SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem

Fick SMS från Elgiganten där dom ursäktade sig från felaktivt SMS, även fast jag inte fått något SMS med info innan alls. Dom kommer göra allt dom kan för att jag ska få min enhet innan fredag.

Sen fick jag mail från Webhallen precis:

Citat:

Bäste Webhallenkund,

Du får detta mail då du har en bokning på Nintendo Mini SNES. Vi har precis mottagit vår första leverans och det ser ut som att du är en av de lyckligt lottade som kommer att bli tilldelad en enhet på releasedagen.

Det är bara att invänta ett hämtmail om du bokat din order för avhämtning I butik, eller en avisering från Postnord om du valt att konsolen ska skickas hem till dig.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Inaktiv

Någon som beställt från Inet som fått någon notifikation ännu? Det enda jag själv sett är att ordersidan rört sig lite som tidigare nämnt men inget om leverans ännu. Börjar bli lite smått otålig när en del andra ÅFar inlett leverans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Snes mini är mycket bättre än nes gällande spelen.

Det här är ett påstående, som borde vara omöjligt att göra.
SNES Mini har 5-7 spel jag skulle vara intresserad av. NES Classic har 12-13. Det är helt enkelt väldigt individuellt vilka spel som lockar vilken spelare.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv

@Subzero299: jag fick mail från webhallen nyss att jag var en av de lyckliga som får ett exemplar på releasedagen.

Permalänk
Medlem

Fick också mail från Webhallen nyss så då har jag en där och en på Media Markt. Men jag är kluven över det här med priset. Hade det varit som i övriga världen hade det inte varit något problem men nu är det nästan dubbla priset. Dessutom var det NES som jag var mest intresserad av och SNES skulle vara 'kul att ha'.

Permalänk
Medlem

Jag avbokade min från netonnet nu, får hålla tummarna på amazon annars får jag vara utan.
Roliga mejl webhallen skickar ut, precis som man har vunnit storvinst i ett lotteri haha.

Permalänk
Medlem

Är ni medsvenskar inte redan vana vid att betala dubbelt så mycket för allt redan?

Kan staten så kan väl företagen.

Ska fan köpa två stycken bara för att.

Permalänk
Medlem

Även Spel & Sånt avbokad. Dags att invänta internationell leverans, blir med största sannolikhet inget
till Fredag men värt att vänta några exat dagar med tanke på prisbilden här hemma. Och viktigast av allt att inte stötta Bergsala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Jag avbokade min från netonnet nu, får hålla tummarna på amazon annars får jag vara utan.
Roliga mejl webhallen skickar ut, precis som man har vunnit storvinst i ett lotteri haha.

Om du inte får tag i någon så kan jag, för ovanlighetens skull, rekommendera Ebay där överpriset är lägre än vad de svenska återförsäljarna tar. De går oftast för för mellan 1100-1400kr, medan här i Sverige så ligger de på 1700kr.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Fick SMS från Elgiganten där dom ursäktade sig från felaktivt SMS, även fast jag inte fått något SMS med info innan alls. Dom kommer göra allt dom kan för att jag ska få min enhet innan fredag.

Sen fick jag mail från Webhallen precis:

Jag fick samma SMS från Elgiganten, utan att ha fått ett innan. Ser ut som att jag missade Webhallen dock, så det blir nog avbokning där. Och jag som tyckte att jag la en beställning där relativt snabbt, men men. Hoppas på Elgiganten, om inte annat så har jag CDON, Netonnet och Inet som backup

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Hedersmedlem

Finns just nu på Komplett, för er som fortfarande vill betala priset...
https://www.komplett.se/product/927640/gaming/gadgets/retroko...

Själv så avbokar jag mina svenska leveranser.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Min beställning är på väg från Webhallen och då jag är lat så behåller jag den.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Subzero299: La beställning på två kl. 09.11 och har fått mail om att jag kommer få leverans.

Sen lite senare på dagen la jag en beställning på två till kl. 15.01 och fick mail att jag med den ordern inte kommer få leverans med första vågen utan att det kommer komma en till sändning vid ett senare tillfälle.

Permalänk

Avbokat Webhallen och netonet nu. Försökte avboka från Elgiganten men fick besked att den är på väg och för sent att avboka. Gamestop har gett besked om att den finns på plats och att jag kan hämta den 29:e.

Ngn som vet vad som händer med depositionsavgiften om man avbokar? Måste man in till butiken för att avboka och få tillbaka depositionen?

Permalänk
Skrivet av DocStargazer:

Avbokat Webhallen och netonet nu. Försökte avboka från Elgiganten men fick besked att den är på väg och för sent att avboka. Gamestop har gett besked om att den finns på plats och att jag kan hämta den 29:e.

