Permalänk
Medlem

@hag: Yes, KBDfans!

Permalänk
Inaktiv

@SYRE @Hund:

Citat:

Delivery time
•Black switch and red sent out on October 13th
•Brown sent out on November 4th

Jag hade både bruna och svarta i min order så mina skickades lite senare.

Men gå in på kbdfans-shopify-account och se om er orderstatus är "Fulfilled" (och om den är det så borde det finnas ett trackingnummer om ni klickar på ordernummret där)

Permalänk
Medlem

Fidget spinner keycaps (!).

Permalänk
Medlem

Haha, det var klart att det skulle komma

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon257891: Min order står fortfarande som unfulfilled. Beställde röda och bruna brytare, några av de röda till @hag också. Står din order som fulfilled?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SYRE:

@anon257891: Min order står fortfarande som unfulfilled. Beställde röda och bruna brytare, några av de röda till @hag också. Står din order som fulfilled?

Min mixade order är "unfulfilled", min andra order med enbart svarta är "fulfilled"

Permalänk
Medlem

@anon257891: Tackar!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Nu fick jag ett mail om att mina 120 st MX Silent Black har skickats, yippie!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Nu fick jag ett mail om att mina 120 st MX Silent Black har skickats, yippie!

Mina med, jippi indeed!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag börjar tappa tålamodet för att MechSupply ska komma igång med gruppköpet för sina 60% ISO-plåtar. Kan någon rekommendera rediga plåtar? Gärna inom EU och gällande material är jag öppen för förslag, så länge den är svart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hund:

Jag börjar tappa tålamodet för att MechSupply ska komma igång med gruppköpet för sina 60% ISO-plåtar. Kan någon rekommendera rediga plåtar? Gärna inom EU och gällande material är jag öppen för förslag, så länge den är svart.

Skickades från m.sweclockers.com

Den enda "riktiga" ISO-plåten jag känner till ("pre-order") för tillfället är: https://mekanisk.co/collections/pre-order/products/brass-plat... (mässing) men det känns kanske onödigt dyrt att köpa mässing och sen måla den svart

Men kanske lika enkelt/bra att beställa en egen från t.ex. cotter.se , www.smidyo.com , http://builder.swillkb.com/ / Lasergeist (eller någon av de andra laserskärningstjänsterna)

Edit: F.ö. har jag kontaktat cnc-design.fi för att se om de kan lägga till 1,5mm plåtar i sitt on-line-verktyg (de löser det såklart om man kontaktar dem direkt, men alltid trevligt att få rätt pris direkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Den enda "riktiga" ISO-plåten jag känner till ("pre-order") för tillfället är: https://mekanisk.co/collections/pre-order/products/brass-plat... (mässing) men det känns kanske onödigt dyrt att köpa mässing och sen måla den svart

Men kanske lika enkelt/bra att beställa en egen från t.ex. cotter.se , www.smidyo.com , http://builder.swillkb.com/ / Lasergeist (eller någon av de andra laserskärningstjänsterna)

Edit: F.ö. har jag kontaktat cnc-design.fi för att se om de kan lägga till 1,5mm plåtar i sitt on-line-verktyg (de löser det såklart om man kontaktar dem direkt, men alltid trevligt att få rätt pris direkt)

Tycker du att det är värt besväret med ISO-plåt snarare än en internationell-plåt? Det här blir mitt första bygge med plåt och jag är lite orolig att det ska bli halvdant med någon flamsig plåt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv

@Hund:
Har du PCB-monterade brytare (5-pin) eller snarare om du har 2-4 stycken där du sparar "extra-pinnarna" så spelar det mindre roll om det är universal-plåt eller ren ISO, imo.

I.e. det är främst ISO-enter (och ISO-tangenten till vänster om dito) och h-shift (speciellt om du vill ha split-h-shift) som man får vara lite extra petnoga med om det är en universal-plåt (för att de ska bli "raka")

Sen blir en "ren Iso-plåt" något tätare (å andra sidan ger den då lite mer begränsningar i layout, vilket har både för- och nackdelar)

Var lite extra noggrann med dessa tangenter (speciellt om du har 3-pin brytare) så funkar "universal-plåt" utmärkt, enligt min subjektiva åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@Hund:
Har du PCB-monterade brytare (5-pin) eller snarare om du har 2-4 stycken där du sparar "extra-pinnarna" så spelar det mindre roll om det är universal-plåt eller ren ISO, imo.

I.e. det är främst ISO-enter (och ISO-tangenten till vänster om dito) och h-shift (speciellt om du vill ha split-h-shift) som man får vara lite extra petnoga med om det är en universal-plåt (för att de ska bli "raka")

Sen blir en "ren Iso-plåt" något tätare (å andra sidan ger den då lite mer begränsningar i layout, vilket har både för- och nackdelar)

Var lite extra noggrann med dessa tangenter (speciellt om du har 3-pin brytare) så funkar "universal-plåt" utmärkt, enligt min subjektiva åsikt.

Okej. Tack för svar!

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorf_se:

Fick just mail om att silent black är på väg. Snart kanske mitt nya projekt kommer att förverkligas?

https://i.imgur.com/nnXwoNw.jpg?1

Trodde jag skulle kunna börja så smått i helgen men Postnord briljerar igen verkar det som...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk

Tips på roligt projekt?

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Jisses vad trögt Registered Air Mail från China Post/AliExpress är. Lämnade Kina 30:e november och ännu ingen statusuppdatering på paketet. Någon som haft erfarenhet med detta och vet ungefär hur lång tid det tar att komma till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vingtner:

Jisses vad trögt Registered Air Mail från China Post/AliExpress är. Lämnade Kina 30:e november och ännu ingen statusuppdatering på paketet. Någon som haft erfarenhet med detta och vet ungefär hur lång tid det tar att komma till Sverige?

Enligt aftonbladet ser det ut såhär på arlanda och kan göra så i veckor. Enligt posten en oförutsägbar ökning av kinaskit det senaste året.

Det enda som går att säga, av egen erfarenhet, är att efter det är reggat i Sverige så kommer det generellt inom två veckor.

Permalänk
Inaktiv

@Vingtner:
20-60 dagar från kina är "normalt", men nu har det ju varit både 11/11 och Svarta Fredagen: Så det kan ta lite längre tid vid denna tiden på året. (Just nu har jag t.ex. saker som "flygbolag som skickat" sedan 19/11 utan fler statusuppdateringar)

Å andra sidan, tar det längre tid än 60 Dagar så blir det (ofta) gratis (förutsatt att säljaren har "On-time delivery 60 Days") : gratis är gott!

Annars som @willeykk sa, ca 14 dagar efter det ankommit till Sverige är "Normalt"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dorf_se:

Trodde jag skulle kunna börja så smått i helgen men Postnord briljerar igen verkar det som...

https://i.imgur.com/Tx5I8pD.jpg?1

Jag fick en dask igår: landade direkt i lådan hemma!

(Edit: Inga avier, Ingen tracking, bara ett mail den 4e att det var skickat)

Permalänk
Medlem

@anon257891: Då hoppas jag på att det ligger ett paket i lådan när jag kommer hem då.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan få tag på switchtoppöppnare och gärna switchborttagare på samma ställe? Enda stället jag hittat som säljer förstnämnda är Mechanicalkeyboards.com och ska man ha råd med deras frakt lär jag sälja datorn.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hund:

Någon som vet vart man kan få tag på switchtoppöppnare och gärna switchborttagare på samma ställe? Enda stället jag hittat som säljer förstnämnda är Mechanicalkeyboards.com och ska man ha råd med deras frakt lär jag sälja datorn.

Switchöppnare hittar du enklast hos din lokala kontorsmtrl-leverantör (eller på jobbet), där kallas den för pappersklämma! (Kapa "handtagen" och spetsa till dem, liten bockning: färdigt) (finns säkert en bild på en dito i alla mina gallerier )

Switch-borttagare ("switch remover in keyboards" hittar du fraktfritt på t.ex. aliexpress.

Permalänk
Skrivet av Hund:

Någon som vet vart man kan få tag på switchtoppöppnare och gärna switchborttagare på samma ställe? Enda stället jag hittat som säljer förstnämnda är Mechanicalkeyboards.com och ska man ha råd med deras frakt lär jag sälja datorn.

Skulle fråga på typ r/mechmarket , DT eller GH du får nog napp rätt snabbt. Vad är en switchborttagare? Det är bara att trycka in de två plupparna på sidan (har gjort en guide på den stora tangentb. Tråden.)

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Skulle fråga på typ r/mechmarket , DT eller GH du får nog napp rätt snabbt. Vad är en switchborttagare? Det är bara att trycka in de två plupparna på sidan (har gjort en guide på den stora tangentb. Tråden.)

Jag vill ha ett bra verktyg så att jag inte skadar switcharna när jag tar bort dem.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Skrivet av Hund:

Jag vill ha ett bra verktyg så att jag inte skadar switcharna när jag tar bort dem.

Switcharna är byggda för att hålla, jag har inte brutit en enda brytare under mina år som lödare så på den fronten borde det vara lungt. Har tyvärr aldrig sett ett dedikerat verktyg men kan ju alltid leta.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hund:

Jag vill ha ett bra verktyg så att jag inte skadar switcharna när jag tar bort dem.

Ingen risk att du skadar brytarna (utan dedikerat verktyg)!
Fördelen (liten!) med "verktyget" är att du inte repar plåten riktigt lika lätt.
(återigen (mitt tidigare svar "försvann" ju iom att det kom sist på förra sidan ) aliexpress har bägge sorterna för en spottstyver)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Ingen risk att du skadar brytarna (utan dedikerat verktyg)!
Fördelen (liten!) med "verktyget" är att du inte repar plåten riktigt lika lätt.
(återigen (mitt tidigare svar "försvann" ju iom att det kom sist på förra sidan ) aliexpress har bägge sorterna för en spottstyver)

Det är främst det jag vill undvika, mitt första switchbyte var på min numpad och jag råkade dessvärre skada plåten när jag försökte ta bort dem utan rätt verktyg. :/

Aliexpress tar väl inte PayPal?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

@Hund: Aliexpress har Alipay om jag inte minns helt fel. förstår med plåten, antingen använd något i plast eller köp ett verktyg

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

@Hund: Aliexpress har Alipay om jag inte minns helt fel. förstår med plåten, antingen använd något i plast eller köp ett verktyg

Alipay låter farligt.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.