Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Inte Blocket, men man kan hitta mycket roligt på Tradera också.
Vem vill inte ha hela 2 st Intel Xeon för det låga utropspriset 600 riksdaler? Att det är en stenåldersmodell från tidigt 2005 med bara en kärna spelar väl mindre roll. Men den heter ju Xeon, då måste den vara bra!
http://i.imgur.com/DqAk9Wh.png

Varför får jag en känsla av att personen ifråga har ryckt ut CPUn ur socketen genom att slita upp kylaren? Den andra CPUn har dessutom böjda pins som pekar på detta.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Varför får jag en känsla av att personen ifråga har ryckt ut CPUn ur socketen genom att slita upp kylaren? Den andra CPUn har dessutom böjda pins som pekar på detta.

Hahahaha jag ser framför mig nån som har foten på datorn och drar ut processor och kylfläns i ett med en rörtång... ungefär som när de drar ut tänder i tecknad film! Tack för dagens garv!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Napoleongl:

Hahahaha jag ser framför mig nån som har foten på datorn och drar ut processor och kylfläns i ett med en rörtång... ungefär som när de drar ut tänder i tecknad film! Tack för dagens garv!

Den bjuder jag på.

Vanligtvis brukar man avlägsna kylflänsen innan man tar upp CPUn men denna person verkar ha rykt upp allt och lagt dessa på ett bord. Risken för skador på CPUn ökar ganska markant genom att göra detta och personen har lyckats böja ett par pinnar som följd.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/stockholm/Alienware_Area_51_70769002.h...
i7 960
GTX 580 1,5GB
23'' Asus VX238
Enkelt bord
Enkel stol
Tangentbord, mus och headset
För bara 7000! Ordinarie pris 8500 XD vilken pajas

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Värt

Hela dator kittet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzykozz:

Bland de roligare jag sett!
- "NAVIDA"
- "sänk/höjbar fläck system"
tyckte också att det var rätt kul att "64-bitars operativsystem" står listat mitt bland alla andra komponenter, som om det är något separat från dennes W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av loodee:

Bland de roligare jag sett!
- "NAVIDA"
- "sänk/höjbar fläck system"
tyckte också att det var rätt kul att "64-bitars operativsystem" står listat mitt bland alla andra komponenter, som om det är något separat från dennes W10

Gillar också "premiär disken" , "inspelare system"

Priset ska vi ju inte ens diskutera

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pzykozz:

Det där är nog det värsta jag sett. 14900:- för en i7 970 och ett onämnt Geforce kort från Nvidia? Den datorn är knappt värd ens 1/5 av det priset.

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Skrivet av Ürkel:

i7 960
GTX 580 1,5GB
23'' Asus VX238
Enkelt bord
Enkel stol

*Citat*
"Tänkte sälja min stationära dator eftersom tiden inte räcker till. Har precis börjat gymnasiet så studierna äter upp den mesta av tiden. Datorn har några repor på ena sidan men annars är den i bra skick. "

Gillar deras ursäkter till varför de "plötsligt" ska sälja av datorn?! Alltid är det att de inte "har tid"? Eller att de att ska börja plugga eller något annat fånigt? Alla behöver en dator väl - arbetslösa som börsmäklare? Snarare är det så att när man börjar studera så vill man ha en snabbare o bättre dator.

Varför erkänner snåljåparna inte bara att datorn blivit för seg för deras behov? Den klarar knappt att öppna 3-4 flikar på Chrome innan den segar sig? Att ta 7k för en dator som knappt motsvarar en laptop för 4k i prestanda är fräckt. Får hoppas att personen läser marknadsekonomi i sin utbildning så denne kan lära sig nåt.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windows-95:

*Citat*
"Tänkte sälja min stationära dator eftersom tiden inte räcker till. Har precis börjat gymnasiet så studierna äter upp den mesta av tiden. Datorn har några repor på ena sidan men annars är den i bra skick. "

Gillar deras ursäkter till varför de "plötsligt" ska sälja av datorn?! Alltid är det att de inte "har tid"? Eller att de att ska börja plugga eller något annat fånigt? Alla behöver en dator väl - arbetslösa som börsmäklare? Snarare är det så att när man börjar studera så vill man ha en snabbare o bättre dator.

Varför erkänner snåljåparna inte bara att datorn blivit för seg för deras behov? Den klarar knappt att öppna 3-4 flikar på Chrome innan den segar sig? Att ta 7k för en dator som knappt motsvarar en laptop för 4k i prestanda är fräckt. Får hoppas att personen läser marknadsekonomi i sin utbildning så denne kan lära sig nåt.

lol

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Skrivet av Windows-95:

*Citat*

Personligen gillar jag denna mening i annonsen
Bord, datorstol, skärm, mus, hörlurar och tangentbord medföljer så datorn är i princip helt komplett.
Vad är det som saknas till datorn för att den ska vara komplett?

