Smartphone för 3000kr. Krav på bra kamera

Permalänk
Medlem

Smartphone för 3000kr. Krav på bra kamera

Hej!

Är ute efter en ny smartphone för 2500kr kan sträcka mig upp mot 3000kr men det är MAX.
Är ingen mobilnörd så använder bara appar som fb instagram bankid inga spel.
Dock så vill jag ha en så bra kamera som det går det är det ända kravet.

Har ingen aning vad man ska leta efter.

Permalänk
Medlem

Bra kameror brukar det ju sitta i "flaggskeppen" från de flesta tillverkarna så kika på en sådan från förra eller förförra generationen de borde ju gå att hitta för 3000kr idag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Håll gärna utsikt på Black Friday. För 2500kr är det svårt att få mobiltelefoner med riktigt bra kamera. Möjligen att Galaxy A5 (2017) skulle kunna funka. Helt okej kamera för vad man betalar för men vet inte riktigt vad för krav på kamera du har. (Prisvärd tack vare Black Week)
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-galaxy-a5-2017-s...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Kan vara värt att kika på Dxomark's sidor, de är ganska duktiga vad gäller kamerarecensioner. Förutsatt att kamera är fokus och ditt pris så verkar Meizu PRO 6S vara telefonen för dig. Det är så klart förutsatt att du kan leva med att ingen kommer känna igen ditt märke. Verkar gå att plocka upp för runt 2600 för tillfället.

https://www.dxomark.com/2017-smartphone-cameras-as-good-never...
https://www.dxomark.com/meizu-pro-6s-mobile-review-all-in-the...

Personligen kör jag(strax) på en Oneplus 5T som är snarlik dock en prisklass upp och släptes igår så den saknar kvalitativa reviews ännu.

Permalänk
Medlem

Jag har en P8 lite just nu.

Det jag vill veta är väl vilken telefon som har den bästa kameran för ca 2500kr.
Ser mobilen som en förbrukningsvara så har inte lust att lägga 5000kr+ för något jag måste byta ut om två år.

Lite sugen på antingen en Huawei honor 8 eller Huawei P9 då dom har dubbla kameror. Dock har Sony Xperia XA1 Ultra 23MP kamera Och samsung a5 har 16MP.

Så sjukt mycket att välja mellan. Man kanske bara ska ta den som är billigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nugget:

Jag har en P8 lite just nu.

Det jag vill veta är väl vilken telefon som har den bästa kameran för ca 2500kr.
Ser mobilen som en förbrukningsvara så har inte lust att lägga 5000kr+ för något jag måste byta ut om två år.

Lite sugen på antingen en Huawei honor 8 eller Huawei P9 då dom har dubbla kameror. Dock har Sony Xperia XA1 Ultra 23MP kamera Och samsung a5 har 16MP.

Så sjukt mycket att välja mellan. Man kanske bara ska ta den som är billigast.

Om det inte är extrem panik, vänta gärna tills på Fredag och se om något mer bättre dyker upp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Antalet megapixlar säger inte så mycket i dagsläget dock.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Megapixel är galet vilseledande, det är inget jag hade gått på överhuvudtaget. Dessutom är det så att de är bra - eller rättare sagt dåliga - på olika saker. Inte minst när man tittar på lågljus och andra såna scenarion.

Kolla på lite bilder från dina olika options och jämför dem. (Kan dock stötta förslaget om LG G vad gäller kamera i budgetsegmentet)

Permalänk

Kan rekommendera Huawei Honor 8, riktigt bra telefon.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Airflow Moderkort:MSI Mag B460 Tomahawk
CPU:Intel Core i5 10400F
GPU:EVGA GeForce RTX 2060 SC 6GB
RAM:2x8GB - Team Group DDR4 2400MHz PSU:Corsair RM550X SSD:Toshiba RC500 NVME 240 GB (OS), Kingston NV2 NVME 2TB, PNY CS900 500GB