Permalänk
Medlem

Aura z270E slutar inte lysa?

Hejsan Clockers!

Har precis införskaffat mig en ny gamingdator. Har ett problem dock, min AURA på moderkortet slutar inte lysa trots att datorn är avstängd. Blir jäkligt irriterande när man försöker sova och man ser att rummet lyser upp. Har läst att man i bios kan enabla ERP som det tydligen heter. Detta har inte fungerat för mig, det som händer är att belysningen stängs av helt och hållet och jag vill gärna att det skall funka medans datorn är igång. Jag blir tvungen att stänga av datorn via switchen varje kväll nu och jag tycker inte detta skall behövas.

Samma sak gäller min Sensei mus, finns det någon inställning för att stänga av USB eller dylikt när datorn slås av?

Någon som har en lösning, please!

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem

Är det inte i RGB Led Lighting som du ska göra inställningarna?

Permalänk
Medlem

@thomson: de applicerar bara till datorn när den väl är igång, har ju deras GTX 1080 och den slocknar som vanligt. Man ställer in de i samma program :/

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|