Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

Varför är katter så olika inomhus och utomhus? Jag mötte en katt i en trappuppgång när jag delade ut tidningar. Katten var väldigt kelsjuk och så, men när jag möter samma katt ute så är den skygg och springer och gömmer sig bakom någon buske. Någon som vet varför katten har det beteendet?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är fråga om inne eller ute. Jag har märkt att katter som är utanför sitt revir är väldigt reserverade. Det gäller ju för dem att vara försiktiga när de är ute på upptäcksfärd. När de däremot är inom reviret är de ju hemma och känner sig tryggare.

Skrivet av AMD-FX:

Varför är katter så olika inomhus och utomhus? Jag mötte en katt i en trappuppgång när jag delade ut tidningar. Katten var väldigt kelsjuk och så, men när jag möter samma katt ute så är den skygg och springer och gömmer sig bakom någon buske. Någon som vet varför katten har det beteendet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Jag skulle nog säga att inte duscha katten. Finns andra bra sätt att lära katter vad de får och inte får

En som förklarar det på ett bra sätt!
https://www.youtube.com/watch?v=WJcWoksdlOM

Har också flera bra videos

Har börjat tänka lite så.
Testade lägga folie med lite kryddor på spisen.
Katten hoppade ner direkt efter det prasslade till. Får se hur det funkar i längden.
Finns bar-stolar som de får sitta på och titta så den delen är löst omedvetet

Nån som vet var man kan få tag på sån automatisk spray han pratar om?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Json_81:

Katten hoppade ner direkt efter det prasslade till. Får se hur det funkar i längden.

Ssscat är ett batteridrivet spraymunstycke med sensor.
https://www.zoo.se/ssscat-innotek-avvisning-150-ml.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ssscat är ett batteridrivet spraymunstycke med sensor.
https://www.zoo.se/ssscat-innotek-avvisning-150-ml.html

Tackar. Har du testat?

Eller någon annan här?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Json_81:

Tackar. Har du testat?

Eller någon annan här?

Har inte testat för jag har inte haft behov, jag har turen att bo så att katter kan flänga runt nästan som de vill helt utan problem och det mest irriterande som händer är att min nuvarande innekatt blockerar tangentbordet för att hon är kelsjuk, utekatten ser jag knappt för han tillbringar nästan all tid utomhus om det inte är svinkallt eller regnar i flera dygn, han trivs bäst vid grannens spannmålsmagasin och det är nog ett kattparadis att kunna gå in där och få väderskydd och ändå kunna jaga de fåglar och gnagare som också dras dit och när han inte är där patrullerar han mest runt i byn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Tyvärr ingen aning. Inte letat efter grejer då jag inte längre har en katt. Gick bort för några år sedan. Önskar dock att skaffa en katt igen! Men så som jag bor och jobbar så känns det lite för taskigt mot katten att vara ensam så länge. Och jag har inte hjärta nog att låta en katt vara ensam så länge..

Du kan ju alltid försöka leta på ebay eller liknande, för jag har aldrig hört talas om en sån här i Sverige. Säger han inte vad den heter? Var ett tag sedan jag såg filmen nu

Edit: Såg nu att folk redan hittat något ^^

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Ser du några fåglar? Nej! Fönstret är för smutsigt, var är husse med rengöringsprylarna?

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Tackar. Har du testat?

Eller någon annan här?

Såg Go'kväll i tisdags och hon kattexperten var med och visade något åt det hållet. Finns säkert på SVT Play.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

Zelda upptäcker UR Samtiden. Var lite roliga powerpoint animationer som blev intressanta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt "lilla" monster väntar på sommaren och att balkongen ska fixas.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Mitt "lilla" monster väntar på sommaren och att balkongen ska fixas.
https://preview.ibb.co/hnF0fk/20170407_182838.jpg

Ser att du har ett nät över balkongdörren. Hur funkar det? Är det spänt över en ram eller hur har du fixat det? Funderar på någon lösning hemma då jag absolut inte kan låta katterna gå ut på balkongen (tredje våningen) men vill kunna vädra och ha balkongdörrarna (har två balkonger) öppna på sommaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Relaxed...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Ser att du har ett nät över balkongdörren. Hur funkar det? Är det spänt över en ram eller hur har du fixat det? Funderar på någon lösning hemma då jag absolut inte kan låta katterna gå ut på balkongen (tredje våningen) men vill kunna vädra och ha balkongdörrarna (har två balkonger) öppna på sommaren.

Extremt simpelt hemmabygge med trädgårdsnät. Fungerar perfekt och så pass små "hål" att det inte går att tugga på.
Två ramar med nätet häftat emellan, passat in det i dörren med "tassar" man brukar ha på möbler och det sitter perfekt.

Tills balkongen är inslagen i nät så fungerar det galant.

Inte dom bästa bilderna med ändå:

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Vi har nätat in hela balkongen. En mycket populär plats att vara på! Kanske något att fundera över? Ska försöka fixa bild när jag kommer hem ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Extremt simpelt hemmabygge med trädgårdsnät. Fungerar perfekt och så pass små "hål" att det inte går att tugga på.
Två ramar med nätet häftat emellan, passat in det i dörren med "tassar" man brukar ha på möbler och det sitter perfekt.

Tills balkongen är inslagen i nät så fungerar det galant.

Inte dom bästa bilderna med ändå:
http://i.imgur.com/qHHqXhp.jpg
http://i.imgur.com/AKSD0Yz.jpg

Jag får bygga något liknande, tack för bilderna!

Skrivet av Ashzala:

Vi har nätat in hela balkongen. En mycket populär plats att vara på! Kanske något att fundera över? Ska försöka fixa bild när jag kommer hem ikväll.

Misstänker att bostadsrättsföreningen skulle säga blankt nej, de är rätt petiga...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Misstänker att bostadsrättsföreningen skulle säga blankt nej, de är rätt petiga...

Frågan är om de har något att säga till om saken. Vi har satt fast det med buntband, så ingen åverkan på balkongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Frågan är om de har något att säga till om saken. Vi har satt fast det med buntband, så ingen åverkan på balkongen.

Rent juridiskt kanske de inte har något att säga till om. Men det är inte så estetiskt snyggt så de kan vara griniga över det.
Men oftast brukar det vara ganska lugnt då många gillar katter och förstår att det behöver göras.

Tips kan vara att göra det av fiskeline-material så det syns så lite som möjligt. Inte så skoj att kolla ut genom fönstret och bara se ett grönt nät..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
DingDongerMcDongface

Går i väntans tider, då min uppfödare har en kull på g från samma hona som är min kisses mamma. De beräknas födas i nästa vecka och kommer då bli halvsyskon. Tyvärr har det varit lite otur innan med skendräktighet och parning som inte tagit så har väntat sen typ december.
Slänger in en ny bild på Zelda så länge (tror inte jag postat den här tidigare), som ska debutera på utställning om en månad när Ragdollklubben har KM

Permalänk
Inaktiv

Ute och reste över påsk. Stackarn börjar få svårt att klara det dock.

Permalänk
Medlem

Summit var lite seg igår och vilade huvudet på Traxxas.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Hedersmedlem

Nyaste kattställningen, mycket populär. 27cm tjock stam, 220cm hög, är som att klättra i träd för katterna. Bästa köpet hittills! (Zooplus om någon undrar, heter XXL någonting, 1600kr i denna färgen, dessutom väldigt kompakt)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Leskig

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Jag får bygga något liknande, tack för bilderna!

Tror nog de inte har något att säga till om. Har för mig att man måste enligt lag ha nät på balkongen om husdjur skall vistas där och det är mer än 5m upp.

Visa signatur

Havn 420 Vit - Gigabyte B860 Ice - Intel Ultra 5 245KF - Corsair Titan 360 vit - Gigabyte Aorus 5080 Master Ice - Corsair 32GB Dominator Titanium 6000MHz DDR5 Vit - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartinP74:

Tror nog de inte har något att säga till om. Har för mig att man måste enligt lag ha nät på balkongen om husdjur skall vistas där och det är mer än 5m upp.

Du har rätt om lagen men min sura bostadsrättsförening kan helt enkelt säga att jag får hålla katterna inne...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Passande bakgrund, rena Darth Vaderkatten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

Summit var lite seg igår och vilade huvudet på Traxxas.

http://i.imgur.com/bvW4GWv.jpg

Så du har allstå namngivit dom efter radiostyrda bilar ?

Retorikfel
Permalänk
Medlem

Leende guldbruna ögon...eehh jag menar leende guldbruna ögat...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kompisar (i alla fall för det mesta, kattbrottning utbryter dagligen). Kara jagar Zeldas svans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vatten direkt ur kranen är bäst enligt Zelda, Kara som är helt fascinerad av vatten tittar på (Turkisk Van är "vattenkatter").

Visa signatur