Ngn som vet vad som händer med depositionsavgiften om man avbokar? Måste man in till butiken för att avboka och få tillbaka depositionen?

Inte för att vara sån men varför inte fråga butiken?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Får man inget mail från ShopTo när det är dags för betalning? Har inte erlagt min än pga leveransskiten på deras sida...

Inte för att va den, men visst kan jag maila dom själv

Edit:

Fick detta svar;

We have started processing payments from today, you can pre-pay if yuo wish or we will automatically charge the card registered on the account.

Kind regards
Melissa
---

Fick svar rätt snabbt. Replied;

Hi Melissa and or Co-workers

Is the 19£ shipping required or the 7£ ok? Im asking for alot of users in Sweden.

-----

Alright, det är 19 pund som gäller vid frakt!! Vet inte vad som händer för er andra som redan betalt men kontakta supporten

ShopTo wrote;

We would require the £19 as we have to ship these via courier due to the value, very sorry

Regards
Tris

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

Per definition är väl depositionsavgift just att man inte får tillbaka den om man drar sig ur avtalet? Det är ju en handpenning man betalar för att visa att man är beredd att fullfölja affären. Alternativt en avgift man får tillbaka efter att man fullföljt exempelvis ett hyresavtal.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Per definition är väl depositionsavgift just att man inte får tillbaka den om man drar sig ur avtalet? Det är ju en handpenning man betalar för att visa att man är beredd att fullfölja affären. Alternativt en avgift man får tillbaka efter att man fullföljt exempelvis ett hyresavtal.

Nej, deposition är en form av säkerhet, det går att göra dem ej återbetalningsbara enligt avtal, men det är inte så per definition.
I hyressammanhang är det vanligtvis ett skydd ifall hyresgästen slutar betala hyran och eller hyresobjektet behöver återställas.
I andra fall kan det vara för att garantera ersättning till kostnader, tex för arbete som påbörjas, utrustning som ska köpas in i förväg mm.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

1081kr blev det för mig med 20pund shipping. Klagar inte..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Hedersmedlem

Gamespot har en liten bildserie där de kollar vad som finns med i SNES Classic Edition och jämför lite med originalet.

https://www.gamespot.com/gallery/everything-in-the-snes-class...

Nu är det såklart den amerikanska versionen det handlar om så ha spypåsen redo (personlig åsikt ;D).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Fick precis bekräftelse från Game.co.uk på en order jag lyckades klämma in.

Good news! Your order will be on its way to you very soon. We're just packing it at the moment and will email you again when it's shipped.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hmm om man skulle sälja xP

Har beställt 5st varav 4st ska gå som presenter och sista ska jag behålla men får man pass så bra för dem på blocket så kanske man tänker om xD

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Att folk orkar, gå till posten, fixa pengarna, svara på frågor, få prut-mails osv osv.... jag själv jobbar nog över en timme eller två

Hoppas ingen går på det. Men det är inget olagligt förvisso.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Att folk orkar, gå till posten, fixa pengarna, svara på frågor, få prut-mails osv osv.... jag själv jobbar nog över en timme eller två

Hoppas ingen går på det. Men det är inget olagligt förvisso.

Inte olagligt men för jävligt kan tänka mig att många försöker få tag på en snes men inte får det så kommer såna blodsugare och roffare åt sig *onödan* bara för att sälja till ännu högre ockerpris..

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Alltså... "3500:- högsta bud" det här är den mest provocerande annonsen jag har sett i mitt i liv. Vilken fräckhet. Fick cancer av att bara läsa det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Alltså... "3500:- högsta bud" det här är den mest provocerande annonsen jag har sett i mitt i liv. Vilken fräckhet. Fick cancer av att bara läsa det där.

Haha, man kan köpa en SNES original för 2000kr med massa spel. Hitta denna t.ex https://www.blocket.se/stockholm/SNES_paket_med_9_spel_754702... kan vara borttagen nu men whatever... lite fix med composit-converters så har man ju the real deal

Varför köper jag inte en sådan själv? Ingår bra spel i SNES classic och "plug-and-play" basically..
RetroPie? Framtiden får se...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av Role_Model:

Inte för att vara sån men varför inte fråga butiken?

Har ringt flertalet ggr idag för att fråga butiken men ingen som svarar. Tänkte därför höra här om ngn kanske visste. Butiken ligger inte jättebra till för mig så jag har inte lust att åka dit bara för att fråga.

Permalänk

Då har även jag avbokat tre stycken bekräftade leveranser. Tror inte det kommer bli något problem att få tag på en av dessa konsoler framöver, och då förhoppningsvis från utlandet till halva priset.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Min order är nu grön på Inet iaf. Så jag antar att dom fått in sina också.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra