Permalänk
Medlem

Vart hittar man kunder?

Hej jag är en 14 årig kille som älskar att använda photoshop för att göra roliga saker. För ett tag sedan så ville jag skaffa en ritplatta och googlade hur mycket det kostade och insåg då att det kostade ganska mycket. Då kom jag på att jag kunde använda photoshop för att tjäna pengar genom att göra reklam för företag och privatpersoner. Jag har dock väldigt svårt att hitta kunder och min fråga är om någon vet hur man hittar kunder via internet. Har redan testat fiverr och den funkar inte riktigt.

Tack på förhand
// Felix

Permalänk
Skrivet av Flixi:

Hej jag är en 14 årig kille som älskar att använda photoshop för att göra roliga saker. För ett tag sedan så ville jag skaffa en ritplatta och googlade hur mycket det kostade och insåg då att det kostade ganska mycket. Då kom jag på att jag kunde använda photoshop för att tjäna pengar genom att göra reklam för företag och privatpersoner. Jag har dock väldigt svårt att hitta kunder och min fråga är om någon vet hur man hittar kunder via internet. Har redan testat fiverr och den funkar inte riktigt.

Tack på förhand
// Felix

du kan göra en sida på facebook om vad du gör. du kan även lägga ut i köp/sälj grupperna att du använder photoshop och kan hjälpa andra mot en kostnad

Permalänk
Medlem

Gör även en hemsida med en portfolio med dina bilder

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Skapa ett portfolio på tex Myportfolio, bhance eller en hemsida via wordpress eller liknande. En Facebook sida och ett instagram konto är mer eller mindre ett måste i dagens digitala marknadsföring. Ett tips kan va att skapa reklam och liknande saker för "låtsats kunder", du lär dig mycket och du ger köparna exempel på varan de köper. Sen kan du kolla med lokala firmor som du tror kan behöva din tjänst. Men det känns viktigt att ha material att kunna visa upp för att locka kunder. Jag är inte ett proffs på marknadsföring men kände för att ge lite input!

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har ett Twitterkonto men det kan kanske vara smart att göra något annat konto också. Jag har funderat på det där med att skapa en portfolio hemsida men det kostar väl en hel del misstänker jag, ska kolla. Det där med att göra "fake" reklamer låter väldigt bra för då kan jag dels ju få övning själv och som du säger att jag kan visa upp det.

Tack för alla tips fortsätt gärna om ni har några fler!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flixi:

Jag har ett Twitterkonto men det kan kanske vara smart att göra något annat konto också. Jag har funderat på det där med att skapa en portfolio hemsida men det kostar väl en hel del misstänker jag, ska kolla. Det där med att göra "fake" reklamer låter väldigt bra för då kan jag dels ju få övning själv och som du säger att jag kan visa upp det.

Tack för alla tips fortsätt gärna om ni har några fler!

Att ha en portfoliohemsida behöver inte kosta, du kan göra det i "bloggformat", dvs. genom att använda Wordpress som är gratis.
Jag tycker att det är väldgit smart, då dina kunder inte behöver träffa dig för att se vad du går för, väldigt enkelt att avsluta med "kolla gärna in xxx.wordpress för att få lite förslag, all information finns där".

Permalänk

Instegs-plattorna från Wacom är förvånansvärt bra och kostar inte så mycket. Sedan kan man ju uppgradera då man får mera kunder.

Permalänk
Medlem

När jag var "liten" så tjänade jag pengar på att designa torrent sidor och sen sälja invitsen jag fick som betalning. Var ju aningen mera värt på den tiden med fick la ut någon tusenlapp per månad för några timmars jobb på avatarer och banderoller.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

När jag var "liten" så tjänade jag pengar på att designa torrent sidor och sen sälja invitsen jag fick som betalning. Var ju aningen mera värt på den tiden med fick la ut någon tusenlapp per månad för några timmars jobb på avatarer och banderoller.

Fortfarande ganska vanligt på många ställen att folk betalar eller "donerar" för avatarer och sådant. Beroende på pris är det även något jag kan tänka mig. Har en bild jag skulle vila ha lite saker på som jag har funderat på i några år nu men inte gjort något än.

Skapa overlays är poppis också. För spel eller streamare. Lite osäker exakt på var man kan annonsera om sådant så att säga.

Men en typ av blog/portfolio gör mycket. En bild säger mer än tusen ord som sagt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5