Permalänk
Medlem

Kan låsa tråden, han dödde.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Haha nej du kommer nog inte dö i förtid av detta.. det är större risk att du går ut och tar 5:ans buss i ansiktet.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

@CFSsss: @mrqaffe: + 1 på det

Min morfar dog på grund av lungcancer som med mycket stor sannolikhet var kopplat till Asbest (han var byggnadsarbetare på den tiden då Asbest lanserades som det nya helt ofarliga mirakelmaterialet och vad jag vet så rökte han inte eller gjorde annat som vanligtvis kopplas till just lungcancer), så nej det är inget att skoja om.
Och han var nog varken den första eller sista som dör av det tyvärr.

Aj då, fan va taskigt läge, min farfar fick också lungcancer av asbestförgiftning så jag skulle aldrig skoja om det, varför tror ni att jag skojar?

Jobbar som rivare och det blir en hel del "nej men titta, lite asbest!" situationer då och då
Jag lär ju bli minst 50-60 år iaf, så det är väl ingen idé att klaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det låter mer som ett sätt att få dig att inte gå vidare med det för det har troligen begåtts ett brott från hans sida om du ens riskerat att utsättas för en möjlighet att exponeras för Asbest. Det krävs både tillstånd, utbildning och skyddsåtgärder för att hantera Asbest

När ett rivningsjobb påbörjas så tas prover på ställen där man misstänker att det finns asbest, och sedan saneras asbesten.
I min situation så drog jag ut ett rör ur en vägg och blev dränkt i asbestdamm, det är ju inte så lätt för dom att ta prover inuti väggarna liksom så det är bara att gilla läget, så är det

Permalänk
Medlem

@Chromatic: Nej, men det är ju värt att ha ett ordentligt andningsskydd åtminstone för att slippa problem i framtiden..
Det är ju inte bara asbest som ställer till problem, mycket damm i allmänhet är inte bra för lungorna oavsett.

De har ju stora problem efter 11:e september i New York med alla som andats in dammet som bildades när WTC rasade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Dina lungor kommer vätskefyllas och du kommer drunkna i vätskan om du sover i natt så är bäst att hålla sig vaken..eller kanske inte för då hade jag trillat av pinn 150 gånger och håller man på ofta ska man såklart ha bra ventilation och skydda sig men en gång gör då ingen skillnad alls och förstår inte varför man skulle känna sig oroad ens

Hade det varit koncentrerad ammoniak eller nått hade jag mer haft förståelse man blir orolig och letade själv efter thinner när jag målade hos en jag känner och sniffade mig fram på olika flaskor för det skulle stå där och ena flaskan innehöll koncentrerad ammoniak utan etikett = inte coolt

Hahahaha! Lite som att känna på en spisplatta om den är varm.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

@envelope91: Nej, men det är ju värt att ha ett ordentligt andningsskydd åtminstone för att slippa problem i framtiden..
Det är ju inte bara asbest som ställer till problem, mycket damm i allmänhet är inte bra för lungorna oavsett.

De har ju stora problem efter 11:e september i New York med alla som andats in dammet som bildades när WTC rasade.

Hade ett vanligt "kaffefilter" på munnen, med skägg... mindre bra skydd
Men absolut, 80% av tiden används riktiga maskar eller dammfällor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serverfel:

Hahahaha! Lite som att känna på en spisplatta om den är varm.

Ungefär så 😁 väntade mig lacknafta eller thinner men var val nummer 3 en överraskning med sting och kan nog närmast beskrivas som man häller upp 80‰ strohrom du sätter i 2 sugrör snortar snapsen i igenom näsan samtidigt som någon drar flaskan i pannan på dig och är väll inte så man svimmar men man luktar inte på den 2 gånger 😁

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w