Permalänk

@Khers: Fräsigt! Är det ett riktigt Svenskt Industrial eller har du bytt knappar/skalet?

Visa signatur

Går igång på tangentbord.
Dator 1: i5 3570k @ 4,2 GHz, Corsair H60, MSI RX 480 Gaming X 8 GB, Corsair Vengeance 16 GB (4x4 GB) 1600 MHz.
Dator 2: Xeon X5675 @ 4,3 Ghz, Corsair H80i, Evga GTX 780 Classified 3 GB, Corsair Vengeance LP 12 GB (3x4 GB) 1600 MHz.
Dator 3: i7 9700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, Gigabyte RTX 2070 8 GB, G.skill Ripjaws V 16 GB (2X8 GB) 3200 MHz.

Permalänk
Medlem

@krille_AMD: Fejkindy, dessvärre – skalet är från Unicomps lagerrens. Jag var själv tveksam till färgen när jag sett den på bild, men i verkligheten tycker jag den ser riktigt trevlig ut.

Permalänk
Medlem

Väntar på några tangenter som fattas men här är några tilsvidare bilder.

Space-cadet SA 1-2-3-4-3 på winkeyless ISO/off center TKL och b.pad. Svart/frost.

Permalänk
Medlem

Potatiskamera, får fixa lite bättre bilder någon annan dag.

Frosted Acrylic Case - GH60 Satan PCB - Doubleshot Filco SA Keypcaps, Logout Key & Vim Cap Tab
Gateron Green - 80g

MiniVan - Granite DSA
Gateron Green med Mofierade Aristotle Stems - 80g

Tada68 ISO - Unique keys - SA3 Keycaps - (work in progress, väntar på PCB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Potatiskamera, får fixa lite bättre bilder någon annan dag.

Frosted Acrylic Case - GH60 Satan PCB - Doubleshot Filco SA Keypcaps, Logout Key & Vim Cap Tab
Gateron Green - 80g
http://i.imgur.com/BGDDQ2R.png

MiniVan - Granite DSA
Gateron Green med Mofierade Aristotle Stems - 80g
http://i.imgur.com/geIhR6U.png

Tada68 ISO - Unique keys - SA3 Keycaps - (work in progress, väntar på PCB)
http://i.imgur.com/R1MBQb5.png

Så avis på minivanen! Hur funkar den? Är du nöjd?

Permalänk
Medlem

@careface: Funkar bra, men har fortfarande lite problem att lära mig shifta mellan lager på den här extrema nivån.
Men jag har läst att folk sitter och kodar på den här, så det är bara en tisdfråga innan reflexerna sitter där I guess.

• Värt att tillägga att just nu är det väldigt konstigt att ha QWERTY som högsta lagret, är van med att ha 123456 högst upp för mina händer, men det är ju bara en tidsfråga.

• Min transition från Full Size till 60% gick väldigt smidigt, många funktioner kunde man programmera om utan större effort, men det här kommer nog ta ett tag innan man kan arbeta optimalt.

• Jag är väldigt nöjd, Alu caset till PCBn skriker om kvalitet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

@careface: Funkar bra, men har fortfarande lite problem att lära mig shifta mellan lager på den här extrema nivån.
Men jag har läst att folk sitter och kodar på den här, så det är bara en tisdfråga innan reflexerna sitter där I guess.

• Värt att tillägga att just nu är det väldigt konstigt att ha QWERTY som högsta lagret, är van med att ha 123456 högst upp för mina händer, men det är ju bara en tidsfråga.

• Min transition från Full Size till 60% gick väldigt smidigt, många funktioner kunde man programmera om utan större effort, men det här kommer nog ta ett tag innan man kan arbeta optimalt.

• Jag är väldigt nöjd, Alu caset till PCBn skriker om kvalitet!

Grymt! Hur har du löst Å, Ä, Ö?

Permalänk
Medlem

@careface: Sitter fortfarande och funderar på vad som är bäst där, men just nu använder jag inte dom och skriver på engelska (när jag använder min MiniVan)

Funderar på att bara ha dom hoppa ner en rad från standard och sätta dom på < > ; -

Permalänk
Medlem

Nerd60 - Mekanisk / 1up keyboards edition med vita SMD-leds
Smorda Cherry mx clears i Cherry RGB hus med 85g fjädrar från Sprit
Zeal stabs
Silver carbon fibre plate
Silver aluminium case
Vit sleeved och coilad kabel från Pexon
Granite caps

Lite byggbilder

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk

Nya saker kom på posten idag!

GH60 Rev C.
Smorda Gateron Black med stickers och 62 grams fjädrar.
Svart aluminiumplatta.
Billigaste Chassit från Ebay - Planerar att göra ett eget i trä.
DSA Keycaps Random allt - Tackar @Shogou för dom!

Det som ser snett ut är snett.

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk
Medlem

Sweonic är färdigbyggd!

Preonic med 65g taktila Zealios, Granite och ortolinjära modifiers i GKK.

Permalänk
Medlem

Tomt plastcase vs. dämpat alucase med bruna brytare

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Nya hattar på mitt Plum 87.

Och mitt Filco fick ärva Plum capsen då de är cherry profil och det är jävla nice på Zealios switchar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Nya hattar på mitt Plum 87.
http://i.imgur.com/cE5hHJv.jpg

Och mitt Filco fick ärva Plum capsen då de är cherry profil och det är jävla nice på Zealios switchar.
http://i.imgur.com/C3A8EYU.jpg

Den gör sig ju väldigt bra på bild iaf! småsugen på att testa en 45g men vettefan om det är värt "lärpengen" igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av willeykk:

Den gör sig ju väldigt bra på bild iaf! småsugen på att testa en 45g men vettefan om det är värt "lärpengen" igen..

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Testa 45g du, så har jag en ny bräda till dev. maskinen hemma också

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Tack!

Testa 45g du, så har jag en ny bräda till dev. maskinen hemma också

Haha. Inväntar för närvarande en Drevo Gramr med någon slags bruna "mechanical switch" (outemu) i 84% layout. Om den layouten passar mig bra så blir det nog en plum84!

*produktbild*

Permalänk
Medlem

Bättre bilder på mitt space-cadett gjort på scraps:

Permalänk
Medlem

Har uppgraderat mitt GH60 med stabs från Zeal. De är riktigt bra!
En liten bild på mina "Black n' White"...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Efter att ha suttit och dreglat i den här tråden hur länge som helst så kändes det som att det var dags att bidra med mitt senaste tangentbord.

IKBC MF-87 CNC Aluminium med cherry reds. Helt fantastiskt skönt tangentbord måste jag säga.

Permalänk

K70 RGB

Visa signatur

Om du ska spy negativitet ber jag dig att rikta pajhålet åt ett annat håll.

Permalänk
Medlem

Sneak peak på nästa 60% bräda åt mina kära Sweclockers keyboard entusiaster!

PCB: b.face 60 RGB Northern in sw LED
Case: Acrylic CNC Case Milk Case Shell for 60%

Permalänk
Medlem

Närmare en veckas stillestånd i tråden här, lite svagt kan jag tycka.

Knappast några vettigt tagna bilder men en övergripande inblick i mitt aningen överdrivna "stash".

Drevo Gramr 84 med outemu browns som kom idag. Något raspiga brytare jämför med de smorda cherry/gateron browns jag kört senaste tiden. Cherry(style iaf) stabilisatorer dessutom vilket verkligen inte är min cup of tea.
För de 370kr inklusive frakt jag betalde så är det helt klart över förväntan dock

Från vänster till höger.
1. 60% GH Satan kit med alu platta och case, mx browns.
2. Hhkb med röd spacebar
3. Apple AEKII som ska byggas om när jag får arslet ur vagnen.

Från vänster till höger
1. CM Rapid. Köptes som mx red men har lött om den till en salig blandning gateron/cherry browns. Spraymålad vit även för plåten (var horribelt röd). Sitter en "The Frosty Flake" ifrån Bathroomepiphanies - han som säljer dom är Svensk så frakten är snabb och han tar även swish som betalmedel om man mailar :). Vortex PBT caps.
2. Ducky Shine 3 med mx reds, stockutförande med vita leds.
3. Ducky G2Pro med mx reds, stockutförande med vita keycaps.

Plastic fantastic HHKB som jag lyckats förstöra PCBt på vid lödning. Knapparna 2-5, Rshift (troligtvis mjukvarufel) samt enter fungerar inte. Knapparna är sneda då jag brukar löda ihop så rakt det går för att sedan räta ut switcharna med keycapsen på.
Förövrigt mx blöeu.
Tjocka PBT caps och sandwich plastcase.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av willeykk:

Närmare en veckas stillestånd i tråden här, lite svagt kan jag tycka.

Då får väl jag bidra med min konvertering till 7u space...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Under solen intet nytt, men jag kan bidra med ett gruppfoto på mina 60%:

HHKB Type-S Plastic Fantastic TMK Alps 64, SKCM Blue HHKB Pro 2 GH60 rev. C, 60g Vintage Blacks HHKB Pro 2 Blue Alps Party TMK Alps 64, SKCM Blue

Saknas gör ett som varit under uppbyggnad under en längre tid (läs: förmodligen mer än ett år, men jag har tappat räkningen) samt två som är på ingående (av tre tangentbord totalt och för en gångs skull endast fyra tangentbordsrelaterade saker öht, vilket jag ser som något av en bedrift). Plastic Fantastic skall byggas om då SKCM Blue inte var någon höjdare i plastplatta. Linjär-konverterade SKCM Cream passade mycket bättre, så jag går nog tillbaka till dem.

Permalänk
Inaktiv

Fick ett case till mitt Pok3r RGB från Aliexpress idag. Fan jävligt nöjd ändå!
Nya caps från WASD på ingång också.

Permalänk
Medlem

Efter att ha lurkat här och på GH så kanske man ska posta nåt
En ANSI Filco Minila Air cherry brown (Wireless! (: ) kläd i Granite

Visa signatur

Intel i7 6700k || Noctua NH-D15 || MSI GTX 1080 GamingZ || Asus Z170 Pro Gaming || Corsair Vengence 16gb 3000Mhz CL15 || Fractal Design Define R5 || Samsung 850 EVO 500GB || WD RED 3TB || Corsair RM750x 750W || W10 || Logitech G602 || Filco MINILA Air

Permalänk

Inget spec. Men Mk85 är rätt bekvämt:P

Visa signatur

Den är mörk,tyst och svår att få igång.

Permalänk
Medlem

Ohh vad heter tagentbordet & var kan jag köpa ett sådant? Snyggt!

Visa signatur

GTX 680, Intel core i7 930@2.8GHZ, 6GB Ram

Permalänk
Medlem

@Decimant: Capsen är GMK Cyrillic, spacebar från JTK Pink on White, Lådan är från ali, PCB är faceW, switchar Zeal 62g smorda, så ska du ha exakt samma får du nog börja jaga