Dela fil med Dropbox?

Permalänk
Inaktiv

Dela fil med Dropbox?

Eftersom jag inte har tillgång till en skrivare, så har jag delat ett dokument med en bekant för utskrift. Dock påstår ny min bekant, att filen inte går att ladda ner, samt att hon behöver själv ett Dropbox-konto för att detta skall fungera. Nu står det bara "view file" när hon klickar på länken till filen som jag delat till henne.

* Hur kan hon skriva ut dokumentet som jag delat?

* Måste hon ha Dropbox själv för att man skall kunna dela filer?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det är väl skillnad att dela med sig av filen genom att skicka en inbjudan till mottagaren via dropbox.

Skapar du en länk under share är filen publik för alla på Internet (som du gett länken till så att säga).

Denna länk kan du skicka på mail till henne.

https://www.dropbox.com/help/files-folders/share-outside-drop...

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av svolter:

Det är väl skillnad att dela med sig av filen genom att skicka en inbjudan till mottagaren via dropbox.

Skapar du en länk under share är filen publik för alla på Internet (som du gett länken till så att säga).

Denna länk kan du skicka på mail till henne.

https://www.dropbox.com/help/files-folders/share-outside-drop...

Aha, jag skall alltså meila länken, inte dela länken till henne?

Permalänk

Länken du delar på dropbox har ett dl=0 på slutet. Om du vill vara säker på att hon laddar ner den direkt kan du ändra länken till dl=1.

Edit: Så med andra ord behöver hon inte ha konto. Däremot kan du bjuda in folk till att också redigera filerna med share funktionen.

Svarade på en till fråga
Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rallyreavan91:

Länken du delar på dropbox har ett dl=0 på slutet. Om du vill vara säker på att hon laddar ner den direkt kan du ändra länken till dl=1.

Edit: Så med andra ord behöver hon inte ha konto. Däremot kan du bjuda in folk till att också redigera filerna med share funktionen.

ok, har skickat länken i ett mejl till henne nu

nu klickar hon bara på länken så kan hon ladda ner filen?