Permalänk
Medlem

Mycket lägre temps i Windowed mode

Hej! Jag har en fråga om något jag verkligen inte begriper mig på.

Jag har inte varit nöjd med temps på mitt grafikkort. Jag provade av misstag att köra i windowed-mode häromdan och märkte att tempen sjönk runt 20 grader!! Från 80c till 62c.

Hur kommer detta sig? Spelet jag testade på var skyrim special edition. Jag tänkte att den kanske sänkte grafiken när man körde windowed-mode men nej, det är samma. Jag får tempskillnader när jag kör olika grafikinställningar i windowed mode också.

Hur är detta möjligt? 😀

Permalänk
Medlem

Har du kollat så du kör på samma upplösning och får samma fps?

Annars vet jag inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Har du kollat så du kör på samma upplösning och får samma fps?

Annars vet jag inte...

Japp samma upplösning och 60 fps! Skumt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad har du för grafikkort och för skärm? Mer än en skärm inkopplad? Olika Hertz på skärmarna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonnestig:

Vad har du för grafikkort och för skärm? Mer än en skärm inkopplad? Olika Hertz på skärmarna då?

Jag såg nu att det blev fel forumdel men det är en Msi gs63vr 7rf (en bärbar alltså)

1060 och 60hz skärm. (Vet inte exakta modeller men kan kolla upp när jag kommer hem)

Permalänk
Medlem

Windowed mode låser väl fpsen till 60? Hade du inte vsync på innan och högre fps jobbade datorn mer då och blev således varmare.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Windowed mode låser väl fpsen till 60? Hade du inte vsync på innan och högre fps jobbade datorn mer då och blev således varmare.

Är inte skyrim som regel låst på 60 fps? Har man över 60 fps i skyrim buggar det sönder om jag minns rätt och det har aldrig hänt.