Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Stundtals? Snarare hela tiden, haha. Se https://youtu.be/Je43uB7tBf4?t=62
De visar ju inget som helst gameplay, jag har inga förhoppningar.

När senast visade man gameplay i den första trailern till ett kommande spel?

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankburger:

När senast visade man gameplay i den första trailern till ett kommande spel?

Jag menar att jag inte har förhoppningar, baserat på ett oerotiskt filmklipp som förknippas med WWII.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Det är ju snuttar med som ser ut som gameplay, inblandad med cutscenes.

Permalänk
Avstängd

https://www.youtube.com/watch?v=UE2IalfdLFY

Här går de igenom mer information om spelet. Lite om gametypes, lite om vapen samt ett nytt "Hangaround" ställe för de som.. ja... umgås i en öppen lobby. Ganska intressant ändå..

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankburger:

Däremot förlorade Wermacht kriget. Sedan vad är det med folk och tro att "PK" går att applicera på allt de tycker är negativt?

Amerikanerna vann ju ändå kriget. Det är därför inte så konstigt att det utgår från deras situation.

Känner exakt samma sak för Modern shooters.

Det är visserligen korrekt att Wehrmacht förlorade kriget tillsammans med övriga tyska vapengrenar. Men det behöver väl inte innebära att det vore mindre intressant att uppleva kriget från deras perspektiv? Letar man runt på nätet upptäcker man fort att många vill spela som tyskarna också. Tyskland hade dessutom flera mycket stora militära framgångar under krigets gång, från början till slut (om än mindre frekvent under krigets sista år). Ockupationen av Frankrike är ett bra exempel. Tyskland stoppade dessutom Operation Market Garden, som var de allierades försök att ta sig djupare in mot Tyskland via Holland mot slutet av 1944. Tyskarna lyckades sätta stopp för de allierade, och slaget vid Arnhem ses väl trots allt som en tysk seger.

Folk vill nog spela som tyskarna då man aldrig fått göra det förut, typ. Det, om något, blir lite enformigt!

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CarlosBananos:

Det är visserligen korrekt att Wehrmacht förlorade kriget tillsammans med övriga tyska vapengrenar. Men det behöver väl inte innebära att det vore mindre intressant att uppleva kriget från deras perspektiv? Letar man runt på nätet upptäcker man fort att många vill spela som tyskarna också. Tyskland hade dessutom flera mycket stora militära framgångar under krigets gång, från början till slut (om än mindre frekvent under krigets sista år). Ockupationen av Frankrike är ett bra exempel. Tyskland stoppade dessutom Operation Market Garden, som var de allierades försök att ta sig djupare in mot Tyskland via Holland mot slutet av 1944. Tyskarna lyckades sätta stopp för de allierade, och slaget vid Arnhem ses väl trots allt som en tysk seger.

Folk vill nog spela som tyskarna då man aldrig fått göra det förut, typ. Det, om något, blir lite enformigt!

Jag är beredd att hålla med. Är det dessutom acceptabelt att filmbranschen, litteratur och liknande också förmedlar tyskarnas syn och upplevelser vore det nog inte helt orimligt. Dock är nog Activision för feg, någon annan kommer behöva ta steget.

Permalänk
Avstängd

Men som sagt. Den vinnande sidan tenderar att få väldigt mycket plats i denna sorters media. Är det ett Amerikanskt företag som gör spelet så är det Amerikanska trupper i fokus, är det ett Ryskt företag så är det den röda armen etc. etc. Detta är mer praxis än något annat.

Just slaget vid Arnhem är lika mycket de allierades misslyckande som det var tyska soldater som gjorde att man inte tog broar över Nederrijn. Man släppte trupper över ett enormt område (i vissa fall flera mil fel) och samtidigt så hade man ingen aning om motståndet man möttes av. Dessutom så lyckades RAF inte tillföra de material som behövdes för att säkra ett brohuvud. Så det var snarare den Amerikansk-brittiska befälsstaben som låg bakom misslyckandet mer än tyska soldater.

Det årtal som spelet utspelas under gör det ganska svårt att införliva tyskarna på eftersom man nästan konstant var på reträtt. Ardenneoffensiven iof. men den var väldigt kort pga. logistiska och materialorsaker.

Skrivet av anon5930:

Jag är beredd att hålla med. Är det dessutom acceptabelt att filmbranschen, litteratur och liknande också förmedlar tyskarnas syn och upplevelser vore det nog inte helt orimligt. Dock är nog Activision för feg, någon annan kommer behöva ta steget.

Fega har Activision varit förut. De vågar inte riktigt kliva utanför sin komfortzon och därför kommer nog spelet likna de tidigare cod-spelen (vilket i sig inte är direkt negativt) ganska rejält. Vågar de gå emot strömmen och leverera ett DLC fritt spel?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankburger:

Men som sagt. Den vinnande sidan tenderar att få väldigt mycket plats i denna sorters media. Är det ett Amerikanskt företag som gör spelet så är det Amerikanska trupper i fokus, är det ett Ryskt företag så är det den röda armen etc. etc. Detta är mer praxis än något annat.

Just slaget vid Arnhem är lika mycket de allierades misslyckande som det var tyska soldater som gjorde att man inte tog broar över Nederrijn. Man släppte trupper över ett enormt område (i vissa fall flera mil fel) och samtidigt så hade man ingen aning om motståndet man möttes av. Dessutom så lyckades RAF inte tillföra de material som behövdes för att säkra ett brohuvud. Så det var snarare den Amerikansk-brittiska befälsstaben som låg bakom misslyckandet mer än tyska soldater.

Det årtal som spelet utspelas under gör det ganska svårt att införliva tyskarna på eftersom man nästan konstant var på reträtt. Ardenneoffensiven iof. men den var väldigt kort pga. logistiska och materialorsaker.

Fega har Activision varit förut. De vågar inte riktigt kliva utanför sin komfortzon och därför kommer nog spelet likna de tidigare cod-spelen (vilket i sig inte är direkt negativt) ganska rejält. Vågar de gå emot strömmen och leverera ett DLC fritt spel?

Ja, Market Garden misslyckades till stor del som följd till de allierades bristfälliga anfall. Men det i sig är en stor seger för tyskarna. Att de lyckades besegra en överlägsen fiende då denna helt enkelt underskattat dem. Varför det blev som det blev förändrar inte själva resultatet av striderna i Holland. Det var väl inte en seger av enorm magnitud för tyskarna heller, om man bortser från det faktum att den tyska krigsmaskinen redan gick på knäna sedan länge.

Ett spel som faktiskt visade kriget delvis från den tyska sidan är Company of Heroes, där fanns det en del kampanjer som tyskarna mot slutet av kriget. Har för mig att även Company of Heroes 2 går att spela som tyskarna, i ett kampanjläge. Jag håller fortfarande inte med om att det måste vara svårt att införliva tyskarna under denna period. I stor skala trycktes de tillbaka på samtliga fronter, ja. Men en betydlig mängd intressanta händelser skedde fortfarande i en mindre skala. Det går att skapa ett spel ur tyskarnas perspektiv!

Om vi dessutom tänker tidigare än 1944, vore det inte möjligt att bygga ett spel som delvis utspelar sig i Italien, från axelmakternas perspektiv, och kanske striderna i Afrika? Jag tror inte att man måste spela som den vinnande sidan.

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem

gud vad daterad grafiken ser ut.

Permalänk
Avstängd

Ja, Market Garden misslyckades till stor del som följd till de allierades bristfälliga anfall. Men det i sig är en stor seger för tyskarna. Att de lyckades besegra en överlägsen fiende då denna helt enkelt underskattat dem. Varför det blev som det blev förändrar inte själva resultatet av striderna i Holland. Det var väl inte en seger av enorm magnitud för tyskarna heller, om man bortser från det faktum att den tyska krigsmaskinen redan gick på knäna sedan länge.

