället lägga de slantarna på något vettigt

Förstår inte varför alla hatar så mkt på detta?
En sak om man inte gillar CDON, men frakten verkar vara 29;-, så redan efter 2 ordrar under ett år så är kostnaden intjänad.

Utöver det så kan man alltid hoppas på att det blir som good-old-days när dom pumpade ut rabattkoder, första året jag hade cdon+ så fick jag nog ihop ett totalt värde av minst 500:- i olika rabatter.

Så visst, för listpris 299:-, nja, då ska man upp i 10 ordrar för att tjäna ikapp, men för 49:- skulle jag se det som en bra investering

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Igenkänningsfaktor +1

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av Elfynd. Är lite sugen på Xbox One för 1299kr nämligen?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l