Permalänk
Medlem

oneplus har tappat sin charm lite, inte så billiga längre och designen i femman lutar mer åt en iphone liknande design ,klart att dom snart är uppe i samsung priser, då är ju huawei billigare och bättre och att du kan hitta dom i svenska butiker.

Permalänk
Avstängd

Pop up store på 4 ställen i Finland men ingen i Sverige

@HazZarD: $100 mer, hade femman sålts för 3 år sen så hade den kostat under 4000:- Det är knappast Oneplus fel att svenska politiker devalverar kronan i en högkonjunktur.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Pop up store på 4 ställen i Finland men ingen i Sverige

@HazZarD: $100 mer, hade femman sålts för 3 år sen så hade den kostat under 4000:- Det är knappast Oneplus fel att svenska politiker devalverar kronan i en högkonjunktur.

Sverige har haft en flytande växelkurs sedan 1992 och kronans värde kan inte styras direkt inte av våra politiker. Möjligtvis indirekt med stimulansåtgärder mm. Senaste gången Sverige genomförde en devalvering var 1982.

Däremot har vi just nu en stark konjunktur, vilket indirekt leder till högre priser.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

@RVX: Baksidan är min favorit :). Sandstone black på 64GB-versionen

Permalänk
Medlem

@Felparkerad: Båda de telefonerna släpptes 2015.

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Llhweiir:

Sverige har haft en flytande växelkurs sedan 1992 och kronans värde kan inte styras direkt inte av våra politiker. Möjligtvis indirekt med stimulansåtgärder mm. Senaste gången Sverige genomförde en devalvering var 1982.

Däremot har vi just nu en stark konjunktur, vilket indirekt leder till högre priser.

Så du säger att vi kan lägga ner Riksbanken? Och du tror att minusränta inte påverkar valutan? Eller har jag missuppfattat dig?

Priset är marginellt högre, vad som hänt är att kronas värde har sänkts för att hålla svenska företag konkurrenskraftiga i den starka högkonjunktur.

I nästa lågkonjunktur kommer vi önska att vi bodde i Grekland.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Riktigt besviken på att det inte finns fingeravtrycks läsare på baksidan det är fan bästa grejen på nexus 6p.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Så du säger att vi kan lägga ner Riksbanken? Och du tror att minusränta inte påverkar valutan? Eller har jag missuppfattat dig?

Priset är marginellt högre, vad som hänt är att kronas värde har sänkts för att hålla svenska företag konkurrenskraftiga i den starka högkonjunktur.

I nästa lågkonjunktur kommer vi önska att vi bodde i Grekland.

Ja, du har tyvärr missuppfattat mig... det finns många saker som kan påverka en valuta, däribland minusränta. Däremot är det inte några politiker som beslutar om minusränta, utan det gör Riksbanken. Så nej, jag tycker inte att man kan lägga ner Riksbanken - tvärtom så anser jag att den nuvarande lösningen med en Riksbank som styr mot inflationsmål är en rätt bra lösning.

Du skrev tidigare att "Det är knappast Oneplus fel att svenska politiker devalverar kronan i en högkonjunktur". Den meningen antyder dels att Sverige devalverar och dels att det är svenska politiker som gör det. Bägge delarna är felaktiga, och det var det jag försökte upplysa dig och andra läsare om - Sverige har inte devalverat sedan 1982 (även om det ryktas om att Riksbanken övervägde det under krisen 2009-2009) är och Riksbanken är tämligen fristående från riksdagen. Riksbanken leds av en direktion som består av sex ledamöter. Det är också direktionen som fattar de penningpolitiska målen, och direktionen består inte av folkvalda politiker.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

@Bruce Wayne: Baksidan är min favorit :). Sandstone black på 64GB-versionen

Håller med, riktigt stilig.
Dock är jag inte så förtjust i just svarta modeller längre, fingeravtrycks-magneter enligt egen erfarenhet.
Hade en svart HTC M7

För några år sen, förbannat snygg (om inte snyggaste mobilen ever?) men en putsduk var nödvändigt hela tiden för att få den att inte se helt ovårdad ut
Edit. Lågupplöst bild I know...
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Garderoben:

Riktigt besviken på att det inte finns fingeravtrycks läsare på baksidan det är fan bästa grejen på nexus 6p.

Smaken är som baken. Själv har jag som vana att använda tummen för det mesta på telefonen när jag har den i en hand och då är det ju jättesmidigt att låsa upp den direkt på framsidan med min OnePlus 3, tänker inte ens på att jag gör det.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Smaken är som baken. Själv har jag som vana att använda tummen för det mesta på telefonen när jag har den i en hand och då är det ju jättesmidigt att låsa upp den direkt på framsidan med min OnePlus 3, tänker inte ens på att jag gör det.

Sant sant, men hade man haft en på baksidan så hade man sluppit låsa upp den på framsidan sen. Man låser liksom automatiskt upp den när man tar upp den ur fickan. Men som sagt jag tänker inte heller på att jag gör det längre. Har upplåsning på framsidan av min Iphone på framsidan vilket även det fungerar riktigt bra skillnaden är bara att man inte är inne i telefonen direkt.

Visa signatur
Permalänk
Snusfri

Är lite småsugen på OP3, men är grymt nöjd med min OP3 som jag beställde direkt vid release förra sommaren så är inte direkt bråttom med att uppdatera.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@THB: Försök en gång till.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Tror ni värvningserbjudandet kommer att gälla för 5 direkt när den släpps? ***bort/mod***

Skickades från m.sweclockers.com

§9
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Riktigt besviken på att det inte finns fingeravtrycks läsare på baksidan det är fan bästa grejen på nexus 6p.

O jag tycker precis tvärtom. Känns inte alls skönt o ha den på baksidan. Har en telefon här i hemmet, o på den så sitter den på baksidan, och för högt upp. Blir inge bra alls för mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Gillar inte min Nexus 6P hoppas oneplus 5 blir bra

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Permalänk
Avstängd

9 timmar kvar...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Vad tror vi tillgången kommer vara, kommer den första batchen blir totalt utsåld direkt?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Vad tror vi tillgången kommer vara, kommer den första batchen blir totalt utsåld direkt?

Skulle tippa på att den kommer göra det, så det gäller att vara snabb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte är det minsta sugen på telefoner som inte kör nya långsmala skärmar som LG G6 och Samsung S8? Känns som det är framtidens format på telefoner. Kommer inte köpa något annat på nästa telefon.

Permalänk
Medlem

@altair4: Vad exakt är fördelen med en sådant format? Känns som att det blir en större del av skärmen som du inte når när du använder telefonen med en hand, samt en superflummig AR på 18.5:9 - Lär ju dras med Blackbars eller sträckta bilder..?

Permalänk
Medlem

Hoppas att det priset inte stämmer, annars lutar det nog åt en Nubia Z17 istället..

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande nöjd med min Op1. Skalet har börjat falla sönder lite på ena kanten av telefonen och jag måste ibland slå på och av flygplansläget för att mitt internet ska hoppa igång. Men med tanke på att den är ett par år gammal och vad den kostade ny så är jag helt klart nöjd. Svårt att se mig själv byta telefon när min gamla fungerar, då ska det vara till ett rejält bra pris. Dock verkar Op gå mer och mer mot premiumpriser. Runt 3k ligger min smärtgräns på (jag är alltså helt fel målgrupp för supertelefoner) vilket 5:an verkar luta mot.

Permalänk
Medlem

@Snuffelbutt: Jag sitter i exakt samma båt som dig, till och med problemen med OP1'an vi har är samma.

Personligen är jag fullständigt ointresserad av att ha en dyr kamera i min telefon. Just kameran verkar vara en av punkterna som verkligen driver upp priset på enheter.

Om priset blir $600 så blir det nog ett köp av Lenovo P2 i stället, den verkar kryssa alla rutor jag vill ha.

Permalänk
Avstängd

Priset går nedåt http://www.geekbuying.com/item/Oneplus-5-5-5-Inch-8GB-64GB-Sm...
$498

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

@Snuffelbutt: Jag sitter i exakt samma båt som dig, till och med problemen med OP1'an vi har är samma.

Personligen är jag fullständigt ointresserad av att ha en dyr kamera i min telefon. Just kameran verkar vara en av punkterna som verkligen driver upp priset på enheter.

Om priset blir $600 så blir det nog ett köp av Lenovo P2 i stället, den verkar kryssa alla rutor jag vill ha.

Måste dock säga att kameran är riktigt trött i min Op1. Filmkameran är riktigt bra, riktigt riktigt bra. Men att fotografera med den är en mindre katastrof. Jäklar vad dåliga alla foton blir. Prövat olika appar men verkar som om att ljusinsläppet helt enkelt är för dåligt. Jag behöver som sagt ingen superkamera, men trist att den ska vara riktigt eländig.

Permalänk
Medlem

Det enda tråkiga med att beställa denna är att inte alla våra 4G band stöds, risken är väl att den som är gjord för vår marknad ändå kommer kosta betydligt mer trots att 3:e part säljer "world wide" telefoner billigare.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Måste dock säga att kameran är riktigt trött i min Op1. Filmkameran är riktigt bra, riktigt riktigt bra. Men att fotografera med den är en mindre katastrof. Jäklar vad dåliga alla foton blir. Prövat olika appar men verkar som om att ljusinsläppet helt enkelt är för dåligt. Jag behöver som sagt ingen superkamera, men trist att den ska vara riktigt eländig.

Håller med dig helt och hållet! Var på konsert nyligen och fick verkligen inte nå bra bilder, testade även med olika appar men bilderna ville inte bli bra. Tur så var jag där med brorsan som sitter på en OP3 och fick fram riktigt bra bilder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG