Digitala spelfynd 🎼 (bara tips, ingen diskussion)!

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av Daemon85:

Köpte Quake Collection men fan var dyrt RollerCoaster Tycoon 3 var dÄ för att vara rea....

Kan vara vÀrt att ta en nÀrmare titt pÄ Planet Coaster om du missat den innan, rÄkade snubbla över den och kÀnde att jag bara mÄste testa spelet: http://store.steampowered.com/app/493340/

Jag har nog inte sett spelet nÀmnas i den spelmedia jag följer, rÀtt bra betyg med om man nu kan lita pÄ Steam-folket.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Daemon85:

Köpte Quake Collection men fan var dyrt RollerCoaster Tycoon 3 var dÄ för att vara rea....

Skrivet av anon5930:

Kan vara vÀrt att ta en nÀrmare titt pÄ Planet Coaster om du missat den innan, rÄkade snubbla över den och kÀnde att jag bara mÄste testa spelet: http://store.steampowered.com/app/493340/

Jag har nog inte sett spelet nÀmnas i den spelmedia jag följer, rÀtt bra betyg med om man nu kan lita pÄ Steam-folket.

Ja, det Àr riktigt bra och om jag inte minns fel Àr det dessutom samma personer som utvecklade RCT3 (som generellt anses vara det bÀsta 'nöjesfÀltsspelet') som brutit sig ut och skapat en ny studio och det Àr den egentliga uppföljaren till ovanstÄende spel. RCTW (ej att förvÀxla med RTCW ) Àr en skam för hela genren och mjölkar bara kunder genom att utnyttja varumÀrket.

Det Àr ganska otroligt hur mycket man kan detaljstyra byggandet i Planet Coaster och möjligheterna Àr nÀstan oÀndliga. Man kan spendera timmar med att bygga och inreda en Äkattraktion och det finns riktigt hÀftiga byggen att ladda ner via Steam workshop eller vad det heter.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

PermalÀnk
●
Skrivet av Icte:

@Adrenochrome: Du har ju hemsidor som t.ex. steamprices.com dÀr du kan se hur mycket priserna pÄ olika spel/mjukvaror har varit pÄ. Man mÀrker ibland att vissa spel Àr billigare pÄ vissa Steam reor Àn andra. Efter att ha sjÀlv brÀnt ca 1000 kr pÄ en Steam Summer Sale en gÄng sÄ gör jag sÄ istÀllet att jag lÀgger till alla spel jag vill spela nÄgon gÄng i min wish list och köper dÀrefter en av dessa ENDAST om jag kommer att spela spelet inom 48h - annars fÄr det vara. Blir jag vÀldigt sugen pÄ att spela ett spel som jag inte köpt under en viss rea sÄ vÀntar jag till nÀsta rea alt. tills det dyker upp "flash sales" som det brukar göra mellan stora Steam Sales (vilket det gör ganska ofta för diverse spel), eller köper det frÄn butik via Prisjakt.nu (alt. hemsidor sÄ som Green Man Gaming, GoG m.fl.)

SÄ kaaaan man ju göra. Mer det rÄkade bli tusenlappsvarianten. Det mesta var det bra rea pÄ, men det rÄkade följa med ett par lite nyare spel som drog upp priset lite. Men men, 1k för 10 eller 11 spel Àr inte sÄ mycket.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon5930:

Tack för tipset

Funderar pÄ sim city 4, finns det nÄgon annan uppföljare till det som det gör med RollerCoaster Tycoon?

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av Ägren:

Ja, det Àr riktigt bra och om jag inte minns fel Àr det dessutom samma personer som utvecklade RCT3 (som generellt anses vara det bÀsta 'nöjesfÀltsspelet') som brutit sig ut och skapat en ny studio och det Àr den egentliga uppföljaren till ovanstÄende spel. RCTW (ej att förvÀxla med RTCW ) Àr en skam för hela genren och mjölkar bara kunder genom att utnyttja varumÀrket.

Det Àr ganska otroligt hur mycket man kan detaljstyra byggandet i Planet Coaster och möjligheterna Àr nÀstan oÀndliga. Man kan spendera timmar med att bygga och inreda en Äkattraktion och det finns riktigt hÀftiga byggen att ladda ner via Steam workshop eller vad det heter.

Bra med mer input om spelet, stort tack fÄr Àven jag sÀga.

SjÀlv Àr jag egentligen rejÀlt avdankad i denna genre, senast jag spelade ett nöjesfÀltsspel nÄgorlunda seriöst var Theme Park till SNES för typ 20 Är sedan. Alltid gillat genren men funnits sÄ mycket annat att spela. :/

Skrivet av Daemon85:

Tack för tipset

Funderar pÄ sim city 4, finns det nÄgon annan uppföljare till det som det gör med RollerCoaster Tycoon?

