Ligger regeringens mejlsystem nere?

Permalänk

Ligger regeringens mejlsystem nere?

Jag har under veckan försökt mejla registratorerna på Justitie- och Näringsdepartementen med mottagningskvitto. Dock har jag inte fått någon indikation på att mejlen nått fram överhuvudtaget.

Har någon insyn i om deras outsourcing till öststaterna även i detta fall resulterat i icke avsedda konsekvenser varmed svenska medborgare inte kan komma i kontakt med regeringen via mejl?

Det luktar bananrepublik och det inte färska bananer.

Permalänk
Medlem

Semester?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Sommarjobbare?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Känns som att hela regeringen legat nere sen den tillsattes 2014....

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur det ser ut med "regeringen" så tror jag knappast att dom vet hur man sköter en e-postserver. Dom har säkert lagt den på en Windows 10 maskin som bootar om lite när den känner för det.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjunacontessa:

Jag har under veckan försökt mejla registratorerna på Justitie- och Näringsdepartementen med mottagningskvitto. Dock har jag inte fått någon indikation på att mejlen nått fram överhuvudtaget.

Har någon insyn i om deras outsourcing till öststaterna även i detta fall resulterat i icke avsedda konsekvenser varmed svenska medborgare inte kan komma i kontakt med regeringen via mejl?

Det luktar bananrepublik och det inte färska bananer.

Skickar du med begärt läskvitto? Denna funktion tvingar inte mottagaren att svara, den ger dem en dialog där dem kan välja att skicka kvittens på att de mottagit mailet, men det är inte tvingande.

Skrivet av Valonen:

Semester?

En någorlunda vettig organisation ser till att mail till en enskild medarbetare/delad mailbox blir läst även under semestertider. Sen kan det ju förvisso vara underbemannat och saker läggs på hög pga för hög arbetsbelastning.

Skrivet av Veni:

Med tanke på hur det ser ut med "regeringen" så tror jag knappast att dom vet hur man sköter en e-postserver. Dom har säkert lagt den på en Windows 10 maskin som bootar om lite när den känner för det.

Hur mycket jag än håller med dig gällande regeringen så är jag tämligen säker på att dessa funktioner inte sköts av politiskt tillsatta personer utan av tjänstemän utan partitillhörighet kopplade till sitt yrke.

Hade systemet legat nere så hade det troligtvis blivit förstasidenyheter tämligen omgående. Om nu inte detta med ska tystas ned likt fadäsen med outsourcingen som nyss skedde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Hur mycket jag än håller med dig gällande regeringen så är jag tämligen säker på att dessa funktioner inte sköts av politiskt tillsatta personer utan av tjänstemän utan partitillhörighet kopplade till sitt yrke.

Säkert deras släktingar som håller i det med via sina företag och använder servrarna primärt som CS-servrar. En enda stor familj idiotiska jubelåsnor.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Känns som att hela regeringen legat nere sen den tillsattes 2014....

Permalänk
Medlem

Mailade Sveriges landsting förra året om information. Gick minst 3-4 dagar upp till 1-2 veckor och vissa har inte svarat än

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://omni.se/nya-uppgifter-hemliga-brottsregister-och-state...

Relaterat? Hittade nyheten på reddit men vet inget om dess trovärdighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10