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windows-95:

Snarare är det så att när man börjar studera så vill man ha en snabbare o bättre dator.

Varför då? visst har vissa behov av en snabb studiedator men jag törs påstå att ungefär 98% av alla studenter inte behöver en dator som är kraftfullare än att de klarar av att ha femton flikar öppna och lättare arbete i valfritt officepaket. Någon som de allra flesta dator klarar av

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabaYaga85:

Personligen gillar jag denna mening i annonsen
Bord, datorstol, skärm, mus, hörlurar och tangentbord medföljer så datorn är i princip helt komplett.
Vad är det som saknas till datorn för att den ska vara komplett?

En god whisky och ett roligt spel

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Varför då? visst har vissa behov av en snabb studiedator men jag törs påstå att ungefär 98% av alla studenter inte behöver en dator som är kraftfullare än att de klarar av att ha femton flikar öppna och lättare arbete i valfritt officepaket. Någon som de allra flesta dator klarar av

Det jag ville få sagt var att personen inte säljer av datorn för att hen studerar utan att datorn uppenbarligen är för trög och gammal för dennes behov (vilka de än är) och kommer garanterad att köpa nytt ASAP. Samtidigt som datorn mycket väl kan vara tillräckligt "bra" för en medelålders person som aldrig hört talas om Photoshop/SonyVegas och vars reflexer är trögare än datorn själv.

Vi talar om en första generationens i7 (från 2009) och ett grafikkort på 1,5 GB för 7 papp. Att personen vill slänga in en "stol" och ett "bord" som man kan hitta på 5 min i valfri sophus har ingen betydelse.

Man undrar varför begagnade bilar inte säljs till samma ockerpriser som gamla datorer?

Visa signatur

Permalänk
Vive la liberté!

Beg bilhandel har sin beskärda del ockerpriser med
https://www.flashback.org/t816590

Förr eller senare dyker det upp någon med dålig koll/orkar inte bry sig och saker blir sålda för ovettiga priser.

Permalänk

@Apanx:
Känner till det, men får hoppas det inte är lika förekommande som med elektronikvaror.
Blocket är generellt ingen bra plats för (köpare) av andrahandsvaror, men en väldigt bra plats för folk som vill sälja av skit som annars hade hamnat i soptunnan. Tradera verkar enligt egen erfarenhet hålla en mer rättvis prisnivå på beg. produkter, mycket mer ordning o reda där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ürkel:

i7 960
GTX 580 1,5GB
23'' Asus VX238
Enkelt bord
Enkel stol

"Dessutom så kan datorn även lysa i flera olika färger, exempelvis blå."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Windows-95:

*Citat*

Inte riktigt. Om man ska börja studera så är försäljning av datorn inte direkt konstigt om man behöver pengar. Och man behöver inte eller en "bättre" dator (prestanda) utan snarare en mer flexibel sådan. Säg att man behöver en laptop..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

https://www.blocket.se/goteborg/Ultimat_gamingdator_med_alla_...
18 000 kr.

Visst delarna var bra för ett år sen, men 18 papp?
Sen undrar jag varför en högstadieelev behövde en 5820k från början?!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3760534
Kanske inte är blocket men man har nog sett mer fps/kr.

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananus:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3760534
Kanske inte är blocket men man har nog sett mer fps/kr.

Haha det där var ju helt bananas! Vem kom på att det var ett rimligt pris när de faktiskt har rekommenderade prisnivåer från AMD?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Haha det där var ju helt bananas! Vem kom på att det var ett rimligt pris när de faktiskt har rekommenderade prisnivåer från AMD?

Det handlar nog bara om att man inte uppdaterat sin databas och då har det sedan skenat. Brukar hända ibland då kort går ur lager och slutat produceras. Kolla bara på prisutvecklingen. I början av Februari så ökade priset med närmare 1400%.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är väl chassit som är värt priset förmodar jag?
https://www.blocket.se/vasternorrland/PC_for_HD_Video_och_bil...

Inte dåligt att pressa in en AMD athlon och Intel core 2 duo i en endaste dator!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Ett fynd? "Nybyggd 5peldator" vilket i och för sig kan stämma. "Klarar av de flesta nya spelen på högsta graf1k." (Kan nämnas att den har 4GB RAM-minne...)

http://www.findit.fi/sv/1130142.htm

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

@Pnorberg:
"Museum-värde".

Visa signatur

Permalänk
Medlem