Internet "timeoutar" hela tiden, men bara på stationära

Permalänk
Medlem

Internet "timeoutar" hela tiden, men bara på stationära

Hej!

Mitt internet tappar anslutningen då och då vilket gör det väldigt frustrerande att spela online/prata på discord. Det är bara problem på stationära datorn enligt pingplotter (Har ej provat spelat på bärbara). Bifogar en bild från ett pingplotter test.

Någon som vet vad det skulle kunna vara? Läste något snabbt på pingplotters sida om att något inte får nog med ström, men förstod inte riktigt?

Kör inte via någon router utan kabel direkt in i väggen.

Bild från pingplotter:
http://imgur.com/a/9U3JZ

Dator:
Operativsystem: Windows 10
Processor: i5-4670K @3,4Ghz
Moderkort: ASUS Z87-A
Minne: 2x4GB Kingston hyperx genesis
Grafikkort: Geforce GTX 770
Hårddisk: Samsung SSD 840 EVO 128GB (plus två andra kassa som jag lagrar saker på)
Temperaturer: Vet ej, men kollar upp det om det behövs.

Permalänk
Medlem

Testat installera senaste drivrutiner för nätverkskortet?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

Testat installera senaste drivrutiner för nätverkskortet?

Det har jag ej! Ska testa det, tack

Permalänk
Skrivet av Zedzolol:

Hej!

Mitt internet tappar anslutningen då och då vilket gör det väldigt frustrerande att spela online/prata på discord. Det är bara problem på stationära datorn enligt pingplotter (Har ej provat spelat på bärbara). Bifogar en bild från ett pingplotter test.

Någon som vet vad det skulle kunna vara? Läste något snabbt på pingplotters sida om att något inte får nog med ström, men förstod inte riktigt?

Bild från pingplotter:
http://imgur.com/a/9U3JZ

vad har du för dator ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden:

Just ja, sorry! Redigerar mitt första inlägg också.

Dator:
Hårddisk: Samsung SSD 840 EVO 128GB (plus två andra kassa som jag lagrar saker på)

@Sebban84

En uppdatering av drivrutiner fungerade ej =(

Permalänk
Skrivet av Zedzolol:

@Grönahunden:

Just ja, sorry! Redigerar mitt första inlägg också.

Dator:

@Sebban84

En uppdatering av drivrutiner fungerade ej =(

så du har kört pingplotter på din bärbara också med kabel (ett sätt att utesluta router/datorhårdvara problem).
du skulle kunna kolla om du hittar något billigt nätverkskort som du kan stoppa i en PCI kortplats. vad som kan bli fel är att det inte finns Win10 drivrutiner till gamla prylar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedzolol:

testat att byta kabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

så du har kört pingplotter på din bärbara också med kabel (ett sätt att utesluta router/datorhårdvara problem).
du skulle kunna kolla om du hittar något billigt nätverkskort som du kan stoppa i en PCI kortplats. vad som kan bli fel är att det inte finns Win10 drivrutiner till gamla prylar.

Ja precis. Och där gick allt felfritt. Körde två test på varje dator, en i varje uttag i lägenheten. Hade en kabel till det första uttaget och en till det andra.

Ska se om jag har någon kompis som jag kan låna ett nätverkskort av!

@madtop
Se ovan

Skickades från m.sweclockers.com