Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Nu finns delicato strömbanken på 4Ah inne igen för 19 kr (tog slut förra gången). https://www.inet.se/kundvagn/visa/10627696/

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Asus har cashback, hittade det på proshops sida. Men enligt info på asus sidan ska inet komplett netonnet med flera köra kampanjen också.

Info finns nedan. Är själv dunder förkyld så har inte orkat titta om de går att göra nå fina klipp.

https://www.asus-promotion.com/mb_vga/se-en/

Gäller det enbart köp med kombination av moderkort/grafikkort eller?

Vill inte svara på din fråga då jag själv är osäker, men vill bara varna om att ASUS när som helst "vid stor efterfrågan" kan avbryta kampanjen. För ett par månader sen köpte vi Z270H + 7700k från Elgiganten när de hade en cashback kampanj igång, men när vi väl skulle anmäla oss möts vi med "This promotion has ended! Unfortunately, registrations are no longer possible" --> https://www.asus-promotion.com

edit: alltså 100 euro som åkte, som någon här på SweC sa: förvänta er inte er någon cashback utan se det som en trevlig överraskning om ni råkar få det!

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Nu finns delicato strömbanken på 4Ah inne igen för 19 kr (tog slut förra gången). https://www.inet.se/kundvagn/visa/10627696/

Delicato...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Nu finns delicato strömbanken på 4Ah inne igen för 19 kr (tog slut förra gången). https://www.inet.se/kundvagn/visa/10627696/

Fasen vilket ärkepucko jag är som beställer en men missar att beställa med Sweclockers gratis frakt... >.<

Visa signatur

”How fast light ever travels - Darkness is already there waiting for it” - Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Delicato...

Skickades från m.sweclockers.com

Alltid retar det någon

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chunt:

Fasen vilket ärkepucko jag är som beställer en men missar att beställa med Sweclockers gratis frakt... >.<

Ja, men du slipper få @ågren efter dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Vad var det för disk i den?
Behöver köpa lite nya diskar till NAS:en så hade föredragit Red (Om det nu spelar någon större roll)

Om du vill ha RED diskar får du köpa My Cloud. Garanterat det sitter RED disk i My Cloud. Köpte 6TB för under somamren för ca 1500:-, riktigt prisvärt.
3TB för ca: 906:-
https://www.wdc.com/en-ie/products/wd-recertified/my-cloud.ht...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Kan någon säga om detta är en bra ge för lagning? Verkar billig i alla fall.

https://www.wdc.com/en-ie/products/wd-recertified/my-book.htm...

Gratis frakt med.

Vill köpa den, vilket betalsätt ska jag använda för att slippa bli hustlad av paypals växlingskurs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Om du vill ha RED diskar får du köpa My Cloud. Garanterat det sitter RED disk i My Cloud. Köpte 6TB för under somamren för ca 1500:-, riktigt prisvärt.
3TB för ca: 906:-
https://www.wdc.com/en-ie/products/wd-recertified/my-cloud.ht...

Kan jag lägga backup av iPhones etc direkt till denna?

Upplägg:

Jag har den hemma hos mina föräldrar.

Min dator, min brors dator samt mina föräldrars dator backas up till denna.

Och få våra iPhones att säkerhetskopieras till denna.

Samt att jag som bor 5 timmar bort kan koppla upp mig till denna, eller bara de under samma trådlösa nätverk?

Möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Vill köpa den, vilket betalsätt ska jag använda för att slippa bli hustlad av paypals växlingskurs?

PayPal -> kugghjulet till vänster om LOG OUT -> PAYMENTS -> Manage preapproved payments -> Set Available Funding Sources -> Conversion Options -> Bill me in the currency listed on the seller's invoice.

Simma lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av direktiv:

Kan jag lägga backup av iPhones etc direkt till denna?

Upplägg:

Jag har den hemma hos mina föräldrar.

Min dator, min brors dator samt mina föräldrars dator backas up till denna.

Och få våra iPhones att säkerhetskopieras till denna.

Samt att jag som bor 5 timmar bort kan koppla upp mig till denna, eller bara de under samma trådlösa nätverk?

Möjligt?

