Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

Processed by oct 20

Ej varit i kontakt med dom, kontot bannat som alla andra, men fakturan e kvar hos klarna

Skickades från m.sweclockers.com

Har du haft ett konto hos Wish förut? Eller var det verkligen ditt första köp? Vad köpte du & vad var priset?

/M

Permalänk
Medlem

Min code om nån vill prova på att få 50%; kbshbsp

Permalänk
Medlem
Skrivet av wikid:

Ni som har blivit låsta vad var er status på ordern innan det blev låst? Hade ni varit i kontakt med deras kundtjänst angående ordern innan det blev låst?

Processed by Oct 20th.
Ingen tidigare kontakt med deras kundtjänst.
Ingen faktura hos Klarna.
Aldrig beställt ifrån Wish tidigare.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk

http://www.wish.com/terms

Det verkar som om de kan göra klagomål mot klienten om det finns något slags bedrägeri! Jag hoppas att ingen kommer att komma i trubbel som det sägs på den här sidan

Permalänk
Skrivet av wikid:

Ni som har blivit låsta vad var er status på ordern innan det blev låst? Hade ni varit i kontakt med deras kundtjänst angående ordern innan det blev låst?

Processing och hade fått orderbekräftelse på mailen. Hade också varit i kontakt med klarna innan och allt stod rätt till hos dom, pengarna var reserverade och väntade på att wish skulle skicka varan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Vad har Klarna med det hela att göra om du betalat direkt från ditt bankkonto?

Slantarna är antagligen bara reserverade och kommer finnas tillgängliga på ditt konto igen inom några dagar.

Vad pratar du om? Står ju att betalningen var till Klarna AB typ.
Står även typ KL00404 i banken.

Aja, kontaktar Klarna imorgon.
Varken fått mail eller någon orderbekräftelse från wish.

Värt ett försök iaf..

Permalänk

Hahah!!

Vi skyddar dig! Du behöver aldrig vara orolig när du handlar hos Wish.

Permalänk
Medlem

"Varför är mitt konto spärrat?
Det kan finnas vissa fall när vi spärrar ditt konto som en säkerhetsåtgärd. Detta görs oftast för din egen ekonomiska säkerhet och skydd. Om du har några frågor, kan du kontakta Kundtjänst i mobilappen genom att navigera till menyn, till vänster och klicka på Kundsupport. Du kan också kontakta oss på webben på www.wish.com/transaction. Sedan klicka på Kontakta Support."

Jag skrev till supporten och frågade varför. Lite svårt och ta en bild på sitt senaste inköp då man "aldrig" handlat där innan hehe.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornfannar:

http://www.wish.com/terms

Det verkar som om de kan göra klagomål mot klienten om det finns något slags bedrägeri! Jag hoppas att ingen kommer att komma i trubbel som det sägs på den här sidan

Hur skulle de kunna bevisa att det är just du som gjort något dumt??

Är själv egenföretagare och har erfarenhet av att stämma kunder/partners. Är varken lätt, roligt eller billigt. Är det under 25'000kr man bråkar om så betalar partnerna sina egna rättegångskostnader. (och jag kan garantera dig att det kostar mer än 25'00kr)

Så nej, absolut ingenting kommer hända

Permalänk
Medlem

mitt konto har nu också blivit låst (måste uppge ett kontoutdrag från köpet, vilket jag inte kan då jag valt att betala med faktura)
fick tidigare igår/idag orderbekräftelse och även en kreditupplysning på köpet.
min första order förövrigt på wish.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Skrivet av klnape91:

Hur skulle de kunna bevisa att det är just du som gjort något dumt??

Är själv egenföretagare och har erfarenhet av att stämma kunder/partners. Är varken lätt, roligt eller billigt. Är det under 25'000kr man bråkar om så betalar partnerna sina egna rättegångskostnader. (och jag kan garantera dig att det kostar mer än 25'00kr)

Så nej, absolut ingenting kommer hända

Hur många har nu missbrukat kod? Och hur mycket har detta påverkat Vilken klient. Vi pratar om 50% av en dyr produkt. Det här är bedrägeri och det finns ett öppet forum hur man gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornfannar:

Hur många har nu missbrukat kod? Och hur mycket har detta påverkat Vilken klient. Vi pratar om 50% av en dyr produkt. Det här är bedrägeri och det finns ett öppet forum hur man gör det.

Vad exakt är bedärgeriet? Googla x coupon codes, ersätt 'x' med företaget/hemsidan du försöker beställa ifrån och så får du upp massa koder. Har dvs aldrig varit ett bedrägeri att använda kuponger, finns tillochmed en serie i USA där de stackar på kuponger o går till, säg matafär och får ner summan löjligt lågt.

Ska du komma med något så dumt så får du iallafal se till att ha något som backar ditt påstående

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornfannar:

Hur många har nu missbrukat kod? Och hur mycket har detta påverkat Vilken klient. Vi pratar om 50% av en dyr produkt. Det här är bedrägeri och det finns ett öppet forum hur man gör det.

Hur är det bedrägeri att använda deras kuponger?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornfannar:

Hur många har nu missbrukat kod? Och hur mycket har detta påverkat Vilken klient. Vi pratar om 50% av en dyr produkt. Det här är bedrägeri och det finns ett öppet forum hur man gör det.

"Vi pratar om 50% av en dyr produkt." Vad har det ens med saken att göra? Om inte 50% rabatt ska vara tillämpbart på varan är det knappast konsumentens fel att det är så. Jag fick koden av en kompis, bevisa nu motsatsen.

Permalänk
Medlem

Kanske är för att vissa köpte kortet avbröt ordern (5% rabbatkod på nästa köp)

Gjorde ett nytt konto å börja stacka rabatterna?

om jag fatta rätt så kunde man få 50% + 5% + 5% = 60%.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Om det nu är så att Wish betalar mellanskillnaden för 50% rabatten, så utnyttjar säljaren/företaget situationen som lägger ut dessa 1080ti för ~12000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornfannar:

Hur många har nu missbrukat kod? Och hur mycket har detta påverkat Vilken klient. Vi pratar om 50% av en dyr produkt. Det här är bedrägeri och det finns ett öppet forum hur man gör det.

HUr skall de bevisa att någon har gjort det med avsikt?? Det finns öppna trådar om det mesta på internet!

Det är inte så enkelt att ett företag kan hävda massa saker utan de måste ha BEVIS för det. Räcker inte med en tråd i ett nördigt forum.

Dessutom kostar det mer att driva en rättsligprocess en vad de kan få in! Vad skulle de tjäna på att stämma 300st överviktiga nördar?? Troligtvis hade de bara resulterat i dålig publicetet för dem

Såvitt jag vet har det hittils inte förlorat en enda krona på detta så jag förstår inte hur du tänker

Permalänk
Medlem

Jag har nu skickat ett mail till deras support då mitt account tydligen blev också restricted. Jag hoppas på ett positivt svar men troligtvis kommer ordern att annulleras.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Nu fick jag en restricted account flag på mitt konto.

Rekommenderar er som inte fått något sådant att köpa något billigt direkt med kort så att ni kan ta en skärmdump på ert kontoutdrag och skicka in till Wish.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Kanske är för att vissa köpte kortet avbröt ordern (5% rabbatkod på nästa köp)

Gjorde ett nytt konto å börja stacka rabatterna?

om jag fatta rätt så kunde man få 50% + 5% + 5% = 60%.

För att få 60% gällde 50%+5% hoppa ur kundvagnen - fullfölj ordern med 5% och vissa fick en 5% när de registrerade sig och fyllde i intresse.

50%koden gällde enbart på förstaköp och de andra rabatterna var kopplade till kontot

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Jag har nu skickat ett mail till deras support då mitt account tydligen blev också restricted. Jag hoppas på ett positivt svar men troligtvis kommer ordern att annulleras.

Mitt med, de ber om bild på kontoutdrag, berätta gärna hur det går för dig..

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Intressant att man ska bifoga bevis på tidigare köp då koden enbart gäller för det första köpet.

Dvs. de vet att ingen kommer kunna ge bevis och de kan anullera alla ordar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Jubileumsmästare

Även om de kräver ett utdrag för att få handla mer har de ju bekräftat en order redan. Lär ju bli världens shitstorm om de bara tar bort ordrar för att folk använder deras rabattkod.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk

Jag tror om alla hade gjort rätt och inte försökt stackat sina rabatter hade man fått sin vara som vanligt.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Ziddie:

Då börjar det närma sig att det officiellt är kört för oss alla... :/

Ganska säker på att de menar att frågan är stängd, inte ordern.

Min status är också utgråad, ser inte vilket steg den är på. Beställde 16e runt 23:00-23:30
1080ti

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Sjusovarn

Vi som fått ordern bekräftad, tror ni att vi sitter säkra?

Permalänk
Medlem

Vafan ska man göra om man betalat med faktura? Har ju inget kontoutdrag jag kan ta kort på. Kan inte ta mig fram till någon support grej som faktiskt har med ämnet att göra heller.

Permalänk
Avstängd

Kört gubbar...

Permalänk
Medlem

Hur ska jag kunna visa ett "bank statement of a recent purchase" när jag endast gjort en beställning som ännu inte är betald? WTF!?

Permalänk
Jubileumsmästare

Jag printade mitt mail med uppgifter att jag valt faktura. Ska se vad de svarar sen.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987