Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av K-D][Aramis:

Nej synd att de inte har den ryska bundlen:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Nej synd att de inte har den ryska bundlen:

https://pbs.twimg.com/media/C9OE0sgVwAEMr6R.jpg

Frågan är om den verkligen skulle vara exklusiv för den ryska marknaden. Känns som man begränsat marknaden rätt brutalt för den SKU'n. För att inte tala om att kartongen är regnbågsfärgad dessutom...

Återstår att se om det kommer en bundling till fler regioner, Zelda fick trots allt ingen heller. Alla tidigare Nintendo-konsoller har sålts i bundles så borde ju bli så även här någon gång.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Frågan är om den verkligen skulle vara exklusiv för den ryska marknaden. Känns som man begränsat marknaden rätt brutalt för den SKU'n. För att inte tala om att kartongen är regnbågsfärgad dessutom...

Återstår att se om det kommer en bundling till fler regioner, Zelda fick trots allt ingen heller. Alla tidigare Nintendo-konsoller har sålts i bundles så borde ju bli så även här någon gång.

Kan bara hoppas att den går att beställa inom EU med.
På ett flertal ställen är de nya Link amiibosen redan slut på förhandsbokningen i US och UK.

The Nintendo Switch Mario Kart 8 Deluxe bundle "is exclusive to Russia and there are no plans to bring it to other countries at this time,"

källa

Permalänk
Medlem

Har ni kört puyo puyo tetris? Fan vad roligt det är att spela mot kompisar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snacka om att det är omöjligt att få tag i amibos. Min fru beställde en amibo för att kunna få en varg i zelda, det var typ en månad sedan, den har ännu inte kommit och finns ännu inte i lager.

Verkar som att Nintendo skiter totalt i produktionen av dessa.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bejje:

Snacka om att det är omöjligt att få tag i amibos. Min fru beställde en amibo för att kunna få en varg i zelda, det var typ en månad sedan, den har ännu inte kommit och finns ännu inte i lager.

Ja det suger har en extra wolf link oöppnad får se om jag säljer den. Men generellt det är snordyrt att få tag på dem såg tradera priserna 1400-1500 for smash bros Link.

Permalänk
Medlem

Igår har jag klarat ut Zelda Botw. Nu har jag inget att spela. Väntar på MK8DX.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Som jag nämnt i andra trådar så borde Nintendo komplettera sina plastdockor och leksaker med NFC-chip, till att även erbjuda "In-Game Purchases", som alla andra normala tillverkare gör.

De har inget att förlora på det, och hade varit mycket mindre irriterande för kunderna.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

På ett flertal ställen är de nya Link amiibosen redan slut på förhandsbokningen i US och UK.

The Nintendo Switch Mario Kart 8 Deluxe bundle "is exclusive to Russia and there are no plans to bring it to other countries at this time,"

källa

Skrivet av Tiamat:

Ja det suger har en extra wolf link oöppnad får se om jag säljer den. Men generellt det är snordyrt att få tag på dem såg tradera priserna 1400-1500 for smash bros Link.

Jäklar. Antar det är oöppnade priser men blir nästan lite sugen på att sälja min.

Edit: Ah, utlagda priser. Vad som sålts ligger det betydligt lägre generellt: http://www.tradera.com/search?itemStatus=Ended&q=amiibo

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Jäklar. Antar det är oöppnade priser men blir nästan lite sugen på att sälja min.

Edit: Ah, utlagda priser. Vad som sålts ligger det betydligt lägre generellt: http://www.tradera.com/search?itemStatus=Ended&q=amiibo

845:- har sett de gå för 1200:- men har raderat länken.

LINK OCARINA OF TIME The Legend of Zelda AMIIBO 1125 kr

Amiibo Link Super Smash Bros serie 1789 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

källa

Fanns igår att förhandsboka på MediaMarkt på nätet.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av perperub:

Fanns igår att förhandsboka på MediaMarkt på nätet.

Menar du den här länken? BERGSALA Switch - Röd/Blå (inkl Mario Kart 8: Deluxe)

Det är inte samma som den ryska det är bara ett spel + den gamla boxen.

Den ryska ser ut såhär:

Permalänk
Medlem

Till och med jag som inte riktigt gillar Nintendos spel är intresserad av den här konsolen. Riktigt cool idé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

källa

Varför skulle man vilja ha den? Det är väl bättre med en bundle där man får ett fysiskt spel än någon rutten skrapbricka med en nedladdningskod som är låst till både konsol och användarprofil? Designen är dessutom hemsk precis som de flesta andra paketen.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ågren:

Varför skulle man vilja ha den? Det är väl bättre med en bundle där man får ett fysiskt spel än någon rutten skrapbricka med en nedladdningskod som är låst till både konsol och användarprofil? Designen är dessutom hemsk precis som de flesta andra paketen.

Den har ett fysiskt spel ingen nedladdningskod. Sen är det den första bundle paketet till Switch som säkert samlare och scalpers vill ha.
Jag behöver den inte

Permalänk
Medlem

Har ni fått någon repa på skärmen eller annan skada än?

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

Nej, och jag är inte ens försiktig med den. Första månaden var jag runt den i en påsar innan jag skaffade en officiell väska.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

845:- har sett de gå för 1200:- men har raderat länken.

LINK OCARINA OF TIME The Legend of Zelda AMIIBO 1125 kr

Amiibo Link Super Smash Bros serie 1789 kr

Oj, betydligt blodigare.

Skrivet av Deerhall:

Inga skador alls, och då stoppar jag i och plockar ur min Switch ur dockningsstationen ganska ofta nu, använder den både för stationärt spelande samt laddning.

Permalänk
Medlem

När jag väl får tag i en switch så blir det första vi gör att köpa spelet "overcooked" som vi har spelat mycket tillsammans, den finns tydligen på switch också så den köper jag direkt.
Galet roligt spel för hela familjen
Någon som har testat den på switch?

Permalänk
Medlem

Ny version i form av "Switch Mini" på gång?

https://www.fz.se/nyhet/272796-kan-en-mini-version-av-nintend...

Åsikter om en sådan produkt?

(Jag personligen är mest för, då det kan vara lättare för mig att packa med en sådan.)

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

(Jag personligen är mest för, då det kan vara lättare för mig att packa med en sådan.)

Ja än så länge är det spekulationer och visst en mindre är säkert bra för barn. Men jag tycker att det borde fixa en med bättre specs såsom Dev kittet för 4500:- (dev kit har även lan ingång). Spel som Lego City undercover har en del saker som skulle förbättras t e x laddningstid, dippar m.m.

Skärmen är inte jättestor på nuvarande Switch kan tänka mig att text och spelkänslan på open world spel kan bli lite tafatt med en ännu mindre skärm. Sen får man lägga till för att betala för en docka med mini. Sen behövs batteritiden bli längre vet inte om mini kan fixa det de spådde 2019.

Skrivet av Många spel är dåligt optimerade för bärbart, texten är för liten etc för att läsa. En mindre switch = mindre skärm... lycka till njut av AAA titlar med dålig optimering för små skärmar. Idiotisk ideé:

Håller med honom lite.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Folk som på något vis har betalt för att gissa har fått för sig detta. Analytiker är en överlag en usel informationskälla.

En enklare/billigare modell tror jag mycket på, räcker bara att se på tidigare Game Boy och DS-familjer att nya modeller i samma familj dyker upp.
Ska priset kunna gå ner på Switch så förenklar det mycket om en billigare SKU finns där dyra lösningar som inte är vitala tas bort för att få ut ett bättre pris till kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nej.

Om 3 år kommer nog en Switch xl.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Ja än så länge är det spekulationer och visst en mindre är säkert bra för barn. Men jag tycker att det borde fixa en med bättre specs såsom Dev kittet för 4500:- (dev kit har även lan ingång).

Japp, är medveten att det i detta stadiet endast är väldigt lösa spekulationer, men kul att höra lite åsikter om +/- gällande en sådan produkt. Verkar även finnas eventuellt intresse för en mer high end "Switch Pro"-produkt.

Låter intressant med Dev-modellen (grymt med inbyggd LAN-port).

Var finns/fanns denna att köpa? Någonstans man kan läsa mer om den?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Japp, är medveten att det i detta stadiet endast är väldigt lösa spekulationer, men kul att höra lite åsikter om +/- gällande en sådan produkt. Verkar även finnas eventuellt intresse för en mer high end "Switch Pro"-produkt.

Låter intressant med Dev-modellen (grymt med inbyggd LAN-port).

Var finns/fanns denna att köpa? Någonstans man kan läsa mer om den?

Vem som helst kan köpa det om man har planer att porta spel etc. Du behöver inte ha ett eget företag du kan vara privatperson.
Nu vet jag inte vart de ansökningarna är eller om de har stängt för nya ansökningar. Såg på ett forum att det var ca 4500:- för ett dev kit och att du inte behövde ha ett eget företag för att skaffa dev-kittet.

Bäst är väl att fråga någon som är spelskapare eller portar spel.

Ovan bilder på dev kit 2 (EDEV). Finns ett dev kit 1 med (SDEV bild 2).

The detail that's consistent across the tweets and the report by GamesIndustry.biz relates to a low cost for Switch development kits of 'around 50,000 Yen' - that currently converts to roughly $450 / €420 / £360.

Källa I

Create Titles for Nintendo Hardware Register, Develop and Publish
Develop site Nintendo

Do I have to be a company or have a certain level of development experience?
No, the Nintendo Developer Portal is for anyone interested in developing software for Nintendo platforms. No prior development experience is required.
Develop FAQ

To put things in perspective, a PlayStation 3 development kit ran for $20,000 at launch.
Things slowly went on a downward trend, as PlayStation 4 dev kits became a far more affordable $2,500. While Nintendo never officially released numbers, it was rumored that Wii U dev kits also ran for around $2,500. If the rumored numbers are true, the latest more represents an 80-percent reduction in price.
Read more: http://www.digitaltrends.com/gaming/nintendo-switch-dev-kit/#...

Källa II

Unity Is Key If you want to develop a Switch game, you’ll need to know Unity. Whether you want to build a 2D or 3D game, Unity is critical to developing titles for Nintendo Switch.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Glad påsk, ska spela Lego city undercover idag med brorsan.

Tackar! Köpte aldrig Lego City Undercover till mitt Wii U så kanske blir ett köp för min del!

Skrivet av Damponmyboard:

Jäkla glidare! Hoppas du åker till något kallt och regnigt!
Glad påsk!

Haha Blev London och Brighton 15 grader och sol för det mesta!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Kul info om devkittet! Tack!

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har spelat wonderboy the dragon's trap i några timmar riktigt roligt spel.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Har spelat wonderboy the dragon's trap i några timmar riktigt roligt spel.

http://www.thedragonstrap.com/pictures/WonderBoyTheDragonsTrap-06.jpg

Ser sjukt kul ut när man ser den bilden du postade! men kollar man gameplay och ser en relativt tom bana med blå kulor som ska hoppas över ,tycker jag det ser tråkigt ut... Hur är det är det lite bra bossfights osv eller känns det lite tomt?