Muskampen 2025: Segraren korad!

Tips på snygg, stylish och funktionell låda?

Permalänk
Medlem

Tips på snygg, stylish och funktionell låda?

Tanken att köpa nytt har kommit still skalen igen, och bestämt mig för en ny låda, grafikkort, ram och ny kylare till min i7 3770k så jag kan lägga på en lätt OC. Grafikkortet kommer bli ett 1070 så jag kan köra 100/144 fps på 1080p majoriteten av tiden. Problemet kommer dock till lådan, vet att både fractal design och Phanteks har snygga lådor men inte hittat något speciellt än. Letar då efter den låda som ska vara behaglig att kolla på, inte vara allt för högljudd, helst ha en fönster sida. Allt förslag är välkomna, och uppskattar alla svar!

Glömde skriva, men lådan ska helst vara mATX eller ATX!

Permalänk
Medlem

Personligen sneglar jag på NZXT H700i som släpps snart:

https://www.nzxt.com/products/h700i-matte-white

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Den finns som mATX också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag NZXTs S340 Elite, stilrent och lätt att bygga i!

Permalänk
Medlem

Tips På Dator Låda

Hallå Alla Mina Bekanta!

Nu ska det uppgraderas och det kommer bli ett 1080 ti tillsammans med en i5 8600k, NZXT kraken kylning & 16gb Trident Z ram med 3000mhz. Jag trodde allting var fin'n dandy då jag redan bestämt mig för den nya NZXT H700i, men tidigare idag när Gamers-Nexus släppte sin översikt av lådan, ändrades mitt perspektiv av den totalt. Överprisad låda med ett "Smart cooling system" som tar en timmar att fixa, som enkelt görs bättre för hand.

Så, tillbaka till min mening av tråden:
Vilken låda använder du? Nöjd? Problem? Om du kan, vilken låda skulle du byta till?
Är det någon låda som snart släpps som verkar intressant?
Vad finns det för lådor med en bra bra kombination av funktion & looks.

Du få räven gärna lämna förslag på ändringar i min kundvagn, om du har någon/några!

Kundvagns länk: https://www.inet.se/kundvagn/visa/10828105/h700i1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunGuGuy:

Hallå Alla Mina Bekanta!

Nu ska det uppgraderas och det kommer bli ett 1080 ti tillsammans med en i5 8600k, NZXT kraken kylning & 16gb Trident Z ram med 3000mhz. Jag trodde allting var fin'n dandy då jag redan bestämt mig för den nya NZXT H700i, men tidigare idag när Gamers-Nexus släppte sin översikt av lådan, ändrades mitt perspektiv av den totalt. Överprisad låda med ett "Smart cooling system" som tar en timmar att fixa, som enkelt görs bättre för hand.

Så, tillbaka till min mening av tråden:
Vilken låda använder du? Nöjd? Problem? Om du kan, vilken låda skulle du byta till?
Är det någon låda som snart släpps som verkar intressant?
Vad finns det för lådor med en bra bra kombination av funktion & looks.

Du få räven gärna lämna förslag på ändringar i min kundvagn, om du har någon/några!

Kundvagns länk: https://www.inet.se/kundvagn/visa/10828105/h700i1080ti

Jag ser ingen fel med att betala ~500kr mer för ett chassi som man tycker är snyggt och har allt man vill ha, men om nu priset är det viktiga för dig så rekommenderar jag Define C TG.

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: Den lådan hade jag också i tanken. Men hoppas verkligen att NZXT antigen sänker priset på H700i eller släpper en låda utan deras CAM-drivna hårdvara. Annars gillar jag verkligen looksen av lådan

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

*TRÅDAR SAMMANFOGADE*

@SunGuGuy: Vänligen notera att korspostning inte är tillåtet. Detta är för att samtliga skall få samma chans att bli sedda och få hjälp.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Forumreglerna hittar du här.
Välkommen till Sweclockers och lycka till med köpet!

/David, - Moderator

Ps. Är personligen förtjust i Define C och Phanteks P400S. Ska du köpa med fönster (något jag ogillar själv) så är väl TG i princip ett måste, finns inte några pengar att spara på att köpa en akrylvariant istället. Ds.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

@knuuteen:

Enligt ett omdöme på prisjakt.nu om NZXT Source S340 Elite:

"En sak jag vill lägga till är att om grafikkortet (en GTX 1070 från Asus, ej turbo) går upp i hög rpm med fläktarna då kommer chassi fläktarna inte att hänga med och ge grafikkortet den mängd luft som den vill ha. Resultatet blir att den hämtar luft från baksidan av pcn, där alla kablar sitter och med det följer damm in i chassit då det saknas dammfilter där".

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk

@DavidtheDoom:

Varför gillar du inte chassi med fönster? Ger det mindre tystnad eller vill du bara slippa se grejerna i lådan? ; )

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Grafikante:

@DavidtheDoom:

Varför gillar du inte chassi med fönster? Ger det mindre tystnad eller vill du bara slippa se grejerna i lådan? ; )

Låter mer, och störande ljusläckage.
Men olika gillar olika!

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

@DavidtheDoom:

Själv skulle jag uppskatta att slippa behöva lägga ner den tunga datorn på sidan bara för att kunna kontrollera om fläktarna går som de ska för det är ju inte alltid fläktprogram som t ex SpeedFan visar rätt stats.

Visa signatur