Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Vad skulle deras argument kunna vara för att inte skicka varan om man nu skapat ett nytt konto och nyttjat deras erbjudande om %50 för första köp, för det är väl det som är dealen?

dom kanske kan neka att skicka varan om dom kan koppla flera konton till samma Klarna konton om det finns möjlighet att se det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ncc1701e:

Hur ser ni att ni har blivit blockade ?

Min order blev helt grå, och när jag försökte lägga något i kundkorgen och betala stod det "There is something wrong with your user account. Please visit https://www.wish.com/payment-issue to resolve this", och där är vi nu

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikMolin:

Hur fick du detta meddelande?

Skickades från m.sweclockers.com

Mailade till support@wish.com

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

@alfonsg00: support@wish.com

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Skrivet av Kazurk:

@alfonsg00: support@wish.com

Tack, bäst att skriva på engelska?

Edit: är samma mail som när man skriver till dom inne i appen. Skrev på svenska, är det bara att skicka om på engelska eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Även om de kräver ett utdrag för att få handla mer har de ju bekräftat en order redan. Lär ju bli världens shitstorm om de bara tar bort ordrar för att folk använder deras rabattkod.

Äsch vad ska vi svenska konsumenter kunna göra? Skriva elaka omdömen på en sajt som redan är full med miljoner 5-stjärniga fejkomdömen? Beskriva vår ilska till ARN som tar strid med detta kinesiska bolag? I detta fall lär de avbryta alla ordrar utan tanke på konsumenträtt.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Tack, bäst att skriva på engelska?

Jag har fått alla mina svar på svenska då de har ett team här i Sverige.

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Har skickat 3 brev till support@wish men inget svar ännu

Permalänk
Medlem

Att folk blivit blockade betyder faktiskt inte att de går tillbaka på ordrar, bara att de haft en sådan enorm våg av ordrar från ett land/ställe på dyra saker att de vill kontrollera att folk faktiskt är de som de säger att de är. Vet att Banggood hade en liknande sak när de hade något kina rea och folk i Eu köpte långt över deras förväntningar, för att inte råka ut för att bli anklagade för att tillåta scams eller sätta folk i klistret gjorde de en massa verifikationer men när de var lösta så skickades de. Misstänker även att deras "underleverantörer" dvs de som säljer via dem och Wish som företag har en del att lösa, vissa kanske inte har lika mycket stock som de påstår, Wish anser att de ska hjälpa till med kostnader för rea etc

Jag skulle säga att innan kontot/ordern är helt borta finns det en rimlig chans att de går igenom men kan ta lite tid.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Fey:

Har skickat 3 brev till support@wish men inget svar ännu

Samma här exakt 3 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

testa att köpa något. du kommer fastna när du klickar till kassan

Aha oki, testade , kunde fort köpa. Men har väl att göra med att jag beställde idag, och har inte genomgått någon koll

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Stort tack pback, och stort även till alla er andra för den varma uppskattning jag fått mottaga. Hade helt ärligt ingen aning om att detta skulle bli en sådan grej i den utsträckning det faktiskt blev.

Tyvärr har jag varit upptagen med annat och har inte kunnat svara på alla de frågor min inbox bokstavligen blivit bombad med. Men nu har jag i alla fall tagit mig tid att svara på den fråga som ställts flest gånger, här kommer de mytomspunna benchmarksen!

3DMark Time Spy
3DMark Fire Strike

För er som vill ha fler benchmarks får ni gärna komma med tips på de ni i sådana fall vill att jag kör; citera mig.

Ni vet vilket kort det gäller och resterande komponenter i datorn har ni i sign.

Må väl.
- Mansion

-------Tillagt av moderator---------

Corsair Carbide 330R Blackout
CPU i7 6700k CPU-kyl Corsair Hydro H100i GTX MB MSI Z170A GAMING M7
GPU Colorful IGAME GTX1080Ti Vulcan AD SSD 500GB Samsung 850 EVO
RAM Corsair DDR4 16GB 3000Mhz PSU NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär
LJUD Onkyo A800 @ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

- Signatur när inlägget postades av TS -
För framtida läsare
/DavidtheDoom, - Moderator

Tack för bencharna Skönt att se att det faktiskt presterade en bra bit under mitt EVGA.

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

Fick samma automatiserade svar om att ordern är Under Review

Permalänk
Medlem

Det konstiga är att mina fiskedrag har blivit skickade i samma order.
Men inte mitt 1080ti som har blivit grå!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falang:

Även jag lyckades få fram detta nummer från Klarna, det verkade vara samma som "Order #" under "Orderdetaljer" i Wish. Så frågan är om det räcker som "bevis" för att man handlat där...

Jo precis det stämmer dock så får du ett reservations nummer som bara klarna har.

@Falang

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Jahopp såg att även jag nu har "There is something wrong with your user account". Beställde i Måndags kväll från mitt konto som jag haft väldigt länge men aldrig handlat med.

Känns nu uppenbart att de försöker slingra sig så hårt de bara kan så släpper detta helt och hållet nu istället för att lägga energi på att bråka.

Lycka till ni som tar upp fighten

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Det konstiga är att mina fiskedrag har blivit skickade i samma order.
Men inte mitt 1080ti som har blivit grå!

Det är värre, betyder ju att ordern är processad men att de valde att granska just 1080ti :/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@arnamide: Verkar ligga närmre 1080 än 1080ti i prestanda nästan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neknoh:

@arnamide: Verkar ligga närmre 1080 än 1080ti i prestanda nästan

Ser så ut, mitt EVGA ligger en bit över 22k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

Skickade även jag mail nu, ska bli spännande att se vad som händer.

Permalänk
Skrivet av Neknoh:

Fick samma automatiserade svar om att ordern är Under Review

Hur skickade du för att få det automatiska svaret? Inne i appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Det konstiga är att mina fiskedrag har blivit skickade i samma order.
Men inte mitt 1080ti som har blivit grå!

Inget konstigt.. de skickas aldrig tillsammans, om det inte är samma vara från samma butik. Köpt upp till 6 saker samtidigt allt kom separat.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Ferrat: Kan ju vara något om att de vill försäkra sig om att vi inte är bottar från affären som försöker få tag på massor med gratis pengar från Wish (eftersom Wish betalar fullpris för korten som vi får rabatterade).

Så:

Affär köper botar/arbetare som köper upp hela deras 1080ti lager till 50% pris och lägger ut X-hundratusen kronor.

Wish godkänner alla köpen och betalar 2x-hundratusen kronor till affären.

Affären köper korten av en privatperson för fem kronor och har plötsligt fullt lager igen.

Lite förståeligt att de vill granska de försäljningarna ändå eftersom det blev en sån extrem dogpile på det hela. Hur många hundra är vi som köpt under ett dygn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

Ser så ut, mitt EVGA ligger en bit över 22k

Skickades från m.sweclockers.com

mitt 1080 låg på 18000 så de är mellan 1080 och 1080ti verkar de..

Permalänk
Medlem

@alfonsg00: Mailade supporten, men det är formulerat exakt lika dant, inget svar på de frågorna jag ställt, inget mer än samma copy-paste text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

Tack för bencharna Skönt att se att det faktiskt presterade en bra bit under mitt EVGA.

Som kostar 8500

Permalänk
Medlem

@Neknoh: Ja exakt, det är inte omöjligt, de kan ta kostnaden tror jag men vill inte ge bort pengar till "fake" kunder.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

"'no-name'-märke".

Någon som inte har koll överhuvudtaget, Colorful är världens största grafikkortstillverkare, där lärde du dig något nytt, och kanske bättre att göra lite research nästa gång du ska uttala dig.

Och det känns som att om man bara väntar 5 veckor så är det Black friday och då kanske du t o m kan få ett för typ 5000!

Jag går och väntar och är fett sugen på ett 1080 Ti men jag vågar fan inte göra som ni andra. Det känns liksom inte värt det ifall(!) det skulle vara något fel på just mitt exemplar! xD

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

@arnamide: Kolla på grapichs score, fick bättre än denna http://www.guru3d.com/articles-pages/geforce-gtx-1080-ti-revi...

samt så blev alla produkter som inte hade blivit behandlade gråa

Visa signatur

intel i7 5960X - MSI X99A Godlike Gaming - 32GB Trident Z DDR4 - EVGA 1070ti - AX1500i - intel 750 ssd 1.2tb - Enthoo Primo SE Red - Bitspower & EKWB cooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

Tack för bencharna Skönt att se att det faktiskt presterade en bra bit under mitt EVGA.

Schysst diss när han precis köpt något nytt! :/

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |