SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

@CrazyBlueberry: jaha ja det var skillnad har du länken dit även om den är slutsåld för jag ser bara 130 Euro på FR?

Den är tyvärr borttagen, den gick på 98€ plus 8€ i frakt. Men jag är säker på att den dyker upp igen. De som listas för dyrare pris är andra säljare.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@CrazyBlueberry: ok trodde de hade ändrat till 130 Euro.
På min bank har de redan dragit 1014:- och att den ska skickas lustigt om den kommer i slutet av Okt.

Permalänk

Fick detta i mobilen kl 13:16

Paket från NetOnNet/E-Handel finns nu hos ICA Supermarket Bunkeflostrand Klagshamnsvägen 40. Ange ****. Visa leg. Bud visar bådas leg.

Äntligen efter varit osäker på om man ens fick den eller man blev rökt som sist med NES Classic Edition. Har en förhandsbokning på Webhallen men den tänker jag skita i att hämta i butiken. 1490 kr är priset jag fick betala för den på NetOnNet.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

Även om sladden ska vara längre så behöver jag ha den på en fotpall för att jag ska kunna spela från soffan.

https://i.imgur.com/ud0WWIZ.jpg

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markus_H84:

Fick detta i mobilen kl 13:16

Paket från NetOnNet/E-Handel finns nu hos ICA Supermarket Bunkeflostrand Klagshamnsvägen 40. Ange ****. Visa leg. Bud visar bådas leg.

Äntligen efter varit osäker på om man ens fick den eller man blev rökt som sist med NES Classic Edition. Har en förhandsbokning på Webhallen men den tänker jag skita i att hämta i butiken. 1490 kr är priset jag fick betala för den på NetOnNet.

När skickade de din? Min blev upphämtad i Borås vid 08.30 tiden imorse, och också på väg mot Malmö enligt PostNords app.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Skrivet av marukusu:

När skickade de din? Min blev upphämtad i Borås vid 08.30 tiden imorse, och också på väg mot Malmö enligt PostNords app.

NetOnNet/E-Handel
2017-09-27 20:01
PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal

Borås-Stora kunder
2017-09-27 20:11
PostNord har hämtat försändelsen och den är på väg

Toftanäs
2017-09-28 06:34
Försändelsen är på väg

ICA Supermarket Bunkeflostrand
2017-09-28 13:09
Försändelsen har levererats till ett serviceställe

PostNord
2017-09-28 13:21
Mottagaren har aviserats via sms

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu förbereds min beställning från amazon.fr, några kronor över 1000kr blev det vilket jag tycker är rimligt, sparar en hel del

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markus_H84:

NetOnNet/E-Handel
2017-09-27 20:01
PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal

Borås-Stora kunder
2017-09-27 20:11
PostNord har hämtat försändelsen och den är på väg

Toftanäs
2017-09-28 06:34
Försändelsen är på väg

ICA Supermarket Bunkeflostrand
2017-09-28 13:09
Försändelsen har levererats till ett serviceställe

PostNord
2017-09-28 13:21
Mottagaren har aviserats via sms

Okej tack! Då skickades din 12 timmar före min, så logiskt att min kommer imorgon.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Inaktiv

Min skickades igår av MediaMarkt kl 16.37, står fortfarande som registrerat. Innebär det att den fortfarande är kvar hos MM?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har ni som beställt från ShopTo fått erat exemplar skickat än?

Permalänk
Medlem

Mitt ex har legat hos Webbis sen 26e och har inte rört sig en millimeter. Nåja, tänkte ändå lämna tillbaka den.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Nu förbereds min beställning från amazon.fr, några kronor över 1000kr blev det vilket jag tycker är rimligt, sparar en hel del

Betalar du ingen moms/tull ?

Permalänk
Medlem

Nu har ShopTo dragit ytterliggare 13.75 pund när jag redan betalt förbetalt hela kostnaden på 86.09 pund som det skulle kosta. Vilket vidrigt scamföretag. Kommer inte låta de komma undan med detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av svaj:

Amazon tar betalt med svensk moms direkt och Frankrike är likt oss med i eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av svaj:

Det är inga tullavgifter inom EU. Antar det är betalad UK VAT(moms) om man köper från shopto. Amazon lägger på svensk moms tyvärr vilket inte gör det alltid billigare.

Även om man köper från USA kan man komma ifrån tullavgifter om de skickas som "gift" vilket oftast görs då.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Skrivet av anon51222:

Min skickades igår av MediaMarkt kl 16.37, står fortfarande som registrerat. Innebär det att den fortfarande är kvar hos MM?

Samma här, det känns som att det innebär att de har klantat sig, sjukt irriterande. Elektronisk förhandsinformation är att de har skrivit ut adresslappar men inte fått iväg försändelserna ännu, så vitt jag förstår.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

Nu har jag hämtat mitt paket från NetOnNet.

NES Classic Edition köpte jag i våras.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Nu har ShopTo dragit ytterliggare 13.75 pund när jag redan betalt förbetalt hela kostnaden på 86.09 pund som det skulle kosta. Vilket vidrigt scamföretag. Kommer inte låta de komma undan med detta.

Samma här. Fine om det är vad som gäller, men då får dom ju maila ut och fråga hur man vill göra, inte bara dra ytterligare en transaktion.
Har du hört av dig? Går det att avbeställa?

Permalänk

Netonnet skickade mina igår, hämtade ut dom idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Samma här. Fine om det är vad som gäller, men då får dom ju maila ut och fråga hur man vill göra, inte bara dra ytterligare en transaktion.
Har du hört av dig? Går det att avbeställa?

Instämmer. Håller på och skriver till dem just nu men det känns ju inte särskilt lovande när de svarade såhär "
Unfortunately the shipping method was not correct as this required DPD courier shipping, we've had to charge the remaining £13.75 to ship the item. We apologise for any confusion."

Väntar på nästa svar från dem efter att jag argumenterat emot. De har redan skickat min snes också.

Edit: Kanske inte är skickat dock, är lite oklart. Fick detta svar nu: "We apologise, but the postage paid was to cover courier shipping as this would not be able to be shipped via Royal Mail due to value and size. If you are unhappy with this, we will cancel the order and refund the payment. Please advise?"

Permalänk

Har också fått mitt SNES mini från elgiganten! dom verkar kunna hålla sitt löfte! Det gjorde dom sist också när dom sålde NES mini, fick ett ex "trots att dom inte NES mini skulle komma tillbaka".

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

För mig drog de £44.14 extra utöver de 86.09 som jag redan betalat. Har pratat med deras kundtjänst men de har fortfarande inte återkommit med förklaring eller bekräftelse på att de har gjort fel. Verkar som att de drar olika belopp från olika kunder här i
Sverige för samma produkt. Helt oacceptabelt vad de håller på med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A80:

För mig drog de £44.14 extra utöver de 86.09 som jag redan betalat. Har pratat med deras kundtjänst men de har fortfarande inte återkommit med förklaring eller bekräftelse på att de har gjort fel. Verkar som att de drar olika belopp från olika kunder här i
Sverige för samma produkt. Helt oacceptabelt vad de håller på med.

Oväntat

Permalänk
Medlem

Fick svar från Shopto precis, de hade givetvis dragit för mycket av någon anledning, kommer få en återbetalning så frakten landar på £19.99. Orderstatus står "Complete" så mycket möjligt att paketet gått iväg. Blev ju rätt tillslut men Shopto ska man nog akta sig för framöver.

Permalänk
Medlem

Många Snes blev det! Undra vart man ska göra av alla.. Jag förbokade hos flera
Man ville ju inte chansa som man gjorde förra gången.
Men det är väl bara att skicka tillbaka dom...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av A80:

Fick svar från Shopto precis, de hade givetvis dragit för mycket av någon anledning, kommer få en återbetalning så frakten landar på £19.99. Orderstatus står "Complete" så mycket möjligt att paketet gått iväg. Blev ju rätt tillslut men Shopto ska man nog akta sig för framöver.

Så vad blev den totala kostnaden? Får du skaffa en annan nätkabel då de har en annan nätkontakt i Storbritannien?

Skrivet av Niksve:

Många Snes blev det! Undra vart man ska göra av alla.. Jag förbokade hos flera
Man ville ju inte chansa som man gjorde förra gången.
Men det är väl bara att skicka tillbaka dom...

Får du inte betala frakten tillbaka? Vet att vissa tar betalt även om man inte hämtar ut.

Permalänk
Medlem

[quote postid="17033340" userid="257853" name="Tiamat"]
Sa vad blev den totala kostnaden? Får du skaffa en annan nätkabel då de har en annan nätkontakt i Storbritannien?

Totala kostnaden blev 1091 kr. Ang nätkabel så ska det inte följa med någon oavsett vilket land man köpt från utan
det blir en USB lösning, den är samma för Sverige och UK.

Permalänk
Medlem

ShopTo verkar lite röriga minst sagt. Beställde med frakten för £6 så det blev totalt £86.

Men när dom drog pengarna för nån dag sen så drog dom £80 (utan fraktkostnaden). Och nu precis drog dom £99 till av nån anledning. Fick med en spec på det också som var £79 + £16 i frakt. Totalsumma £79...

Får kontakta deras support känns det som...

Edit: Loggar jag in och kollar under Orders så finns det två stycken. Det var ju "intressant"...

Permalänk
Skrivet av A80:

Vad skönt att det löste sig, hur gjorde du när de drog för mycket?

Skrivet av Tiamat:

Så vad blev den totala kostnaden? Får du skaffa en annan nätkabel då de har en annan nätkontakt i Storbritannien?

Får du inte betala frakten tillbaka? Vet att vissa tar betalt även om man inte hämtar ut.

Det följer inte med någon strömadapter, enbart USB sladd. Däremot kan du köpa en officiell adapter här:
https://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_switch/274887-n...

Skrivet av A80:

[quote postid="17033340" userid="257853" name="Tiamat"]
Ang nätkabel så ska det inte följa med någon oavsett vilket land man köpt från utan
det blir en USB lösning, den är samma för Sverige och UK.

Jodå, i USA får man med en officiell nätadapter medföljande i paketet. Precis som den jag länkade ovan. Men det är inte såpass känt att det står någonstans om det, jag råkade bara se det i flertals unboxing videoklipp av den amerikanska versionen av SNES Classic Mini

Permalänk
Medlem

Fick nyss SMS om att jag kan hämta min beställning av SNES. För 1490 kr.

Blir nog att avbeställa!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII