Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Och det känns som att om man bara väntar 5 veckor så är det Black friday och då kanske du t o m kan få ett för typ 5000!

Jag går och väntar och är fett sugen på ett 1080 Ti men jag vågar fan inte göra som ni andra. Det känns liksom inte värt det ifall(!) det skulle vara något fel på just mitt exemplar! xD

Kanske från USA, men vilket svenskt företag skulle cutta ner priset på sina grafikkort med 35-40-ish procent egentligen?

Jag ser väldigt mycket fram mot Black Friday, ska försöka få en ultrawide för kanske en tusenlapp mindre än de vanligtvis kostar, men inte ens det har jag särskilt stort hopp om att det kommer hända. Elektronik i Sverige går sällan ner särskilt mycket i pris, även under "extrem-reor"

Permalänk
Medlem

Fan, jag tänkte precis beställa en Phantom 4 Advanced..
Får vänta ett tag och se vad som händer för er...

Permalänk
Medlem

@Alle090: Prova, kan mycket väl vara så att allt annat stort och dyrt går igenom smärtfritt, det är den enorma volymen av beställningar av samma sak från samma butik som troligtvis strulat till det för oss.

Permalänk
Skrivet av Neknoh:

@alfonsg00: Mailade supporten, men det är formulerat exakt lika dant, inget svar på de frågorna jag ställt, inget mer än samma copy-paste text.

Mailade igen för att se om de svarar.

Har skickat ett antal frågor till dom inne i appen men fick inget svar. Fick detta när jag skickade direkt genom min mail:
Hello Alfons,
Thanks for contacting Wish! We received your email and look forward to reviewing your message.

For the fastest help, you can contact our Customer Service Team directly through your app or on the Wish website by following these instructions:

**In the app**
1. Tap the "Order History" tab from inside the left-hand menu. You can view the menu by tapping the small, three lines in the upper left.
2. Find the item you're inquiring about.
3. Tap on the blue "Contact Support" button under that item.
4. Follow the prompts and fill out the required information to send your request.

**On the website**
1. While logged in, go to your Order History page at https://www.wish.com/transaction
2. Find the item you're inquiring about.
3. Click "Contact Support" located under the item's name.
4. Select the most relevant topic for your question.
5. Describe your issue.
5. Click "Ask Question".

This will open a request in our system and you should receive a reply within 72 hours or sooner.

We also kindly recommend that you review our FAQ page at https://www.wish.com/help.

We look forward to assisting you. Thanks for shopping on Wish!

- The Wish Customer Service Team

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

Och det känns som att om man bara väntar 5 veckor så är det Black friday och då kanske du t o m kan få ett för typ 5000!

Jag går och väntar och är fett sugen på ett 1080 Ti men jag vågar fan inte göra som ni andra. Det känns liksom inte värt det ifall(!) det skulle vara något fel på just mitt exemplar! xD

Rätt säker på att ingen affär kommer ha 2700 kr rabatt på 1080ti under black friday.

Permalänk
Inaktiv

Vet ej men det känns som att folk rör till för mycket när man har en exploit som denna. Låt skiten rinna igång och ge fan i att kontakta support höger och vänster fungerar det inte för dig, synd!

Min order är fortfarande igång och ingen avmarkerad progress. Får väl se vad som sker. Får jag det inte, no loss. Har ett 980ti som säljes av om jag ändå ska köpa ett 1080ti inrikes !

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Mailade igen för att se om de svarar.

Har skickat ett antal frågor till dom inne i appen men fick inget svar. Fick detta när jag skickade direkt genom min mail:
Hello Alfons,
Thanks for contacting Wish! We received your email and look forward to reviewing your message.

For the fastest help, you can contact our Customer Service Team directly through your app or on the Wish website by following these instructions:

**In the app**
1. Tap the "Order History" tab from inside the left-hand menu. You can view the menu by tapping the small, three lines in the upper left.
2. Find the item you're inquiring about.
3. Tap on the blue "Contact Support" button under that item.
4. Follow the prompts and fill out the required information to send your request.

**On the website**
1. While logged in, go to your Order History page at https://www.wish.com/transaction
2. Find the item you're inquiring about.
3. Click "Contact Support" located under the item's name.
4. Select the most relevant topic for your question.
5. Describe your issue.
5. Click "Ask Question".

This will open a request in our system and you should receive a reply within 72 hours or sooner.

We also kindly recommend that you review our FAQ page at https://www.wish.com/help.

We look forward to assisting you. Thanks for shopping on Wish!

- The Wish Customer Service Team

Du kommer få:

Hello,
Thank you for contacting Wish Customer Service.
At this time, your order is currently under review. Kindly get back to us within 24 to 48 hours for the updated status of your order.
We appreciate your patience regarding this matter and please let us know if you have any other questions.
Princess
Wish Customer Support

till svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Vet ej men det känns som att folk rör till för mycket när man har en exploit som denna. Låt skiten rinna igång och ge fan i att kontakta support höger och vänster fungerar det inte för dig, synd!

Min order är fortfarande igång och ingen avmarkerad progress. Får väl se vad som sker. Får jag det inte, no loss. Har ett 980ti som säljes av om jag ändå ska köpa ett 1080ti inrikes !

Din order kommer också avbrytas, vänta lite bara. Jag tycker det är helt okej om de skulle gått ut med ett meddelande om detta, men allas ordrar har ju bara blivit gråa liksom, konton spärrade etc. Inte okej enligt mig, men visst det är ju en exploit så som du säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neknoh:

@Alle090: Prova, kan mycket väl vara så att allt annat stort och dyrt går igenom smärtfritt, det är den enorma volymen av beställningar av samma sak från samma butik som troligtvis strulat till det för oss.

Det är väldigt sant. Och det är ju inget farligare än att Klarna håller pengarna i ett tag och sedan ger tillbaka om inte Wish vill slutföra beställningen

Permalänk
Medlem

Tror som sagt allt e pausat för att undersöka den plötsliga, rabatt-fueled köp-crazen, när de väl konstaterat att Klarna är Klarna, och att det är individer snarare än något stort scamming-företag som säljer, ja, då är det nog åkdags igen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av BjK:

Vad skulle deras argument kunna vara för att inte skicka varan om man nu skapat ett nytt konto och nyttjat deras erbjudande om %50 för första köp, för det är väl det som är dealen?

dom kanske kan neka att skicka varan om dom kan koppla flera konton till samma Klarna konton om det finns möjlighet att se det?

Jag vet inte mer än vad jag läst i tråden, men några uppenbara fallgropar:
- Wish har skickat ut koder till specifika konton, men upptäcker att dessa koder används av andra konton, och att dessa konton till vilka någon kod ej skickats dessutom på manuell väg provat sig igenom hundratals koder (flera har i tråden skrivit att de provat koder i uppåt eller över en timme) innan de nyttjat en 50%-are.
- Ett förbehåll för att få en kod kan ha varit att det måste vara en ny kund, och flera i tråden har skapat nya konton trots att de sedan tidigare har befintliga Wishkonton.
- Beställningarna av grafikkort från svenska IP-adresser har ökat med sisådär 84697.2% de senaste 48 timmarna.

Vad gäller faktiska argument beror det naturligtvis på hur koderna erbjudits, men i slutänden kommer Wish knappast argumentera särskilt mycket. Några kommer få sina kort, de flesta antagligen inte.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@twit: Många konton får koder att ge till sina vänner också, det här är då ingenting som går att kontrollera över huvud taget eftersom du inte skickar med en "dela"-kod, utan att du måste kopiera och skicka på det viset, obehörigt från Wish.

Permalänk
Medlem

Deras support är usel bara att konstatera!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Wish hävdar att klarna inte godkände fakturan. Samtidigt från klarna; wish drog tillbaka det reserverade beloppet.

Jag fick precis samma, Wish sa dom inte fick betalt av Klarna och Klarna sa att dom fick ordern tillbakadragen av Wish,

Jag fick en kreditupplysning på mig också.

Så jäkla dåligt att annullera istället för att lösa problemet

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av molsson:

Som kostar 8500

Betala dock ingen moms, så för min egen del vart det ett bra pris Men det är klart, han fick det riktigt billigt och för dom pengarna är det sjukt bra!

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

Mitt konto blev nu också låst, köpte tidigt när denna tråd bara var två sidor. Sitter på samma sits som många här, vad tusan skickar man till dem när man inte handlat tidigare från dem.

Det var kul så länge det vara, skönt att inte behöva stressa över det här längre haha.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Nu har även mitt konto blivit låst.

Jag har köpt fler produkter efter jag beställde grafikkortet och det är endast grafikkortet som inte är under processing/Behandling längre. Alla andra har fortfarande tid eller gått vidare till shipping.

Har mailat "support@wish.com"
samt inkluderat info i bild:
https://www.wish.com/payment-issue

Hoppas det går fort och att Grafikkortetsaffären återupptas. Om inte så var det värt en chansning.
Var även en av de som la beställning tidigt, 4 timmar efter trådstart.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

Någon som har lust att visa hur det ser ut när ordern "gårats"? Eller vad ni nu kallade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Någon som har lust att visa hur det ser ut när ordern "gårats"? Eller vad ni nu kallade det.

Det finns inte längre en blå prick på tidslinjen. Allt är grått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Någon som har lust att visa hur det ser ut när ordern "gårats"? Eller vad ni nu kallade det.

skärmdump
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Någon som har lust att visa hur det ser ut när ordern "gårats"? Eller vad ni nu kallade det.

Färgen gick från att skifta/blinka grå/blå till att enbart vara grå vid statusfältet längst ner på bilden. https://m.imgur.com/gallery/0rY6O därav att ordern "gråats"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Färgen gick från att skifta/blinka grå/blå till att enbart vara grå vid statusfältet längst ner på bilden. https://m.imgur.com/gallery/0rY6O därav att ordern "gråats"

Måste du göra mig hungrig en onsdagsnatt?

Permalänk
Medlem

Fick just att mitt konto också var låst, första gången jag handlat något på Wish.
Gällde 1070 kortet samt en ring där de blivit grå.
Dock är en annan ring på väg som beställdes samtidigt som kortet.

Ah well, första och sista gången med Wish 😎
(kan ju omöjligen låsa upp kontot så)

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Måste du göra mig hungrig en onsdagsnatt?

Hahahah vet inte hur det blev så galet när jag kopierade länken med rätt bild framför mig. Blev för kul för att ändra till rätt URL, så den får ligga kvar eftersom att personen jag citerade ändå fått svar på sin fråga (med lämpliga bilder) =D

Permalänk
Inaktiv

Ahh, nu hänger jag med. En av mina har tydligen fått så. En har skickats, resterande är ännu blå.. Aja, får väl se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Min order har också blivit ”grå” under kvällen. På Paypal är transaktionen slutförd och allt ser bra ut. Jag förstår inte hur så många kan läsa in så mycket i att ordersidan har bytt färg? Det är väl ingen här som faktiskt vet vad det innebär och vad som händer bakom kulisserna hos Wish och butikerna där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Oggs: det är delvist också för att kontona har låst sig, samt att man får detta mail; [Wish] Re: Why Is My Account Restricted?

Visa signatur

intel i7 5960X - MSI X99A Godlike Gaming - 32GB Trident Z DDR4 - EVGA 1070ti - AX1500i - intel 750 ssd 1.2tb - Enthoo Primo SE Red - Bitspower & EKWB cooling

Permalänk
Medlem

Min beställning blev också "gråad", Vilka jävla tomtar asså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggs:

Min order har också blivit ”grå” under kvällen. På Paypal är transaktionen slutförd och allt ser bra ut. Jag förstår inte hur så många kan läsa in så mycket i att ordersidan har bytt färg? Det är väl ingen här som faktiskt vet vad det innebär och vad som händer bakom kulisserna hos Wish och butikerna där.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast...

Citat:

Wish (Wish)
Oct 19, 01:44 IST
Hello,
Thank you for contacting Wish Customer Service.
At this time, your order is currently under review. Kindly get back to us within 24 to 48 hours for the updated status of your order.
We appreciate your patience regarding this matter and please let us know if you have any other questions.
Princess
Wish Customer Support

Försök också köpa något annat just nu.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Mottog nu mail:

Citat:

[Wish] Re: Why Is My Account Restricted?
Users:
App Type: Wish
User Id: [Mitt konto-ID]
Blocked: Yes
Locale: en
Photo ID: N/A
Bank statement: https://merchant.wish.com/private-attachment/5d7aff6cb44611e7...

Jag tog och skickade grejerna de bad om, bank-statement och ID och stuff. Får se vart detta tar sig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin