Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Rx 580
2881kr

rx 580

Fan, jag som satt och letade igår!

Verkar det vara nåt att ha?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Fan, jag som satt och letade igår!

Verkar det vara nåt att ha?

Jag funderade, men är ett långt kort. 31cm. Hoppar

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Tror du var den första som begräftat att ordern har försvunnit trots orderbekräftelse. Väntar bara på att min försvinner nu.

Skrivet av Slapinator:

Kontakta Wish och kolla vad de säger. De var jävligt snabba med att svara gällande min order.

/M

Skrivet av Sisyfos:

Nja, de personer som fått sina ordrar annullerade har väl fått en orderbrkräftelse med statusen "Avvaktar order"? Eller har jag missförstått det?

@Deerhall Vilken status hade din order direkt efter beställningen?

Ber om ursäkt, tydligen har jag två separata inloggningar till samma mail (tack för hjälpen Wish support), när jag loggade in via Google låg den kvar. Order placed 17 Oct. Processing by 20 Oct.

Order verkar ligga kvar och Klarna har gjort kreditupplysning. (Kör extended Klarna november ut, hoppas den kommer innan dess).
Ursäkta missförståndet!

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neknoh:

Från deras FAQ:

"Why is my account restricted?
There may be certain instances when we restrict your account as a safety precaution. This is usually for your own financial safety and protection. If you have any questions, you can contact our Customer Service team in the app by navigating to the left-hand menu and tapping Customer Support. You may also contact us on the web at www.wish.com/transaction. Then click Contact Support."

Ett förstagångs-account som gör ett fett, fett, fett stort köp är väl ändå lite väl oroväckande och de väljer att flagga det så att det inte är någon som stulit ett eller femtioelvatusen olika accounts för att bygga en mining fabrik med andras konton.

Hur vet man om kontot har blivit restricted?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

@chrisrolex: Försök köpa något

Permalänk
Skrivet av marcusOCZ:

För de flesta har det blåa försvunnit från "Behandlar" verkar det som.
Jag tror de fått en backlog längre än min steam och törs väl inte lova ett tidspunkt. I ditt fall har de till runt jul att processera det. På min står det 27 november.

Men det jag undrar över är hur dealen mellan Klarna och eventuell säljare fungerar. Klarna köper ju i princip skulden och jag tippar de måste göra det med en gång man godkänt ordern i Klarna. De måste således ligga ute med ganska mycket pengar tills folk har sina produkter. I upp till två månader desutom.

Nja, de måste nog inte betala direkt utan kommer överens med försäljaren när de ska betala

Permalänk
Medlem

Hjälp?

La en beställning för 1.000kr och pengar drogs från banken.
Däremot stod det tekniskt fel på wish efter betalning.

Syns inget under mina orders heller? Står att jag inte köpt något.
Ska jag kontakta Klarna och kräva pengarna tillbaka?

Permalänk
Medlem

Order Lagd: 18 okt. 2017 ( idag vid 18 tiden)
Fick nu msg att den : Behandlas senast 21 okt. 2017

Permalänk
Skrivet av Neknoh:

Ja, lägg i kundvagnen och tryck till kassan.

Permalänk

@Neknoh:

Får hoppas att de svarar genom supporten då.

Permalänk
Medlem

Ni med restricted konto, använde ni egen rabattkod eller en som var postad i tråden?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Calma:

Hjälp?

La en beställning för 1.000kr och pengar drogs från banken.
Däremot stod det tekniskt fel på wish efter betalning.

Syns inget under mina orders heller? Står att jag inte köpt något.
Ska jag kontakta Klarna och kräva pengarna tillbaka?

Vad har Klarna med det hela att göra om du betalat direkt från ditt bankkonto?

Slantarna är antagligen bara reserverade och kommer finnas tillgängliga på ditt konto igen inom några dagar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hm.. "Status: stängd"

https://imgur.com/a/l4YmH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neknoh:

Skrivet av alfonsg00:

Ja, lägg i kundvagnen och tryck till kassan.

Tänkte inte så långt, passa på att köpa RJ45-kontakter och betalde direkt med kort. Mitt konto var inte restricted iallafall.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Hur gör man får att ställa frågan där?

Permalänk

Som jag skrev tidigare/början i tråden ang dessa koder..

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svaniis:

Anländer trettioförsta december, det intalar jag mig konstant.
http://i66.tinypic.com/2q1rwvo.jpg

haha japp jag med !

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Hur gör man får att ställa frågan där?

Det fungerade förut, tror vi förlorade den funktionen när dom frös kontona osv.

Permalänk
Medlem

Https://imgur.com/gallery/KVdxX

Min är också stängd, men kolla senaste meddelande jag fivk innan det hände. Där skrover dem att de har bekräftat själv att den kommer skickas....

Permalänk

@Danieleet:

Synd. Undrar om någon klarar sig utan att bli blockad på 1080 ti...

Beställde kl 1 på tisdagen och fick det bekräftat kl 4.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Som jag skrev tidigare/början i tråden ang dessa koder..

55% rabatt. Får se vad som händer, eftersom att första gått igenom bör andra också göra det om facelink inte strular.
Får jag inte det så skit samma, hade varit en trevlig uppgradering, men inget jag måste ha

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Då börjar det närma sig att det officiellt är kört för oss alla... :/

Permalänk

Mitt konto verkar även ha blivit låst. Går ej gå att lägga till något i korgen och gå till kassan, får "oj något är fel med ditt konto bla bla". Kan inte heller kontakta supporten utan att ladda upp bild på tidigare inköp vilket jag inte har. Någon som lyckats komma i kontakt med Wish på något annat sätt och kollat upp detta?

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Skrivet av liquisole:

Mitt konto verkar även ha blivit låst. Går ej gå att lägga till något i korgen och gå till kassan, får "oj något är fel med ditt konto bla bla". Kan inte heller kontakta supporten utan att ladda upp bild på tidigare inköp vilket jag inte har. Någon som lyckats komma i kontakt med Wish på något annat sätt och kollat upp detta?

Exakt samma som ett antal här har.

Permalänk
Inaktiv

Jisses.. >1700 inlägg på 2 dagar.. Är det något rekord?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JSvanberg:

@Dansken: har du läst första inlägget?

Ja, jag har läst och som sagt, dessa påhitt har man sett några av genom åren på bla laptop, minnen, hårddiskar osv, alla ska göra sitt livs klipp och det brukar sluta med pannkaka.

men lycka till, det kanske går vägen för några iaf.

Jag brukar personligen hålla mig till alibaba,ocj aliexpress, men pasade på att regga ett konto igår på wish och vips hade jag en bonuskod på 50%, ska nog slå till på nått litet iaf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av liquisole:

Haha vadfan? Känns som Wish dragit en massiv banhammer på hela Sweclockers? Fortsätt beställa pojkar och flickor!!

Permalänk
Medlem

Ni som har blivit låsta vad var er status på ordern innan det blev låst? Hade ni varit i kontakt med deras kundtjänst angående ordern innan det blev låst?

Permalänk
Medlem

Var Processing by 20th eller något sånt, hade inte varit i kontakt med kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wikid:

Ni som har blivit låsta vad var er status på ordern innan det blev låst? Hade ni varit i kontakt med deras kundtjänst angående ordern innan det blev låst?

Processed by oct 20

Ej varit i kontakt med dom, kontot bannat som alla andra, men fakturan e kvar hos klarna