Rift + Touch för $399, men förmodligen inte i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompanhuhu:

Min skickades ifrån NL antar att de är Nederländerna

Helt korrekt, NL: Netherlands

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Hur aktiverar man SS på Riften?
Jag har ett GTX 1070

Här har du en video som visar exakt hur man gör.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Varorna skickas från Irland och försäljningen sköts av deras EU-butik (någon nämnde att det står Oculus Ireland som försäljare) och garantin gäller i två år för oss européer.

Att de är baserade på Irland är troligtvis p.g.a. bolagsskatten och bl.a. Apple har ett liknande upplägg.

https://static.oculus.com/documents/Rift_Warranty_Swedish.pdf

Skrivet av Tompanhuhu:

Min skickades ifrån NL antar att de är Nederländerna

Hehe jo, det är ju enda anledningen att många IT-företag satsat på just Irland med. Intressant dock att @Tompanhuhu fick sin skickad från Nederländerna men bägge är ju EU-länder så bra nog oavsett.

Förmodar att två år bör gälla även direkt från Oculus. I detta fallet bör de nog räknas som återförsäljare med?

Skrivet av Tompanhuhu:

Jag tyckte de va väldigt kort. Har svårt och se att man använder den mycket mer än 10 max 20 timmar i veckan om man inte blir åksjuk, de blir inte många timmar innan garantin gått ut

Sant det. Lite osäker på hur det kommer fungera för mig då jag kan bli åksjuk när jag åker bil. Tanken är en dedikerad simulator-dator (hah!) inom kort och det är där den kommer användas. Får se hur allt fungerar bara.

Borde inte vara så mycket risker med slitage och liknande, så länge inte skärmarna repas borde det nog inte vara någon större fara.

Hur trivs du med Riftn hitills?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hehe jo, det är ju enda anledningen att många IT-företag satsat på just Irland med. Intressant dock att @Tompanhuhu fick sin skickad från Nederländerna men bägge är ju EU-länder så bra nog oavsett.

Förmodar att två år bör gälla även direkt från Oculus. I detta fallet bör de nog räknas som återförsäljare med?

Jag ber om ursäkt, det var en tankevurpa från min sida och jag skrev fel. Apple gör likadant, företaget är baserat på Irland men allt som beställts via hemsidan vare sig det är telefoner eller datorer skickas från Nederländerna via UPS.

Garantin gäller som sagt två år, att de skriver ett år på hemsidan beror nog bara på att det är en direktöversatt standarddisclaimer precis som med texten om att tull och moms kan tillkomna.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sant det. Lite osäker på hur det kommer fungera för mig då jag kan bli åksjuk när jag åker bil. Tanken är en dedikerad simulator-dator (hah!) inom kort och det är där den kommer användas. Får se hur allt fungerar bara.

Jag tror nog åksjuka i riktig bil och i sim inte är riktigt samma sak...
Blir du åksjuk i bil även om du kör själv? Då lär du nog kunna bli det även med Riften.
Om du blir åksjuk när du åker med, så är det nog svårt att säga om det påverkar hur man blir åksjuk när man kör med Riften. IMHO)

Om du ska köra bilsim, se till att göra lite efterforskning på kamerakontrollerna i spelet: du vill helst stänga av (eller åtminstone kraftigt dra ner) alla funktioner som skakar runt kameran artificiellt tex. Många moderna spel har ju nått VR-läge för detta inbyggt nuförtiden, men beror ju på vad du spelar.
En del bilspel kan man även ändra hur kameran ska påverkas när bilen lutar i kurvorna osv (Assetto Corsa tex) och där kan det vara värt att experimentera lite vad man trivs bäst med.

Annars är det mest att man behöver vänja sig med "mismatchen" som blir när man svänger i kurvorna, men man inte känner G-krafterna. (samma gäller ju även broms och acceleration egentligen, men där brukar det inte vara riktigt lika påtagligt förutom möjligen vid start och stopp)
Detta kan kännas skitskumt i början, men de jag sett som har provat (inte så stort urval förvisso) verkar komma förbi den tröskeln ganska fort.
Om du kör spel där du ofta hoppar, krockar och spinner och flyger av vägen osv så kan det nog också bli rätt jobbigt och kan kräva lite träning innan man vänjer sig. Jag skulle börja med något annat än typ rally

Inlevelsen i själva cockpiten är generellt brutal, och själva racingen med andra bilar nära är både intensiv och "informativ": det känns liksom farligt på riktigt, men det går bra att ha koll på var bilar är och hur långt bort de är... Upplevelsen att köra är generellt grym den med: man känner bilen bättre vart den är på väg osv, och man får större respekt för att krocka/åka av.

Störta bristen är upplösningen: att titta långt framåt och leta nästa apex, bromspunkt, turn-in punkt osv (vilken man ju gör rätt stor del av tiden) är inte alltid klockrent pga screendoor och pixlighet. Man kan ha svårt att se var vägen tar vägen långt fram, och åtminstone jag kan ibland börja fokusera på pixlarna istället för banan, och tappar då tillfälligt en hel del i upplevelse. Den är dock övergående och man är generellt snabbt inne i körningen igen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Här har du en video som visar exakt hur man gör.

https://www.youtube.com/watch?v=2empB-0abjc&feature=youtu.be

Tack.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Jag ber om ursäkt, det var en tankevurpa från min sida och jag skrev fel. Apple gör likadant, företaget är baserat på Irland men allt som beställts via hemsidan vare sig det är telefoner eller datorer skickas från Nederländerna via UPS.

Garantin gäller som sagt två år, att de skriver ett år på hemsidan beror nog bara på att det är en direktöversatt standarddisclaimer precis som med texten om att tull och moms kan tillkomna.

Ingen fara, och så sant det.
Borde vara ganska lugnt då.

Skrivet av Roger W:

Jag tror nog åksjuka i riktig bil och i sim inte är riktigt samma sak...
Blir du åksjuk i bil även om du kör själv? Då lär du nog kunna bli det även med Riften.
Om du blir åksjuk när du åker med, så är det nog svårt att säga om det påverkar hur man blir åksjuk när man kör med Riften. IMHO)

Om du ska köra bilsim, se till att göra lite efterforskning på kamerakontrollerna i spelet: du vill helst stänga av (eller åtminstone kraftigt dra ner) alla funktioner som skakar runt kameran artificiellt tex. Många moderna spel har ju nått VR-läge för detta inbyggt nuförtiden, men beror ju på vad du spelar.
En del bilspel kan man även ändra hur kameran ska påverkas när bilen lutar i kurvorna osv (Assetto Corsa tex) och där kan det vara värt att experimentera lite vad man trivs bäst med.

Annars är det mest att man behöver vänja sig med "mismatchen" som blir när man svänger i kurvorna, men man inte känner G-krafterna. (samma gäller ju även broms och acceleration egentligen, men där brukar det inte vara riktigt lika påtagligt förutom möjligen vid start och stopp)
Detta kan kännas skitskumt i början, men de jag sett som har provat (inte så stort urval förvisso) verkar komma förbi den tröskeln ganska fort.
Om du kör spel där du ofta hoppar, krockar och spinner och flyger av vägen osv så kan det nog också bli rätt jobbigt och kan kräva lite träning innan man vänjer sig. Jag skulle börja med något annat än typ rally

Inlevelsen i själva cockpiten är generellt brutal, och själva racingen med andra bilar nära är både intensiv och "informativ": det känns liksom farligt på riktigt, men det går bra att ha koll på var bilar är och hur långt bort de är... Upplevelsen att köra är generellt grym den med: man känner bilen bättre vart den är på väg osv, och man får större respekt för att krocka/åka av.

Störta bristen är upplösningen: att titta långt framåt och leta nästa apex, bromspunkt, turn-in punkt osv (vilken man ju gör rätt stor del av tiden) är inte alltid klockrent pga screendoor och pixlighet. Man kan ha svårt att se var vägen tar vägen långt fram, och åtminstone jag kan ibland börja fokusera på pixlarna istället för banan, och tappar då tillfälligt en hel del i upplevelse. Den är dock övergående och man är generellt snabbt inne i körningen igen

Jag var mer inne på själva illamåendet, att åka i bil och inte fokusera på vägen gör mig väldigt illamående, men att själv köra går ju förstås bättre. Blir inte illamående i båt på samma vis, men det är väl inte direkt jämförbart. Hänger ju mycket på just rörelserna och hur hjärnan uppfattar dessa.
Att VR kan framkalla illamående är ju rätt känt dock så hoppas jag pallar med det.

Inte heller jämförbart men jag är gammal Eyefinity-användare. Ihop med TrackIR, ratt och hörlurar så gav det en jävla inlevelse med. Inte riktigt på samma vis men kan tänka mig hur häftigt upplevelsen lär kunna bli, iallafall inledningsvis.
Rally kan bli rätt intensivt kan jag tänka mig så Project Cars kanske är bättre att börja med isåfall.

Stort tack för input, är ju precis sånt här man ändå vill läsa med. Ser ut som vi lär använda våra VR-lösningar ganska lika med så blir ju extra användbart.

Just problemet med upplösningen suger men får hoppas att lösningen ovan med Super Sampling hjälper något. Men egentligen så behövs väl nyare och bättre lösningar.

Permalänk
Inaktiv

Nice! Min har faktiskt skickats nu ikväll, jävlar vad skönt det känns att se den vara på väg.
UPS även här, hoppas på smidig leverans sista biten. Som jag nämnde innan, fraktbolag med tre bokstäver kan vara krångliga att ha att göra med där jag bor.

Permalänk
Medlem

Min har också skickats, och jag har fått trackingnumber. Men på min beställning så står det "levererad men de menar väll till UPS

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Nice! Min har faktiskt skickats nu ikväll, jävlar vad skönt det känns att se den vara på väg.
UPS även här, hoppas på smidig leverans sista biten. Som jag nämnde innan, fraktbolag med tre bokstäver kan vara krångliga att ha att göra med där jag bor.

Får ibland ett flertal sändningar från UPS det ska gå att skapa ett konto och kontakta dem för smidigare transport bor själv i en liten byhåla. Oftast missar de mig första gången så jag får ringa och boka en ny tid.

Tyvärr skickar de snigelpost för att verifiera att det är du som har skapat ett konto. Men efter det ska det inte vara några problem att få sina paket.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Borked:

Min har också skickats, och jag har fått trackingnumber. Men på min beställning så står det "levererad men de menar väll till UPS

Fick du ett eller två nummer? Jag fick två, ena syns men har inte rört sig, den andra visar inget hos UPS. Men på gång är det iallafall.

Skrivet av Tiamat:

Får ibland ett flertal sändningar från UPS det ska gå att skapa ett konto och kontakta dem för smidigare transport bor själv i en liten byhåla. Oftast missar de mig första gången så jag får ringa och boka en ny tid.

Tyvärr skickar de snigelpost för att verifiera att det är du som har skapat ett konto. Men efter det ska det inte vara några problem att få sina paket.

Låter vettigt, får nog göra det om det blir mer utlandsköp framöver. Även om Postmord förtjänar mycket av den skit de får så är de ofta väldigt smidiga att ha att göra med. Och då var jag en av de som var tveksamma till när Posten lade ner deras egna lokala postkontor men ICA-Posten har ändå fungerat helt okej. Rätt nice att kunna hämta ut sina paket under så pass många timmar som det nu är möjligt, och handla göra man ju ofta iallafall någon gång i veckan.

Är just den där smidigheten, att inte behöva jaga paketen som saknas. Får hoppas på smidig leverans nu bara.

Köpte du också en föresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skrivet av Borked:

Samma här, jag har tittat till statusen flera gånger och antog att det inte skulle bli något med tanke på era kommentarer och att min status fortfarande var 'din beställning har hanterats'. Vips, så dök två kolli-ID upp kring 20-tiden så nu blir det att följa leveransen med spänning.

Jag antar att det ena kollit är själva grundpaketet och att de skickar touchkontrollerna separat. Har ni också fått två kolli-ID?
Edit: @anon5930 hade tydligen också fått två kolli-ID så jag skulle tro att de gör så, ganska retsamt dock om man skulle få hem ett paket med kontrollerna på fredag samtidigt som själva Riften ligger på någon paketcentral i Tyskland...

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Köpte du också en föresten?

Ja köpte via paypal då jag tyckte det var det enklaste alternativet kör oftast med paypal.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Samma här, jag har tittat till statusen flera gånger och antog att det inte skulle bli något med tanke på era kommentarer och att min status fortfarande var 'din beställning har hanterats'. Vips, så dök två kolli-ID upp kring 20-tiden så nu blir det att följa leveransen med spänning.

Jag antar att det ena kollit är själva grundpaketet och att de skickar touchkontrollerna separat. Har ni också fått två kolli-ID?
Edit: @anders190 hade tydligen också fått två kolli-ID så jag skulle tro att de gör så, ganska retsamt dock om man skulle få hem ett paket med kontrollerna på fredag samtidigt som själva Riften ligger på någon paketcentral i Tyskland...

Haha jo.

Känns som det borde vara så ändå. Frågan om det verkligen är billigare att skicka två kollin än att skicka bägge paketen med samma kolli. Men det lär förstås Oculus ha kollat innan.
Hehe, du har helt rätt. Skapligt störande om just Touch anländer innan själva Rift. Är mest Rift jag är ute efter, iallafall i dagsläget.
Rimligtvis går de iväg samtidigt. Blir spännande att följa transporterna under morgondagen med.

Skrivet av Tiamat:

Ja köpte via paypal då jag tyckte det var det enklaste alternativet kör oftast med paypal.

Nice! Blir en del härifrån som hakar på ändå. Nästan så första inlägget skulle haft en poll för att se hur många som köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Känns som det borde vara så ändå. Frågan om det verkligen är billigare att skicka två kollin än att skicka bägge paketen med samma kolli. Men det lär förstås Oculus ha kollat innan.

Eftersom de säljer touchkontrollerna separat skulle jag tro att det är snabbast och enklast för dem att bara smacka på varsin fraktsedel istället för att försöka sampacka produkterna och de har troligtvis rätt skapliga avtal med speditören så priset är nog sak samma. Mina paket står i alla fall listade som 'departure scan' @ 01:30 så förhoppningsvis (och förmodligen) levereras de till Sverige under dagen med hemleverans på fredag.

Det utlovade mailet har dock uteblivit så om ni är nyfikna på statusen får ni själva kolla upp det via hemsidan.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Eftersom de säljer touchkontrollerna separat skulle jag tro att det är snabbast och enklast för dem att bara smacka på varsin fraktsedel istället för att försöka sampacka produkterna och de har troligtvis rätt skapliga avtal med speditören så priset är nog sak samma. Mina paket står i alla fall listade som 'departure scan' @ 01:30 så förhoppningsvis (och förmodligen) levereras de till Sverige under dagen med hemleverans på fredag.

Det utlovade mailet har dock uteblivit så om ni är nyfikna på statusen får ni själva kolla upp det via hemsidan.

Sant, och i detta fall om de fått extremt mycket beställningar kanske det varit effektivare att skicka som separata kollin ändå. Facebook blöder inte direkt pengar och jag uppfattar det personligen som ett försök att ta marknadsandelar. En ny modell bör ligga ett år framåt i tiden minst, Oculus lär knappast läggas ner just nu.

Jag fick en uppdatering strax efter 02:00 på ena kollit inatt, den andra visar fortfarande inget men kan ju vara något problem eller sen uppdatering i deras system. Vilket både UPS och även Oculus varnar för i deras mail. Hoppas bara att det inte är just Touch-kontrollen som kommer först och själva Rift som är sen. Jinxed! xD

Just det, jag fick ett mail vid 4-tiden inatt från Oculus att allt är skickat, total kostnad (449 euro allt inkluderat) samt trackingnummren.

Permalänk
Medlem

Var hemma hela dagen igår, ändå lämnade UPS en lapp i brevlådan har svårt att förstå hur det gick till men känns riktigt ruttet iaf. Nytt försök idag med en lapp på dörren att ringklockan är trasig och mitt telefonnummer.

Riktigt anti-klimax.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tompanhuhu:

Var hemma hela dagen igår, ändå lämnade UPS en lapp i brevlådan har svårt att förstå hur det gick till men känns riktigt ruttet iaf. Nytt försök idag med en lapp på dörren att ringklockan är trasig och mitt telefonnummer.

Riktigt anti-klimax.

Segt. Och tyvärr rätt vanligt att de fejk-levererar paket. Inte specifikt UPS utan många av dessa företag med tre tecken. Har du otur får du jaga rätt på paketet, är så det oftast slutar för mig.

Bra att du fick en lapp, denna är det inte alltid säkert att de lämnar. Och då är det ett perfekt bevis på att de aldrig försökt leverera trots att de påstår detta. Oseriöst. :/

Permalänk
Medlem

@anon5930: Det gäller nog posten eller alla företag som levererar i sverige inte bara dom med 3 bokstäver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Segt. Och tyvärr rätt vanligt att de fejk-levererar paket. Inte specifikt UPS utan många av dessa företag med tre tecken. Har du otur får du jaga rätt på paketet, är så det oftast slutar för mig.

Bra att du fick en lapp, denna är det inte alltid säkert att de lämnar. Och då är det ett perfekt bevis på att de aldrig försökt leverera trots att de påstår detta. Oseriöst. :/

Skrivet av lappen81:

@anon5930: Det gäller nog posten eller alla företag som levererar i sverige inte bara dom med 3 bokstäver.

Haha, ringde deras kundtjänst och bad om en omleverans.
Frågade när paketet kommer, någongång mellan 09-19.
Frågade om budgivaren kunde ringa innan / när han är framme, nej det går inte.
Frågade om hon i kundtjänst själv tyckte deras leveransvilkor var rimliga, Det är branchstandard.

Vilken jävla branch..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompanhuhu:

Frågade om hon i kundtjänst själv tyckte deras leveransvilkor var rimliga, Det är branchstandard.

Vilken jävla branch..

Jepp, det är ett helt befängt för många av oss vanliga dödliga som jobbar på dagarna. Jag fattar inte hur de tänker...
Men de har väl förhoppningsvis någon avlämningslokal nånstans där du kan hämta grejerna? Antingen i någon liten butik, eller någon större DHL-center.

Alternativt kanske du kan styra om paketet till ditt jobb eller så?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lappen81:

@anders190: Det gäller nog posten eller alla företag som levererar i sverige inte bara dom med 3 bokstäver.

Har inte i närheten av samma erfarenhet av detta med Posten (Postnord, speciellt den nuvarande, har jag inte tagit något hempaket med ännu) och Schenker, dessa brukar kunna sköta sina leveranser.

De andra? Rena vilda västern, lögner och trams om du har otur. Mycket hänger på hur sista ledet fungerar enligt min erfarenhet, på mindre orter kan det ofta vara småfirmor som kör för fraktbolagen vilken lätt krånglar till det. Förstör dock bilden av fraktbolaget.

Tro mig, verkligen inte kul att ha passat upp för att de ska kunna leverera (du får leveranstider mellan 07:00-22:00 i mitt extremaste fall och trots att jag tagit ledigt (nej, de vägrar oftast att höra av sig när de närmar sig) så ljuger de om att de försökt leverera. Nu gör inte exakt alla åkare så men tillräckligt många för att göra det till ett problem.

Skrivet av Tompanhuhu:

Vilken jävla branch..

Haha, jo typ samma erfarenhet här med. Fast extremare tider. Sämsta upplevelsen var när jag beställde hårddiskar direkt från Western Digital för något år sedan. Åkarna ljög om att de varit och försökt leverera, lämnade ingen lapp vilket är ett ett starkt bevis för att de inte ens försökt och paketet var nära på att åka tillbaks till WD. Tillslut efter att ha jagat deras kundtjänst (99% säker att det var DHL) och sedan deras åkare så fick jag det levererat. Oacceptabelt.

Det fraktbolag som hanterade mina returer av Dell-skärmar skötte det överlag riktigt bra. Schenker.

Nu behöver det ju inte alltid bli fel men med ständiga rapporter om hur alla fraktbolag missköter sina uppdrag så borde mycket göras för att säkerställa högre kvalitet. Det är trots allt andras egendom de leker med, borde vara brottsligt.

De som jobbar inom denna bransch och sköter sitt jobb har jag stor respekt för. Har haft en hel del kontakt då jag tidigare tagit emot och lämnat av leveranser med flera av dessa. Enorm skillnad på hur de hanterar en som privatperson eller om man har ett företag bakom sig.

Hoppas på smidigt leverans för dig och alla andra i slutändan.

Permalänk
Medlem

Så fort lönen kommer så jävlar!

Permalänk
Medlem

@anon5930: Kan tänka mig att lönsamheten inte är så stor, lär ju krävas en del ny personal om dom ska möta konsumenternas krav och dom som jobbar och har erfarenhet ska ju också ha löneförhöjningar som alla andra, samtidigt som ingen kommer att acceptera prishöjningar för deras tjänster.

Tror vi får nöja oss med den här skiten helt enkelt

Permalänk
Medlem

Tog och beställde en igår eftermiddag. Undrar bara hur långt tid det tog för er att få mer info än bekräftelsen? Pengarna har inte dragits och ingen info om att paketet har packats och/eller skickats. Jag vet att jag är lite ivrig, men vill ha den ASAP

Så hur långt tid tog det för resten av folket som fått sändningsnummer etc?

/M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yippikayey:

Så fort lönen kommer så jävlar!

Nice!
Såvida de inte hinner ta slut så bör det vara lugnt att få tag i en. Kampanjen ska hålla på i 6 veckor och då är vi fortfarande bara inne på första veckan med.

Skrivet av lappen81:

@anders190: Kan tänka mig att lönsamheten inte är så stor, lär ju krävas en del ny personal om dom ska möta konsumenternas krav och dom som jobbar och har erfarenhet ska ju också ha löneförhöjningar som alla andra, samtidigt som ingen kommer att acceptera prishöjningar för deras tjänster.

Tror vi får nöja oss med den här skiten helt enkelt

Sant det, konkurrensen är rätt hård allt som allt, finns ju rätt många fraktbolag. Men man bör nog ändå vara försiktiga med hur man hanterar försändelerna.

En, av många, lösning(ar) är ju att ersätta åkarna med självkörande transportbilar. Just åkeribranschen lär nog känna av detta först när detta väl sker. Även en variant där digital utrustning kan meddela när man närmar sig avlämningsplatsen så mottagaren meddelas och kan vara beredd hade ju gjort mycket också.

Så länge det finns ett ställe att hämta ut försändelen så man slipper passa upp eventuella leveranser i flera dagar så vore det ett bra alternativ. Men oftast försöker de lämna ut försändelser till folk som är upptagen med annat vid samma tidpunkt. Känns som att det är så pass enkla problem att lösa, bara viljan som tycks fattas hos dessa företag.

Nöja oss ska vi inte men vi sitter fast i skiten hur vi än vänder och vrider på oss. Vi som konsumenter kan nog inte påverka något här då det är inblandade företag som väljer transportbolag. Det vi möjligen kan göra är att klaga på de som skickar att inte välja oberäkneliga och kanske rent av oseriösa transportbolag och föreslå alternativ till dessa.

Nu tror jag inte att det kommer strula till sig denna gång men erfarenheterna sedan tidigare spelar förstås in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Tog och beställde en igår eftermiddag. Undrar bara hur långt tid det tog för er att få mer info än bekräftelsen? Pengarna har inte dragits och ingen info om att paketet har packats och/eller skickats. Jag vet att jag är lite ivrig, men vill ha den ASAP

/M

Mina pengar drogs direkt, men du kommer nog inte få det innan helgen tyvärr verkar som att deras ledtider att skicka ifrån lagret har blivit längre, men när dom väl skickar det har du det dagen efter

Permalänk
Medlem

@anon5930:
Ja det kan ju finnas risk för att det kan hinna ta slut, den här rean verkar verkligen ha satt fart på kugghjulen för flera som funderat eller tyckt att det varit för dyrt innan

Själv så har jag innan varit helt såld på att köpa en HTC Vive den dagen jag köper VR.
Det här erbjudandet fick mig att läsa på lite djupare, och eftersom jag inte har utrymme för att röra mig så är jag nöjd med oculus som är lättare och billigare i byte mot en funktion jag inte behöver.. dock hade jag nog inte varit intresserad utav oculus om det inte vore för att det nu finns touch kontroller också.
Så sittandes med viftande armar kommer det bli

Har du någon erfarenhet utav VR? tänkte hur det är att kolla på en vanlig film, ligga i sängen och stirra upp i taket när man kollar på film låter annars lockande för en lat sådan som jag...
Hade en idée för några år sedan att ha en projektor som spelar upp på en skärm i taket ovanför sängen, dock var det för kort avstånd från golvet till taket för att bilden från en projektor skulle bli bra. hehe

Permalänk
Inaktiv

Ny statusuppdatering: Danmark 13:00 på ena nummret. Den andra visar fortfarande inget. Borde finnas viss chans för leverans imorgon, om fraktbolaget verkligen vill leverera. Lär vara hemma hela dagen, inne på första semesterveckan så möjligheterna för lyckad leverans bör vara rätt optimala.

Skrivet av Slapinator:

/M

Beställde min i måndags, kl 15:50 ca. Fick mail om att beställningen vad behandlad 16:30. Onsdag kl 20:10 började ena kollit röra på sig och kl 03:50 inatt så fick jag mailbekräftelse på att den var skickad.

Pengarna drogs på direkten för mig, betalade med kort. De som beställde tidigare på måndagen fick sina skickade tidigare. Men skickas kommer den göra, men du lär få den tidigast nästa vecka så vida de inte får fart nu under dagen och snabbt transporterar den imorgon.

Skrivet av Tompanhuhu:

Mina pengar drogs direkt, men du kommer nog inte få det innan helgen tyvärr verkar som att deras ledtider att skicka ifrån lagret har blivit längre, men när dom väl skickar det har du det dagen efter

Skrivet av Yippikayey:

@anders190:
Ja det kan ju finnas risk för att det kan hinna ta slut, den här rean verkar verkligen ha satt fart på kugghjulen för flera som funderat eller tyckt att det varit för dyrt innan

Själv så har jag innan varit helt såld på att köpa en HTC Vive den dagen jag köper VR.
Det här erbjudandet fick mig att läsa på lite djupare, och eftersom jag inte har utrymme för att röra mig så är jag nöjd med oculus som är lättare och billigare i byte mot en funktion jag inte behöver.. dock hade jag nog inte varit intresserad utav oculus om det inte vore för att det nu finns touch kontroller också.
Så sittandes med viftande armar kommer det bli

Har du någon erfarenhet utav VR? tänkte hur det är att kolla på en vanlig film, ligga i sängen och stirra upp i taket när man kollar på film låter annars lockande för en lat sådan som jag...
Hade en idée för några år sedan att ha en projektor som spelar upp på en skärm i taket ovanför sängen, dock var det för kort avstånd från golvet till taket för att bilden från en projektor skulle bli bra. hehe

Haha jo, det är ju ett väldigt attraktivt pris ändå. Jag funderade på en Vive i december 2016 då priset var relativt "lågt" på den, 7800kr eller något sådant då Elgiganten körde en kampanj men tyckte det var för mycket pengar. Men nu när det ligger en bit över 4000kr? Känns som ett givet köp typ.

Själv lär jag mest bli sittandes, simulatorer så det blir med ratt och Rift.
Utan Touch hade det fortfarande varit ett bra pris men lite för begränsad. Mycket beror ju på vad man vill göra med den dock.
Synd att Sony köpte tidsexklusivitet på Resident Evil 7 och VR för det spelet, är ju ett av de bättre exemplena där man fått in VR i en mer normal speltitel.

Väldigt lite, men har varit med sedan försöken på 90-talet. Jag har varit väldigt skeptiskt till nuvarande VR-satsningen då det speciellt första året och inför lanseringe av Rift (det var ju Oculus som återupplivade konceptet denna gång) skapades extrem hype. Dyra priser som avskräcker många att köpa, inte en vid lansering helt mogen lösning samt bristen på mjukvara, ett problem som fortfarande finns kvar. Men kan vi börja se priser under 5000kr, vilket PSVR faktiskt klarar redan, så kan det nog faktiskt bli något av det hela. 4400kr kan jag lätt satsa med förhoppningen att allt fungerar fint och att kompatibla spel blir ännu häftigare.

Permalänk
Medlem

@anon5930:
Ja det finns definitivt mycket att utveckla vidare (särskilt spelen) innan VR upplevelsen kan konkurera med inehållet i dagens vanliga spel.
Jag är givetvis sugen på att få testa på VR spelen och att få känna mig i en helt annan värld, men största anledningen för mitt köp blir till min dröm om att börja bygga enga spel på hobbynivå... känns som att VR generationen är perfekt att hoppa på direkt då det fortfarande inte har kommit så långt inom spelen