Permalänk

770 SLI vs 780 för PUBG?

Tjena

Jag her ett litet dilemma, jag fick precis en dator från min farbror innehållande ett gtx 780 3gb, själv sitter jag just nu med två 770 sli på 2 gb vardera. Min fråga är nu vilken lösning som är bäst för lite mer krävande spel som eventuellt kräver lite mer grafikminne så som PUBG, är det 770 i sli eller 780? Jag skulle naturligtvis kunna testa själv men det är jobbigt att i montera och installera nya drivisar.

Permalänk
Medlem

Generellt skulle jag rekommendera ett kort över två då det generellt inte finns drivers för SLI längre. Nvidia ger inte ut dem längre utan det är upp till spelutvecklare att lägga in stöd.

Tror inte du kommer känna någon direkt skillnad dock då PUBG är väldigt dåligt optimerat.

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk
Medlem

@FreddeReinfeldt: Med SLI är minnena klonade. Så 2gb blir inte magiskt 4gb i sli. Samma data finns i två uppsättningar. Kör på 780 3gb.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro