Vad har SweClockers för hörlurar?

Permalänk
Medlem

Fostex TH-X00 hemma vid datorn,
Philips fidelio x2 eller Shure SE315 i skolan. (Sitter i projektsal så man inte stör med fidelio lurarna)

Fostex lurarna var jobbiga att våga bestämma sig att köpa men fy fan... Det är de bästa köpet jag gjort i år. Riktigt goa lurar efter jag bytt muffarna.

Ända problemet är icke utbytbar kabel. Speciellt jobbigt eftersom sladden trasslat ihop lite och jag försökt i flera timmar att fixa det men lyckas inte.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

På jobbet och på resande fot: Bose QuietComfort 35,
Studioarbete: AKG K240
Till spel: hyperx cloud 2

Visa signatur

MB/Case: Gigabyte B550M Aorus Pro-P || 4000D Airflow
CPU/Cooler: Ryzen 5600X || Full custom loop
RAM: G.Skill TridentZ neo 2x16 GB @ 3600 CL16 (Dual rank Hynix DJR)
GPU/Monitor: Radeon RX 5700 || AOC G2590PX
Storage: WD SN750 1 TB || Samsung QVO 860 1 TB

Permalänk
Medlem

Hifiman HE-400i med en Geek Out 720 hemma

KZ ATE överallt

Superlux 668B (HM5 pads påväg) på jobbet - men är sugen på att byta ut dessa mot ett par stängda.

Permalänk
Medlem

Vid datorn: Sennheiser RS 175
Till, från och på jobbet: Sony MDR-XB950BT

Båda trådlösa med väldigt bra ljud och batteritid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Hemma använder jag aldrig lurar, utan har surround istället. Men på jobbet kör jag Parrot Zik. Efter otaliga plastlurar från Logitech och Sennheiser som gick sönder varje år ville jag ha något mer hållbart. Jag testade ett par AKG 240 men de var lite för dåliga ljudmässigt så då valde jag designlurarna från Parrot. Dessa är baserade på en stålbåge och har hållit i fyra år snart. Även om mjukvaran är lite buggig är jag oerhört nöjd med dessa bluetoothlurar.

Lade till bild-tagg
Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickebo:

Sennheiser HD650
AKG Q701
Dunu Titan 1 (IEM)
1more Triple Driver Lightning (IEM)

Har en Lehmann Black Cube, mest till HD650, matar den med en Breeze Audio SU1.
En Kina rörstärkare med ryska rör från 60talet med inbyggd 1-bit DAC för gammelmusiken
Topping NX4 till Titans, men det blev för klumpigt så då blev det 1more, Titan + NX4 låter bättre dock.

Nästa jag är nyfiken på är ett par slutna med träkåpor, eller inte?
Ja just det, PC363D till teamspeak...

Skulle vilja höra stärkaren med ryssrören. Rolig setup!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Alternerar mellan Sennheiser HD650 och Koss Porta Pro. Den senare är mer pang på och med mer spelglädje. HD650 mer förfinad och klangmässigt korrekt och lämpar sig bättre om man ska mixa/redigera musik.

Permalänk
Medlem

Deltaco HL-78
Låter men inte mycket mer, dock är priset bra....

Utmärkt HiFi/krona score mao...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Tjena

Vad tror ni om den här som är på halva priset idag hos Webhallen?
https://new.webhallen.com/se/product/275883-XQISIT-ANC-oE400-...

Prisvärt?

Permalänk
Medlem

Steelseries arctis 7. Dom bästa jag använt!

Honorable mentions:
Steelseries siberia white
Sennheiser G4ME
Steelseries H800
Corsair gaming H2100

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jobb: Fidelo X1, ingen dac
Hemma: Fidelo X2 odac2

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD590 (inköpta 2001?) för musik.
Sennheiser PC360 och Corsair Vengeance 2500 för gaming.
Sennheiser CX3.00 för mobilen.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC360 vid datorn och B&W P7 för finlyssning.

Visa signatur

Intel Core i5 6600k @ 4,6 Ghz | Cooler Master Hyper 212 Evo |
Asus Z170 Pro Gaming | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC17000/2133MHz 2*4 GB | MSI Geforce GTX 1080Ti Gaming X 11 GB | Samsung 840 EVO Series 250 + 120 GB | WD Red 1 TB | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Kör just nu Philips SHP8900, fick dem för typ 150kr på Tradera, riktigt kap för de pengarna. Personligen tycker jag Philips gör fler bra hörlurar som är lite underskattade.

Har ett par Superlux HD682B liggandes bredvid datorn. OK lurar för priset, men kan bli lite vass ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krulli_bulli:

Kör ett par Audio-Technica ATH-M40x med en modmic 5 och en FX Audio DAC-X6.
En förhållande billig uppsättning som jag är mycket nöjd med.

@RaZman: Köp ett par såna här. Det gjorde jag och även om dom kanske är lite dyra är dom värda var ända krona. Finns även att beställa från typ aliexpress.

https://www.amazon.com/dp/B01J53WTUQ/ref=sspa_dk_detail_2?psc...

https://www.youtube.com/watch?v=X6wBv03B1nk&t=5s

Provade både m40x och m50x efter att ha sett den andra videon du länkade, dock gillade jag m50x mycket mer då m40x kändes mycket plastiga och av sämre byggkvalite. Ljudet tyckte jag var mycket vekare och burkigare på m40x med, så håller inte med på det mesta han sa faktiskt 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic T90

Köpte dämpningskit för att reducera diskantpeaken och "bredda" ljudet lite (finns att beställa),
är behagligare att lyssna på högre volymer nu

Jag är otroligt nöjd med dessa, jag tycker dessa passar till all slags musik samt film och gaming

Visa signatur

Stationär dator

Permalänk
Medlem

Philips Fidelo X2 med Objective2+ODAC <3

Permalänk
Medlem

Köpte nyss Arctis 7 för 1800 kr och sämsta skiten som jag någonsin haft.. Alla recensioner ljuger, sämsta skiten... Håll er långt borta. Finns ingen bas och ljudkvaliten är värdelös, drivrutiner och steelseries program är värdelösa och kan inte typ ändra på nått. Har suttit många timmar å försökt få till ett bra ljud med diverse equalizers. Iden med 2 olika ljud game och chat är efterbliven och rattarna råkar man komma åt hela tiden och byter mellan de 2 lägena och även råkar höja å sänka hela tiden för placeringen på rattarna å så dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fueleh:

Köpte nyss Arctis 7 för 1800 kr och sämsta skiten som jag någonsin haft.. Alla recensioner ljuger, sämsta skiten... Håll er långt borta. Finns ingen bas och ljudkvaliten är värdelös, drivrutiner och steelseries program är värdelösa och kan inte typ ändra på nått. Har suttit många timmar å försökt få till ett bra ljud med diverse equalizers. Iden med 2 olika ljud game och chat är efterbliven och rattarna råkar man komma åt hela tiden och byter mellan de 2 lägena och även råkar höja å sänka hela tiden för placeringen på rattarna å så dålig.

Haha. Så olika det kan vara.

Jag har ett par arctis 5 och är kanonnöjd med dem. Använder dem för spel och fungerar klockrent för det. Tror aldrig jag lyssnat på musik med dem, de är renodlade gaming-lurar. Lyssnar på musik gör jag med annat.

Funkar kanon med positionering i spel. Smidigt med separata "ingångar" för game och chat så att man snabbt kan finjustera det i spel med ratten. Synd att det inte går att sätta separata kanaler för spel/chat i vissa spel som har inbyggt voice-stöd. Om man kör chat i ett externt program är det dock klockrent.

Tror aldrig jag "råkat" ändra någon volym eller något liknande när, osäker på hur du lyckas med det.

Jag tycker de är klockrena om man tar dem för vad de är och använder dem till vad de är gjorda för; gaming.

Permalänk

Tjena,
jag använder plantronics backbeat pro både hemma och på jobbet. Riktigt bra ljud för pengarna. Har brusreducering. Nackdelen är att dom är ganska täta och det blir rätt varmt runt öronen. Relativt tunga.

Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-M50x

Har använt mig av ett par Audio Technica ATH-M50x i snart 2år som jag är ganska nöjd med. Kan bli något svettiga öron om man sitter ett par timmar, men det är lite utav "lyx-gnäll" från min sida.

Audio Technica på Prisjakt.se

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Astro a50 wireless
Var trött på att rulla över min kabel och att den tvinnades ihop efter en tid. Något av det bästa jag gjort är att byta till trådlöst, dock inte 100% nöjd med dom då dom är lite för tunga och efter många timmars lir börjar man känna att dom skaver lite. Men betydligt mycket bättre än mina föregående hörlurar corsiar h2100 wireless det är med hästlängd dom sämsta lurarna genom tiderna.

Permalänk

AKG K545, knappt använda men ruggigt sköna att ha på sig. Skulle ha köpt K550 men utan en avtagbar kabel så är det för mig tyvärr en dealbreaker.

Sony MDR-1A.

Sony MDR-10RC = haft dessa nu i ett par och de börjar bli lite slitna men håller fortfarande(använder dessa mest framför datorn).

Creative Aurvana Live!2= Jag hade dessa ett tag och gillade ljudet skarpt men tyvärr är byggkvaliteten på dessa under all kritik och gick sönder efter ett par månader.

JVC HA-FXD70.

Permalänk
Medlem

Bytte mina e-blue Cobra mot ett par Corsair HS50 Stereo under Dreamhack. Klar förbättring och väldigt behagliga. Ljudprofilen är "mjuk" vilket passar mig bra eftersom dom skall vara all-round för min del (alltså både för spel, musik och film).

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

@Ph4st: det är framför allt padsen jag tänkte på. Dom är sjukt sköna.

Permalänk
Frida 🥐

Beyerdynamics DT 990 (250 Ohm), komforten är helt oslagbar! Dessvärre gillar jag inte att lyssna på musik med dom. Då använder jag hellre högtalarna, eller mina Sennheiser Momentum 2.0 till telefonen istället.

Visa signatur
Permalänk

Audio Technica ATH-M50x
Hyper X Cloud II

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

3år gammla philips fidelio x2 nu med schiit magni 2 och odac.

Permalänk
Medlem

2x Philips X1
Philips X2
2x B&W P7W
ASTRO A38
uJays
Philips Shl3300
Vido Earbuds
Sennheiser MM200

Drivs med Hegel Super eller S8+.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sennheiser HD598 som drivs av en Objective2 ODAC
Har även ett par Sony mdr-xb700 som jag använder när jag vill ha lite överdriven bas.

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/