Ja, bara installera MyCloud appen och det går ladda upp eller komma åt filerna var än man befinner sig. Det är vad NAS är till för.
Men jag kan inte rekommendera MyCloud som NAS, min slutade fungera efter 2 mån och många har klagat om den också. För mig spelar det ingen roll, då jag tänkt använda RED disken som lagrings disk från början till datorn och där sitter den nu.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lejonkung:

Corsair Vengeance LP 16GB (2x8GB) / 1600MHz / DDR3 / CL10 (Fyndvara - Klass 1) - 789kr
https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/244503-corsair_vengeance_16gb-1600mhz-ddr3-cl10-cml16gx3m2a1600c10

Stort tack för tipset!
Jag har sneglat på 2x8GB kit i ett par månader till mitt Ncase M1 (m-ITX)-system. Rätt tight med dagens 2x4GB ihop med 2700K men för detta pris så blev det ett köp direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Stort tack för tipset!
Jag har sneglat på 2x8GB kit i ett par månader till mitt Ncase M1 (m-ITX)-system. Rätt tight med dagens 2x4GB ihop med 2700K men för detta pris så blev det ett köp direkt.

Helvete också att jag missade det där! Sitter med 2x4 GB på stationära, vilket inte räcker längre...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Barbie:

@DotDotDot: Musmattan går inte längre att köpa men det var en fin tanke.

Har tyvärr sålt slut, det fanns 30+ i lager när jag postade inlägget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wifi:

Helvete också att jag missade det där! Sitter med 2x4 GB på stationära, vilket inte räcker längre...

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår det, urvalet av minnen har minskat rejält på senare tid och priserna har gått upp. Och tittar man i moderkortets QVL så är det sällan minnena finns listade då dessa moduler ofta inte fanns i dessa storlekar när moderkortet var nytt.

Jag sneglade lite på dessa Crucial-minnen innan jag slog till på tipset. 1190kr och då är det inte säkert att det fungerat på mitt Z77-moderkort ens: https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/153200-cruci...

Hoppas du hittar något passande iallafall.

Permalänk

Beställde nyss BOSE QC35 hörlurarna länkade i tråden. Hur pass är ljudkvalitén jämfört med ex. beyerdynamics dt serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Om du vill ha RED diskar får du köpa My Cloud. Garanterat det sitter RED disk i My Cloud. Köpte 6TB för under somamren för ca 1500:-, riktigt prisvärt.
3TB för ca: 906:-
https://www.wdc.com/en-ie/products/wd-recertified/my-cloud.ht...

Tack för tipset, man sparar ju runt 800-900kr på att köpa 6TB därifrån. Övriga storlekar sparade man ett par hundra på, det känns inte lika värt i.o.m. det kortare garantitiden jämfört med en ny disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

PayPal -> kugghjulet till vänster om LOG OUT -> PAYMENTS -> Manage preapproved payments -> Set Available Funding Sources -> Conversion Options -> Bill me in the currency listed on the seller's invoice.

Simma lugnt.

Tusen tack! Nyttjade det också.
Dock ser jag att man inte kommer kunna se det exakta belopp som dras - men jag gissar att det ändå blir bättre?
Länge sedan jag använde Paypal, men när jag använt Currency Converter (Google Extension) så har det varit i princip samma pris som PayPayl listat när jag hade PayPayls omvandling.

Hur stor har skillnaden varit för dig/er?

Permalänk
Medlem

Intressant, öppnade upp min senaste leverans från WD Store och det är inte recertified-märkta diskar längre, utan vanlig Blue 6TB etikett med tillverknings från 2016.
Första gången...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tusen tack! Nyttjade det också.
Dock ser jag att man inte kommer kunna se det exakta belopp som dras - men jag gissar att det ändå blir bättre?
Länge sedan jag använde Paypal, men när jag använt Currency Converter (Google Extension) så har det varit i princip samma pris som PayPayl listat när jag hade PayPayls omvandling.

Hur stor har skillnaden varit för dig/er?

Har för mig att PP brukar landa kring ~4%, bank ~2%.

Permalänk
Medlem

@Swe.Stars: Sparade 15kr när jag beställde grejer för 44.55£ i lördags.
Paypal ville ha 481kr, tog jag via kortet blev det 466kr. Googles valutaomvandlare säger 465kr, så jag är nöjd.
Har för övrigt Swedbank, en del kort/banker kan ju bjuda på växlingsavgiften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Har för mig att PP brukar landa kring ~4%, bank ~2%.

Skrivet av Mieriola:

@Swe.Stars: Sparade 15kr när jag beställde grejer för 44.55£ i lördags.
Paypal ville ha 481kr, tog jag via kortet blev det 466kr. Googles valutaomvandlare säger 465kr, så jag är nöjd.
Har för övrigt Swedbank, en del kort/banker kan ju bjuda på växlingsavgiften.

Stort tack, framförallt för exemplet Mieriola!
Ska testa att jämföra - men det var ju inte precis lätt att hitta inställningen
.. så stort tack för tipset!

Permalänk
Mattecoach

@Mieriola:

Nu börjar vi väl gå lite offtopic, men ändå...
Jag har inte hittat något (avgiftsfritt) kort som bjuder på växlingsavgiften. De lägsta ligger på strax över 1% vad jag kan se.
De stora bankerna, t.ex. Nordea och Swedbank, brukar snarare ligga på 2%.

Permalänk
Medlem

@PuMaH: Tror att Forex har det på ett av sina kort, men det är ju inte avgiftsfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@Mieriola:

Nu börjar vi väl gå lite offtopic, men ändå...
Jag har inte hittat något (avgiftsfritt) kort som bjuder på växlingsavgiften. De lägsta ligger på strax över 1% vad jag kan se.
De stora bankerna, t.ex. Nordea och Swedbank, brukar snarare ligga på 2%.

Förr hade både ICA ock Ikano inte något påslag vid köp i utländsk valuta.
Nu har Ikano 1.5% och ICA 1.25%

Man tjänar mer på att köpa aktier i banken än att sätta in pengarna på kontot..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Helvete, tror jag gjorde världens kap på en Huawei Mediapad T3 10 LTE 16GB från Power i förrgår, fick den för 1490 kr, närmsta på PJ var Proshop för 1709, sen kollar jag nu och lägsta är 2390, från Power. Jag hann inte ens in här för att tipsa om det! Sjukt nöjd är jag iallfall!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Skrivet av ZecretW:

Förr hade både ICA ock Ikano inte något påslag vid köp i utländsk valuta.
Nu har Ikano 1.5% och ICA 1.25%

Man tjänar mer på att köpa aktier i banken än att sätta in pengarna på kontot..

Kolla på coops svarta mastercard kort. Har för mig att de inte tar ut växlingsavgifter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Andy Mcdee:

Kolla på coops svarta mastercard kort. Har för mig att de inte tar ut växlingsavgifter

Skickades från m.sweclockers.com

"Coop Mer" tar inte ut valutaväxlingspåslag, men kostar 348 kr/år. De bästa korten jag har hittat är Preem och Shell Mastercard (i princip likadana). Med dessa har man 2% valutaväxklingspåslag, men man får 1% i bonus på allt man handlar.
Detta innebär att man får handla för ca 35000 kr i utländsk valuta för att tjäna på andra kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Förr hade både ICA ock Ikano inte något påslag vid köp i utländsk valuta.
Nu har Ikano 1.5% och ICA 1.25%

Man tjänar mer på att köpa aktier i banken än att sätta in pengarna på kontot..

Skrivet av Andy Mcdee:

Kolla på coops svarta mastercard kort. Har för mig att de inte tar ut växlingsavgifter

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av PuMaH:

"Coop Mer" tar inte ut valutaväxlingspåslag, men kostar 348 kr/år. De bästa korten jag har hittat är Preem och Shell Mastercard (i princip likadana). Med dessa har man 2% valutaväxklingspåslag, men man får 1% i bonus på allt man handlar.
Detta innebär att man får handla för ca 35000 kr i utländsk valuta för att tjäna på andra kort.

"Mitt kort" från Santander har för närvarande inget valutaväxlingspåslag och ingen årsavgift dock verkar produkten vara under avveckling så man får gräva för att hitta länken till ansökan. Hur bra det fungerar för näthandel har jag ingen erfarenhet av.

Observera att det är stor skillnad på "Mitt kort" och "Mitt Kort+"

editerad för ökad tydlighet
Visa signatur

Life without knowledge is death in disguise