Vad tror ni om Asetek Initium?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om Asetek Initium?

Har blivit väldigt sugen på att skaffa mig en simracing-rig.
Om jag känner mig själv rätt kommer det inte bli använt så värst mycket, så letar jag efter något budgetalternativ, som ändå ger bra feeling.

Jag testade Thrustmaster T300RS och hade riktigt kul med denna, så jag antar att en med Direct Drive adderar ytterligare en dimension realism.

Jag noterade att Asetek lanserat ett nytt kit:
https://www.techpowerup.com/340148/asetek-launches-new-initiu...

Annars har jag tänkt något i stil med Moza R5. Kommer spela på PC.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Har du kollat begagnat?

För som du säger när det gäller racing sim. Folk köper nytt för de vill testa, sedan upptäcker de att det inte var så roligt eller att det tar mer plats än vad de har.

Så det säljs många "färdiga" riggar med ratt, pedal,
och tillbehör som växelspak, handbroms och framförallt skälva stativ/stolen till. Som enligt säljarna inte har används typ något ibland.

Vilken ratt som man ska välja vet jag dock mindre om, men hört samma när det gäller direkt drive rattar.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Har du kollat begagnat?

För som du säger när det gäller racing sim. Folk köper nytt för de vill testa, sedan upptäcker de att det inte var så roligt eller att det tar mer plats än vad de har.

Så det säljs många "färdiga" riggar med ratt, pedal,
och tillbehör som växelspak, handbroms och framförallt skälva stativ/stolen till. Som enligt säljarna inte har används typ något ibland.

Vilken ratt som man ska välja vet jag dock mindre om, men hört samma när det gäller direkt drive rattar.

Bra tips, jag har faktiskt kollat begagnat. Många säljer svindyra riggar men känner att jag bör testa med något enklare. Har hört av mig till en med Moza R5 och en Playseat Evolution som allt var ganska nytt. Tyvärr inga andra tillbehör så kanske får komplettera med en uppgradering av broms, kopplingspedal och evt växelspak.

Visa signatur

Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Bra tips, jag har faktiskt kollat begagnat. Många säljer svindyra riggar men känner att jag bör testa med något enklare. Har hört av mig till en med Moza R5 och en Playseat Evolution som allt var ganska nytt. Tyvärr inga andra tillbehör så kanske får komplettera med en uppgradering av broms, kopplingspedal och evt växelspak.

Skippa evolution stolen... Man stör ihjäl sig på mittenstolpen som sitter mitt för bromspedalen om man har pedalkitt med koppling.

Fick bygga ett eget rattställ/pedalställ till min då mittstolpen drev mig till vansinne så i princip det enda som är kvar är stolen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Skippa evolution stolen... Man stör ihjäl sig på mittenstolpen som sitter mitt för bromspedalen om man har pedalkitt med koppling.

Fick bygga ett eget rattställ/pedalställ till min då mittstolpen drev mig till vansinne så i princip det enda som är kvar är stolen.

Ah är det så illa alltså, får kanske tänka om.
Finns det något annat i liknande prisklass ~3000 tro?
Jag hittade den här som ser ganska lovande ut:
https://www.elkjop.no/product/gaming/gamingstol-og-gamingpult...

Verkar vara en rebrandad version av ARES WING Immersive Racing Simulator Cockpit
https://www.walmart.com/ip/ARES-WING-Racing-Simulator-Cockpit...

Visa signatur

Det var High noon.