Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan åskan ha sabbat alla 4 HDMI utgångar?

Permalänk
Medlem

Kan åskan ha sabbat alla 4 HDMI utgångar?

Skulle strema lite DTM på em men icke, ingen av mina bärbara hittade någon annan skärm (Panasonic TV), ej heller min stationära
Har testat med 3 olika HDMI-kablar men tv:n reagerar inte alls när jag ansluter HDMI-kabeln, upptäckte igår att Apple tv:n var helt död
Åskade rejält för någon vecka sedan och hustrun påstod att small till i tv:n och den blev mörk för någon sekund men därefter funkade helt ok igen, kan hela HDMI-modulen pajat utan att det märks något annat fel på tv:n?
Har alltid tidigare funkat med streaming utan problem speciellt från Surfacen pro 2

Permalänk
Medlem

Felsök metodiskt, fungerar datorn över hdmi mot någon annan skärm, fungerar atv:n mot någon annan tv osv.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Felsök metodiskt, fungerar datorn över hdmi mot någon annan skärm, fungerar atv:n mot någon annan tv osv.

Tack för ditt svar men det hjälpte inte, kan spegla till andra skärmar men inte till tv:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av årb:

Tack för ditt svar men det hjälpte inte, kan spegla till andra skärmar men inte till tv:n

Du svarar delvis på din egna frågeställning tycker jag, om det fungerar med samma kablar på andra skärmar så torde ju felet ligga i TV:n.

Permalänk
Medlem

Min Panasonic Plasma 42PZ85 dog alla HDMI ingångarna vid åsknedslad... Så inte alls otroligt att din har gått!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Min Panasonic Plasma 42PZ85 dog alla HDMI ingångarna vid åsknedslad... Så inte alls otroligt att din har gått!

Samma hände mig på en annan Panasonic-plasma.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av årb:

Tack för ditt svar men det hjälpte inte, kan spegla till andra skärmar men inte till tv:n

Då är det inte orimligt att anta att olyckan tyvärr har varit framme och förstört kortet.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Du svarar delvis på din egna frågeställning tycker jag, om det fungerar med samma kablar på andra skärmar så torde ju felet ligga i TV:n.

Ok, jag vill bara vara så säker som möjligt innan jag investerar i en ny tv, man befarar ju lite att någon inställning bara hamnat lite snett (eller önsketänker)

Permalänk
Medlem
Skrivet av årb:

Ok, jag vill bara vara så säker som möjligt innan jag investerar i en ny tv, man befarar ju lite att någon inställning bara hamnat lite snett (eller önsketänker)

Jag förstår dig alltid surt att behöva punga ut för något nytt på grund av något sådant.