Skulle nog vara Cities: Skyline. Jag och typ alla andra spelade det vÀldigt intensivt vid lanseringen för tvÄ Är sedan. Jag har köpt expansionerna men inte haft tid att testa men sjÀlva grundspelet var riktigt bra och ett bÀttre spel Àn Sim City pÄ de flesta vis med:
http://store.steampowered.com/app/255710/

Kanske finns nÄgon annan bra kandidat men detta spel bör vara vad man bör snegla nÀrmare pÄ.

PermalÀnk
Medlem ★
●

@anon5930 The Talos Principle Àr finfina grejer det =D

PermalÀnk
●
Skrivet av Daemon85:

Ja och sen Äldern pÄ spelet Har spelet pÄ skiva och det finns tyvÀrr inga patchar lÀngre kvar (för att rÀtta till vissa fel som t.ex multicore stöd). Hitta en patch för nattbuggen, men den var inte lÀtt att hitta (kör man kampanjen blir det rÀtt frustrerande nÀr det bara gÄr i 1/2FPS pÄ nÀtterna).

80kr skulle möjligen vara vettigt pÄ steam (hade dock inte betalat mer Àn 40/50kr idag).

Skulle tittat pÄ planet coster som nÄgon skrev högre upp, vist verkar inte vara 100% fÀrdigt (vissa som tycker det saknas en del och lite buggar).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|MammabrÀda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlÀgg som Àr bra & AnvÀnd citera/@"namn" vid snabbt svar

PermalÀnk
Medlem ★
●

Lite trist att en del spel frĂ„n större bolag har ett lĂ„gt pris pĂ„ grundspelet, men vill man köpa "Gold" eller lĂ€gga till all DLC sĂ„ gĂ„r det Ă€ndĂ„ pĂ„ 300-500 spĂ€nn. T.ex. Fallout 4 kostar €15, med all DLC €45. Eller Far Cry 4 som ocksĂ„ kostar €15 men i gold verison (all DLC) sĂ„ gĂ„r det pĂ„ €30. FC4 Ă€r Ă€ndĂ„ tre Ă„r gammalt nu, tycker det borde vara lite billigare. Jag Ă€r inte snĂ„l, men det Ă€r spel som jag inte kĂ€nt att jag vill lĂ€gga ut fullpris pĂ„. Kanske fĂ„r nöja med med grundspelet och kĂ€nna om det Ă€r vĂ€rt lĂ€gga pĂ„ DLC senare.

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av Buio:

Lite trist att en del spel frĂ„n större bolag har ett lĂ„gt pris pĂ„ grundspelet, men vill man köpa "Gold" eller lĂ€gga till all DLC sĂ„ gĂ„r det Ă€ndĂ„ pĂ„ 300-500 spĂ€nn. T.ex. Fallout 4 kostar €15, med all DLC €45. Eller Far Cry 4 som ocksĂ„ kostar €15 men i gold verison (all DLC) sĂ„ gĂ„r det pĂ„ €30. FC4 Ă€r Ă€ndĂ„ tre Ă„r gammalt nu, tycker det borde vara lite billigare. Jag Ă€r inte snĂ„l, men det Ă€r spel som jag inte kĂ€nt att jag vill lĂ€gga ut fullpris pĂ„. Kanske fĂ„r nöja med med grundspelet och kĂ€nna om det Ă€r vĂ€rt lĂ€gga pĂ„ DLC senare.

Man kÀnner sig ju blÄst som tidig köpare. Och dÄ Àr ÀndÄ vi som köper spelet vid lanseringen de bÀttre kunderna som betalar för spelet medans det Àr nytt och de inblandade företagen kan fÄ tillbaks mer av kostnaderna per titel.

Det Àr sÄ pass att jag avstÄr att köpa en del spel dÄ jag vet sedan tidigare att de kommer köra samma sak igen. BÀttre att invÀnta en utgÄva dÀr allt ingÄr om mööjligt.

Sedan stör det mig att Bethesda börjat visa hur usel de Àr pÄ senare Är, VR-versionerna av deras spel fÄr man köpa om en gÄng igen och ingen rabatt för tidigare spelare. Jag Àr sjÀlv Fallout 4 + Seasons Pass-Àgare men fortfarande 60 euro för samma spel. Bajstrofen har en vÀrdig vinnare i Är.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Buio:

Jag köper aldrig DLC av principskÀl och det vÀrsta som finns Àr DLC-material som helt uppenbart har klippts bort ur spelet för att kunna sÀljas separat senare. Det senaste Zeldaspelet Àr ett utmÀrkt exempel dÀr spelet kommer med en slags 'heat map' som visar pÄ kartan vilka omrÄden man inte har utforskat Àn men funktionen aktiveras inte förrÀn man köper till DLC...

Skrivet av anon5930:

Sedan stör det mig att Bethesda börjat visa hur usel de Àr pÄ senare Är, VR-versionerna av deras spel fÄr man köpa om en gÄng igen och ingen rabatt för tidigare spelare. Jag Àr sjÀlv Fallout 4 + Seasons Pass-Àgare men fortfarande 60 euro för samma spel. Bajstrofen har en vÀrdig vinnare i Är.

Man fick ju i alla fall Skyrim: SE om man sedan tidigare Àgde huvudspelet och DLCn.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

PermalÀnk
●

halva priset pÄ Sniper Elite 4 , har kört de andra spelen. Ingen jÀtteupplevelse i spelkontroll men hoppas detta Àr lite bÀttre. Har vÀntat sen det slÀpptes pÄ prissÀnkning. blev ett köp.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Inga erbjudanden pÄ Battlefield 1?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Wifi:

Origin hade rea för ett par veckor sen, sÄ du missade det tyvÀrr. Kommer sÀkert igen lÀngre fram.

Alla moderna EA spel till PC Àr via Origin-tjÀnsten, sÄ Steamrean gör inget för de spelen tyvÀrr.

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Wifi: Det var en stor Origin-rea dÀr Battlefield 1 kostade 239kr om jag inte minns fel. Dessutom sÄlde NetOnNet den fysiska kopian för 199 kr i samma veva.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Wifi:

Origin had rea för tvÄ veckor sedan. Men Amazon har ett -50% erbjudande just nu: [isthereanydeal.com]

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tack för informationen! Synd att man missade den dÀr rean.

Skrivet av Decster:

Origin had rea för tvÄ veckor sedan. Men Amazon har ett -50% erbjudande just nu: [isthereanydeal.com]

Vilken sida! Bra lÀnk. FÄr hÄlla utkik dÀr.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

PermalÀnk
●

Gillar du FPS och samarbete? DÄ Àr Squad det rÀtta spelet för dig!
http://store.steampowered.com/app/393380/ 50% summersale pÄ steam 18,49 euro.

Edit: Är Early access och i Alpha stadie men kommer nytt innehĂ„ll och fixar till dom oerhört fĂ„ buggar/glitches som finns. Bedömer att detta spel Ă€r mer spelbart Ă€n flesta AAA titlar som slĂ€pps.

Se Edit
Visa signatur

Rig 1: Z170A MPOWER, i7 6700k, 2x8GB 3200MHz , 1080Ti , m.2 960 Evo 500GB, 2x850 Evo 500GB.
Squad server: Asrock z97, i7 4790k, 16GB DDR3 @2400MHz, 850 Evo 500GB

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Evil Easy:

halva priset pÄ Sniper Elite 4 , har kört de andra spelen. Ingen jÀtteupplevelse i spelkontroll men hoppas detta Àr lite bÀttre. Har vÀntat sen det slÀpptes pÄ prissÀnkning. blev ett köp.

För det priset Àr det köpvÀrt. Strulade med bugs nÀr det slÀpptes, men nu flyter det pÄ bra. Grafiken Àr betydligt bÀttre i allt jÀmfört mot trean. Storyn Àr lÄngt ifrÄn bra men underhÄllande spel.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av F0rHelvete:

Gillar du FPS och samarbete? DÄ Àr Squad det rÀtta spelet för dig!
http://store.steampowered.com/app/393380/ 50% summersale pÄ steam 18,49 euro.

Edit: Är Early access och i Alpha stadie men kommer nytt innehĂ„ll och fixar till dom oerhört fĂ„ buggar/glitches som finns. Bedömer att detta spel Ă€r mer spelbart Ă€n flesta AAA titlar som slĂ€pps.

Ser faktiskt riktigt trevligt ut @F0rHelvete!

PermalÀnk
Medlem
●

Vet inte om nÄgon postat det hÀr redan men just nu kan man fÄ Killing Floor gratis hos humblebundle.

https://www.humblebundle.com/store/killing-floor?hmb_campaign...

Erbjudandet gÀller bara i 3 timmar till sÄ skynda er

PermalÀnk
Medlem ★
●

För er som Ă€nnu inte har "förstört" era liv med det mĂ„ngfasetterade spelet Rust, vilket Ă€r helt fantastiskt roligt att spela med kamrater, sĂ„ kan nĂ€mnas att det just nu Ă€r nedsatt -50% till 9,99€ pĂ„ Steam. Även halva priset pĂ„ 4-pack.

Spelet har efter 139,024 lĂ€mnade omdömen betyget "Very Positive" och fortsĂ€tter sedan initial release 2013 att utvecklas flitigt med bĂ„de större som mindre uppdateringar varje mĂ„nad. Utvecklarnas engagemang för sitt spel kan noteras genom de populĂ€ra ”Community Update” och ”Devblog”.

Jag arbetar inte för Facepunch Studios. Skickade en Rust-licens till en kamrat och tÀnkte att detta extrapris borde man tipsa om i denna trÄd (som jag följer via RSS btw). VarsÄgoda. Ha det sÄ roligt pÄ era jobb efter 2-3 timmars sömn eftersom ni hade sÄ roligt och glömde bort tid och rum

Visa signatur

Citera för svar :)

PermalÀnk
Medlem ★
●

Amazon.co.uk har lite bÀttre priser (jÀmfört med steam) pÄ nÄgra spel
(£1 = ~€1.14)
Transformers: Devastation ÂŁ3.75
Doom, Fallout 4 ÂŁ9.99
Dishonored 2 ÂŁ14.99
Rise of the Tomb Raider ÂŁ15.99
Dying Light The Following Enhanced Edition ÂŁ15.99
Prey 2017 ÂŁ26.39
NieR: Automata ÂŁ27.99

UK.gamersgate.com har rÀtt bra priser pÄ t.ex Dark Souls 3, ~10 timmar kvar pÄ erbjudandet.

Dark Souls III Deluxe Edition (game + season pass) ÂŁ26.40
Dark Souls 3 ÂŁ14.56

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

PermalÀnk
PermalÀnk
Medlem ★
●

"Argo" hos Steam: http://store.steampowered.com/app/530700/Argo/

"Jump straight into combat in this official standalone FREE total conversion of Arma 3. Argo is a hardcore tactical first-person shooter, in which you fight across unrestricted terrain, and where a single bullet is all it takes. Master your craft to rank up and become (in)famous on the battlefield."

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | 2x Phanteks Revolt Pro 1000W |
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

PermalÀnk
Medlem ★
●

Bundlestars sĂ€ljer den senaste delen i Batman-serien, Arkham Knight, för dryga 50-lappen. [LÄNK]
Spelen Àr fristÄende sÄ man behöver inte ha spelat de tidigare delarna.

Visa signatur

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Ägren:

Bundlestars sĂ€ljer den senaste delen i Batman-serien, Arkham Knight, för dryga 50-lappen. [LÄNK]
Spelen Àr fristÄende sÄ man behöver inte ha spelat de tidigare delarna.

Som ett tillĂ€gg pĂ„ @Ă„grens tips Batman: Arkham Knight för €4.99:
https://www.bundlestars.com/en/game/batman-arkham-knight

SĂ„ kan man fĂ„ Batman: Arkham Knight Season Pass ocksĂ„ för €4.99:
https://www.bundlestars.com/en/dlc/batman-arkham-knight-seaso...

Vilket betyder att det Àr billigare att köpa dessa separat Àn att Batman: Arkham Knight Premium Edition som innehÄller bÄde spelet och season pass.

Dessutom sÄ kan ni anvÀnda rabattkoden "RED5" för att fÄ ytterligare 5% rabatt pÄ ett helt köp pÄ Bundle Stars.

PermalÀnk
Keeper of Traditions ★
●
Skrivet av Tokas:

Som ett tillĂ€gg pĂ„ @Ă„grens tips Batman: Arkham Knight för €4.99:
https://www.bundlestars.com/en/game/batman-arkham-knight

SĂ„ kan man fĂ„ Batman: Arkham Knight Season Pass ocksĂ„ för €4.99:
https://www.bundlestars.com/en/dlc/batman-arkham-knight-seaso...

Vilket betyder att det Àr billigare att köpa dessa separat Àn att Batman: Arkham Knight Premium Edition som innehÄller bÄde spelet och season pass.

Dessutom sÄ kan ni anvÀnda rabattkoden "RED5" för att fÄ ytterligare 5% rabatt pÄ ett helt köp pÄ Bundle Stars.

Är Season pass:et nĂ„got att ha? Det verkar mest vara massa skins och "challenges"?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Dunder:

Är Season pass:et nĂ„got att ha? Det verkar mest vara massa skins och "challenges"?

Jag har ingen aning faktiskt, jag köpte hela kalaset igÄr och hoppas att hinna spela det nÄgon gÄng i Är med alla andra bra spel jag köpt.

Men i season pass ingÄr, som jag fattat det, tre stycken story-tillÀgg:
A Matter of Family
Harley Quinn Story Pack
Red Hood Story Pack

Och det kan vara vÀrt under en 50-lapp..

PermalÀnk
Medlem ★
●

For Honor för 340 SEK pÄ GamersGate. Spelet verkar dock fortfaranda ha problem med sina p2p-servers nÀr jag lÀser pÄ metacritic.

PermalÀnk
●

Mr.President! för 0.04 USD pÄ Humble Bundle idag (med anledning av USA:s sjÀlvstÀndighetsdag).