Läskigaste spelet ni har spelat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

ALiens TC!

Ni som kommer ihåg det ursprungliga Doom minns säkert också denna otroligt fina mod till Doom. Skrämde först skiten ur en med "Check those corners!"-varningar lite här och var i den mörka miljön. Sen när man väl lärt sig ignorera varningarna, ja då hoppade en jävla Alien fram och tuggade på en

När Doom kom så räckte den. Man hade ju inget att jämföra med. Sedan fick första Unreal mig att stänga av datorn, precis när man insåg att alla lampor släcks i en korridor och man hör, något ...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Avstängd

Outlast, får ju nästan hjärtattack detta spel..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Alone in the Dark

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk

Silent Hill spelen är väl de som satt sig mest i mitt psyke men det var en annan tid och spelen då var väldigt komplexa (speciellt för dagens standard) och det var intressant med survival horror.

Annars F.E.A.R var rätt kul också och senast så har jag väl mest gillat Resident Evil 7.

Permalänk
Medlem

Doom 3 (rör inte skräckspel).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

måste vara far cry 2.

om ni inte kommer ihåg, man smyger lite i buskarna, fan nån såg mig -> försöker gömma sig sen hör man det... bilen, de gasar så in i helvete från ingenstans och man ser ingenting, de kommer ut genom en buske precis brevid dig och sen är det kört.

aldrig skitit ner mig så mycket i spel som AI bilar i far cry 2 ._.

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Har lite obehagliga minnen av Clive Barker's Undying. Även Fatal Frame/Project Zero och The Suffering tål väl att nämnas.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

The Butcher...

Helt rätt!
Hade mardrömmar om hans rum och "fresh meat" efteråt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kanske var det för att jag var ett barn, men kommer ni ihåg den där läskiga banan i Thief: Deadly Shadows?

Hela spelet var ju rätt så barnsligt och avslappnat, man smyger runt i en stad och vill man kan man klubba en vakt på huvudet.

Sen så ska man helt plötsligt ta sig in i ett övergivet psyksjukhus som en gång i tiden var ett barnhem, fyllt med ryckiga konstiga "människor" som har någon sorts el-hatt på sig...

På senare tid har jag förstått att dom tydligen går att döda, men jag vågade inte ens komma nära dom när jag spelade, så fick verkligen smyga som fan och aldrig varit så rädd

Permalänk

Left 4 Dead kan vara rätt läskigt ibland. Spontana zombie-attacker kombinerat med skrik och en känsla av att känna sig trängd. Den där zombien med långa tungan skrämmer mig varje gång.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Medlem

De fem minuter av Alien: Isolation i VR jag var dum nog att prova.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Nu är Stalker ganska gammalt, men atmosfären var riktigt grym och läskig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

När Doom kom så räckte den. Man hade ju inget att jämföra med. Sedan fick första Unreal mig att stänga av datorn, precis när man insåg att alla lampor släcks i en korridor och man hör, något ...

Fast nu var det ju inte Doom utan Aliens TC som i princip var ett helt annat spel Jag trodde alla som lirade Doom också provade Aliens TC när det kom.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Dead Space 2 för någon anledning. Klarade ettan utan att ha några som helst problem men tvåan var hemsk att spela igenom.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

ALiens TC!

Ni som kommer ihåg det ursprungliga Doom minns säkert också denna otroligt fina mod till Doom. Skrämde först skiten ur en med "Check those corners!"-varningar lite här och var i den mörka miljön. Sen när man väl lärt sig ignorera varningarna, ja då hoppade en jävla Alien fram och tuggade på en

Du menar nog inte ursprungliga Doom.

AVP var creepy för sin tid...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Du menar nog inte ursprungliga Doom.

AVP var creepy för sin tid...

Jo det är precis det jag menar och jag menar inte heller AVP. Du är alldeles för modern nu

Det jag menar är detta som kom '93-'94, dvs för mer än 20 år sen:

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

F.E.A.R. 1 är nog det enda spelet jag har hoppat till när jag spelat.

har du kört Alien Isolation?

Visa signatur

We all got a chicken-duck-woman-thing waiting for us

CPU: Intel Core i7 10700K
GPU: Nvidia GTX 1080
RAM: DDR4 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Hahaha är iofs snart 29 men känner likadant, spel jag inte ens vågar på idag Gammal och förnuftig?

även saker i verkliga livet har mist sin läskiga charm. när jag var liten hade vi väldigt roligt med att klättra upp i ett träd och sedan hoppa upp på ett tak på en "el hus" var väll ca 3-4 meter upp. kan idag inte i min vildaste fantasi hoppa upp på det taket.
jag kan tycka relativt "fredliga" spel som fallout 4 vara riktigt läskiga när man smyger runt i nån konstig grotta full med ghouls.

Skrivet av kundun:

AVP, paranoian ökade i takt med att trackern började pulsa snabbare.
På senare tid så är VR-skräck helt brutalt. Har 3-4 skräckspel och har pallat spela i någon enstaka minut på varje. I källaren i 'Emily wants to play' skrek jag som en stucken gris och slet av mig headsettet, och har inte spelat längre än så. Det var ca 3 minuter in i spelet >.<

jag vill gärna testa VR men kommer nog hålla mig borta från dessa typer av spel då jag kommer reagera som dig och dessutom kissa ned mig själv

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

@albeld:

Alan Wake skulle jag lätt klassificera som det läskigaste spelet!

Permalänk
Medlem

Bioshock. Jag blir inte skrämd av läskiga saker, men jag är rädd för att misslyckas. Så det blev ju lite adrenalin när man smög runt och kände att man inte spelade igenom en scriptad sekvens, utan att det var helt på ens eget ansvar att inte bli mördad av den där splicern som man hörde vandra omkring alldeles i närheten. Eller kanske inte bli mördad, men kanske bli mer skadad än vad man behövde? För det vore ju ett misslyckande!

Visa signatur

I'm a slacker, hear me snore...

Permalänk
Medlem

Silent hill på playstation 1

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

De fem minuter av Alien: Isolation i VR jag var dum nog att prova.

Det skulle jag vilja testa! Min bror har ju köpt Oculus rift system..jag ska lätt rekommendera han att vi ska testa det spelet

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Factorio! Skräcken jag upplever när jag ser vilket monster jag skapat.. *ryser*

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Avstängd

När jag var lite och spelade silent hill på ps1. Kissade nästan i byxorna

Visa signatur

CPU: Intel Core i9-7980XE 2.6GHz 18-Core
Minne : G.Skill Trident Z RGB 64GB (4 x 16GB) DDR4-3200
SSD : 3 x Samsung 960 EVO 500GB M.2-2280 SSD
GPU : 2x Asus GeForce GTX 1080 Ti 11GB POSEIDON
Moderkort : Asus ROG RAMPAGE VI EXTREME EATX LGA2066

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Nu är Stalker ganska gammalt, men atmosfären var riktigt grym och läskig.

Jag tänkte också säga Stalker: Shadow of Chernobyl, bästa atmosfären i nåt spel ever.

Och när man stötte på sin första poltergeist i Lab 14... Fy fan säger jag bara!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

F.E.A.R. 1 är nog det enda spelet jag har hoppat till när jag spelat.

Dessutom ett av de bästa FPSen ever, spelade det så sent som för några veckor sedan och visst är grafiken lite daterad med fortfarande bland de bästa "striderna" i single player till dags datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Har lite obehagliga minnen av Clive Barker's Undying.

Har satt sina spår även här.
Ner i nån källare som verkar tom.
Kör scrying och får en mindre hjärtattack

Smart med scrying och det passade perfekt i spelet.

Permalänk
Medlem

Minecraft

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Fatal Frame / Project Zero på PS2.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

När jag var en pojkspoling.. Resident Evil på Playstation... Gud, jag vågade knappt gå hem efter att varit hos grannen och lirat (vi bodde dörr i dörr i princip). I vuxen ålder är det lätt Dead Space 2. Var nog första gången man vrålat som en liten tjej sedan man kom in i målbrottet.

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2