Permalänk
Medlem

4g router med vanligt simkort.

Tjena,
Jag har en Tele2 Huawei 4g router hemma, fungerar den routern med mitt vanliga simkort till telefonen? jag har själv tele2 mobilabonnemang. Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av fiddow:

Tjena,
Jag har en Tele2 Huawei 4g router hemma, fungerar den routern med mitt vanliga simkort till telefonen? jag har själv tele2 mobilabonnemang. Tack på förhand.

har du testat ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Bör funka men varför skulle du vilja använda de där?

Permalänk
Medlem

Det är min polare som inte har internet hemma pga. nytt avtal i bostadsrättsföreningen. Jag har 2 telefoner, en jobb och en privat, på den privata har jag 100 gb surf. Då tänkte jag att han kunde låna det så länge tills dom löst avtal. Nej, jag har inte testat, han har routern hemma hos sig nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiddow:

Det är min polare som inte har internet hemma pga. nytt avtal i bostadsrättsföreningen. Jag har 2 telefoner, en jobb och en privat, på den privata har jag 100 gb surf. Då tänkte jag att han kunde låna det så länge tills dom löst avtal. Nej, jag har inte testat, han har routern hemma hos sig nämligen.

Skaffa ett extra datasimkort till ditt abonnemang.

/A

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiddow:

Tjena,
Jag har en Tele2 Huawei 4g router hemma, fungerar den routern med mitt vanliga simkort till telefonen? jag har själv tele2 mobilabonnemang. Tack på förhand.

Skrivet av fiddow:

Det är min polare som inte har internet hemma pga. nytt avtal i bostadsrättsföreningen. Jag har 2 telefoner, en jobb och en privat, på den privata har jag 100 gb surf. Då tänkte jag att han kunde låna det så länge tills dom löst avtal. Nej, jag har inte testat, han har routern hemma hos sig nämligen.

Först har du routern hemma, sen har din kompis den hos sig.. Klurigt värre
Svar på din fråga: Ja, det kommer att fungera att surfa på det sättet.

Edit: Ett kanske bättre alternativ är att göra som ovanstående skriver. Dock fungerar båda lösningarna.

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Medlem

@tippen: Inte så klurigt, tänkte att det inte va någon nödvändig info att skriva hela historien först.
Men tack så mycket för svaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiddow:

@tippen: Inte så klurigt, tänkte att det inte va någon nödvändig info att skriva hela historien först.
Men tack så mycket för svaren

En härlig balansgång med vilken info som behöver komma fram För övrigt så växlar jag rätt friskt med olika kort i min 4G-router. Både data-kort och ”vanliga telefon-sim”. Det fungerar fint. Lycka till med ditt projekt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro