Permalänk
Medlem

Komplett - deal of the week

Kära vänner!

Jag har inte lyckats komma till avslut än - konstigt kan tyckas men mina prioriteringar har legat på annat ön att tjacka en burk till grabben

Såg precis följande deal https://www.komplett.se/product/11121/datorer/komplett-pc/kom...

...känns som mycket för pengarna. Eller? Funderar på att stoppa i ytterligare 8 GB ram men annars ser det väl riktigt bra ut?

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Mkt bra! 8gb kan du alltid köpa till senare.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut, beroende på vad han spelar kanske den är lite overkill? Den kommer ju att hålla i några år i vilket fall!

Permalänk
Medlem

Innan jag avgör om det är en bra deal för dig så behöver jag veta om du kan bygga en egen dator, har grabben mus+tangentbord sen tidigare och har du tillgång till windows sen tidigare, eller har han tillgång till de genom skolan?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Innan jag avgör om det är en bra deal för dig så behöver jag veta om du kan bygga en egen dator, har grabben mus+tangentbord sen tidigare och har du tillgång till windows sen tidigare, eller har han tillgång till de genom skolan?

Han har mus och tangentbord, Logitech G502 tror jag musen heter, typ "likasamma" tangentbord med massa lampor och grejor (mekaniskt är det också!). Windows tror jag inte han kan få genom skolan.

Jag kan bygga en egen dator men är inte intresserad då jag är lat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ahogsell:

Han har mus och tangentbord, Logitech G502 tror jag musen heter, typ "likasamma" tangentbord med massa lampor och grejor (mekaniskt är det också!). Windows tror jag inte han kan få genom skolan.

Jag kan bygga en egen dator men är inte intresserad då jag är lat.

En liknande ryzen dator som supportar överklockning hade kostat ungefär 9000kr utan windows och montering och tangentbord. Så visst är det ett helt okej paket och pris för den där datorn

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Hej

Jag kapar tråden lite då jag tröttnat på att försöka få liv i min kraschade dator som ändå var ganska gammal och således är på jakt efter en ny. Trådskaparen får säga ifrån om det stör
Den här kostar precis så mycket som jag vill spendera.
Usecase: Surf, netflix, lättare redigering (klippa mobilfilmer etc), och lättare gaming (singleplayer och få pisk i warhammer total war)

Ett par frågor:
Är den medföljande processorkylaren på i5 högljudd eftersom tillvalen inte verkar vara så mycket till uppgradering?

Har jag nåt för att byta chassi till ex Define S eller IN Win 703?

Jag tänkte återanvända hårddiskarna men kan jag även återanvända ramminnet:corsair vengeance lp (4x4gb)DDR3?

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atropos:

Hej

Jag kapar tråden lite då jag tröttnat på att försöka få liv i min kraschade dator som ändå var ganska gammal och således är på jakt efter en ny. Trådskaparen får säga ifrån om det stör
Den här kostar precis så mycket som jag vill spendera.
Usecase: Surf, netflix, lättare redigering (klippa mobilfilmer etc), och lättare gaming (singleplayer och få pisk i warhammer total war)

Ett par frågor:
Är den medföljande processorkylaren på i5 högljudd eftersom tillvalen inte verkar vara så mycket till uppgradering?

Har jag nåt för att byta chassi till ex Define S eller IN Win 703?

Jag tänkte återanvända hårddiskarna men kan jag även återanvända ramminnet:corsair vengeance lp (4x4gb)DDR3?

Jag fattar inte alls varför du dravlar om detta.. du kan väl skapa din egna tråd? Så ja, jag säger ifrån..