Stationär dator till CAD/CAM och ev. spel

Permalänk
Medlem

Stationär dator till CAD/CAM och ev. spel

Min laptop har blivit en plåga att arbeta med så det har blivit dags att skaffa någon sorts jobbdator.

I huvudsak programmerar jag, samt sitter med CAD/CAM-program, men tänkte att det även skulle vara kul att kunna spela lite ifall jag får ihop en bra dator, i huvudsak vill jag kunna lira Dark Souls 3.

Företrädesvis nyare komponenter, gärna 16gb+ ram och en duglig SSD. PSU har jag, och grafikkort kan jag kanske köpa separat.

Är även intresserad av en enklare skärm till den.

Kan nog lägga upp till 7500kr

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

har denna skärm: https://www.inet.se/produkt/2204979/acer-24-g246hylbmjj-ips?g... i nyskick, pma ett bud vid intresse!

Permalänk

@curl88:
Hej!

Jag har denna annons ute, och erkänner att intresset varit svalt så priset är väldigt förhandlingsbart. (tänker ett det blir väldigt dyrt att skicka chassiet, men att stoppa Moderkort, CPU och RAM-stickorna i en låda borde jag klara av )

Länk till annons: https://www.sweclockers.com/marknad/147393-paket-i5-6600k-32g...

Mvh//Daniel

Visa signatur

WS: fractal Design Node 304 (kub) Nätagg: Corsair HX650 Moderkort: ASUS m-ITX CPU: Core i7 8700K, Noctua 12 RAM: 16Gb HDD: 1 TB Samsung 960 PRO SSD GPU: Asus 1080Ti SC MONITOR: 2xLenovo24", 1xASUS 27" 1x140mm insug, 1x120mm Noctua utblås OS: Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

@BlondeDexter: Det kan vara av intresse, ska kolla vad det slutar på för övriga delar som behövs för en fungerande burk.

Permalänk

har en Dell T3600 workstation med E5-1620 3.6Ghz alt E5-2670 och 16gb ddr ecc och Nvidia Quadro 4000 2GB eller ett rx480 alt inget grafik kort
mvh Nicke

Permalänk

@curl88 är du instresserad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger jörnåker:

@curl88 är du instresserad?

Absolut! Tror min användning är mest för cpu-entråds, så e5-1620 med rx480 alt utan gpu. Prisidé?

Permalänk

skickade pm

Permalänk
Medlem

Har du köpt dig någon burk ännu?