Ett spel som faktiskt visade kriget delvis från den tyska sidan är Company of Heroes, där fanns det en del kampanjer som tyskarna mot slutet av kriget. Har för mig att även Company of Heroes 2 går att spela som tyskarna, i ett kampanjläge. Jag håller fortfarande inte med om att det måste vara svårt att införliva tyskarna under denna period. I stor skala trycktes de tillbaka på samtliga fronter, ja. Men en betydlig mängd intressanta händelser skedde fortfarande i en mindre skala. Det går att skapa ett spel ur tyskarnas perspektiv!

Om vi dessutom tänker tidigare än 1944, vore det inte möjligt att bygga ett spel som delvis utspelar sig i Italien, från axelmakternas perspektiv, och kanske striderna i Afrika? Jag tror inte att man måste spela som den vinnande sidan.

Innan 1944 så kan man ju visa t.ex. Tyskarnas framfart under Operation Barbarossa, Deras invasion av Grekland, Frankrike, Holland och Belgien etc. Så nog skulle det gå alltid men samtidigt kräver det enorma mängder av efterforskningar. Man måste in i tyska arkiv där många antingen förstördes av allierade bombräder, medvetet av tyskar eller fördes till Ryssland. Detta kräver enorma mängder med tid som kan läggas på annat. Förhoppningsvis är spelet så bra att man inte saknar ett tysk kampanj. Faktum är att jag saknar mer den ryska kampanjen än en potentiell tysk sådan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankburger:

Dom gick från ett fungerande koncept till att göra flygande gubbar, som fått sådär halvbra mottagande. Är inte det att göra något nytt?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Känner att jag också behöver skriva några rader i denna tråd.
Jag slutade spela cod efter black ops. Jag gillade inte "in to the future" konceptet.
Cod har dock alltid passat min spelstil mycket bra då jag gillar snabba, intensiva strider där man inte behöver tänka alldeles för mycket.
Något som däremot stör mig är detta eviga ältandet om
Cod vs bf.
Jag ser inte poängen. Det är två heeeelt olika spel i mitt huvud.
Kan någon snälla förklara för mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Återta alla funktioner vi inte har haft sedan World at War på PC.

Egna dedikerade servrar
Mods
Upp till 32 spelare och inte 6vs6 som är så konsol.

Ska tydligen vara upp till 48 spelare!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kalleteodor:

Känner att jag också behöver skriva några rader i denna tråd.
Jag slutade spela cod efter black ops. Jag gillade inte "in to the future" konceptet.
Cod har dock alltid passat min spelstil mycket bra då jag gillar snabba, intensiva strider där man inte behöver tänka alldeles för mycket.
Något som däremot stör mig är detta eviga ältandet om
Cod vs bf.
Jag ser inte poängen. Det är två heeeelt olika spel i mitt huvud.
Kan någon snälla förklara för mig?

Skickades från m.sweclockers.com

Spelen har historiskt konkurrerat med varandra på vissa punkter även om de på många vis är rätt skilda spel. CoD har satsat mer på SP-kampanjen än vad Battlefield gjort medans Battlefield satsat mer på större strider där fordon även ingår. CoD är mer vad Close Quarters-spelläget i Battlefield är spelmässigt. Samtidigt kan jag tycka att CoD är mer likt CS än vad någon av dessa är lik Battlefield.

Förstår dock din frustration men spel som inte tillför något nytt/unikt kommer jämföras mot liknande speltitlar.
Jämförelsen gör dock inte CoD (eller Battlefield eller vad man nu jämför mot) sämre utan gör det lättare att peka på skillnader. Vi har ju alla ganska varierande preferenser trots allt.

Permalänk
Medlem

Hoppas detta cod blir bra på PC. Men är rädd att det kommer vara dåligt på PC.
Kommer köpa på Steam och hoppas att jag inte behöver lämna tillbaka det.
Någon Beta tror jag vi inte kommer får se.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Svårt att säga om det blir köp för egen del. Samtidigt som jag suktar efter ett nytt MP spel så känns det ändå lite sådär med nytt COD (samma motor/spelmekanik för femielfte gången).

Det jag dock alltid gillat med COD är bandesignen och den verkar på topp även i detta. Slipat.
Samtidigt så känns det väldigt likt BF1 som man lirat sen förra hösten även om det är WW1 vs WW2. Börjar bli lite sugen på nutidshooters igen haha.

Får kolla lite fler videos till släppet och fundera lite.

Permalänk
Inaktiv

Ser rätt lovande ut. Och väldigt Battlefield vilket är bra i mitt tycke. Blir nog att plocka upp när priset gått ner för min del.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att detta stämmer. Kan ju vara bra om man får testa spelet så man vet om man ska lämna tillbaka eller inte.
https://twitter.com/charlieINTEL/status/900060039582552064

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Får hoppas att detta stämmer. Kan ju vara bra om man får testa spelet så man vet om man ska lämna tillbaka eller inte.
https://twitter.com/charlieINTEL/status/900060039582552064

Troligtvis så blir det closed beta där enbart vilseledda CoD fantaster som preordrat får tillgång.. Som vanligt med CoD. Sen nån gång ibland kanske spelet kommer på en free 2 play weekend om något/ några år när nästa CoD släpps, alltså, året direkt efter, eftersom CoD släpps exakt varje år.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem

Får inte känslan "värsta grejen!". Ser ut som ett upprustat (grafikmässigt) CoD2.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk

Var rätt sugen tills jag såg att dom totalt bortset från historien bara för att vara PK...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Var rätt sugen tills jag såg att dom totalt bortset från historien bara för att vara PK...

Delge gärna en oinsatt!

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Delge gärna en oinsatt!

I multiplayern har dom lagt till mörkhyade kvinnor och män i tyska armen. Antar vita kvinnor också.

Har absolut inget emot det i övriga spel som inte skildrar specifika händelser men i ett spel som ska utspela sig i andra världskriget och vara historiskt tycker jag det är fel.

Det är lite som den här skiten kring den nya filmen Dunkirk där man har sagt "Dunkirk is a great movie but there aren’t enough “women” or “people of color" dom var inte med för att de inte fanns där i historien inte för att folk hatar dom...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det såg ut som om Thompson bössan gick på speed

Permalänk

Ser verkligen fram emot att spela kampanjen.

Permalänk

Tankar och synpunkter om multiplayer betan på PS4 och XBO. (Verkar vara väldigt likt tidigare spel i serien.)

https://www.gamereactor.se/forhandstittar/516423/Call+of+Duty+WWII-beta/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Har spelat betan på PS4 så mycket som möjligt och jag älskar det.
Det är så mycket enklare att göra klasser. I de andra nyare CoDen är det så jäkla mycket saker man kan customiza. I WWII är det mycket färre saker och det gör det hela mycket enklare, mycket mer likt ett äldre COD typ 4.
Banorna är bra, grafiken är bra, vapnena är sköna.
Inte gillat ett COD så här mycket sedan MW2 (vilket var väldigt obalanserat, men var en del av charmen.)

Har bokat till PC via GreenManGaming (de kör bra pris denna vecka). Gissar dock att det kommer dö ut på PC efter någon månad, så får väl köpa PS4 versionen då.

Och vill man spela betan på PS4 utan att förboka, är det bara att göra ett Hong Kongst PSN konto, i deras PSN store är betan gratis/öppen. Sedan loggar du bara ut till dit vanliga svenska PSN konto och spelar online där som vanligt.

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Japp jag såg det också. Ska bli kul att prova. Hoppas detta blir ett bra CoD spel nu.

Visa signatur

Internminne: