Äkta single-slot grafikkort?

Permalänk
Medlem

Äkta single-slot grafikkort?

Hej!

Försöker hitta ett äkta single-slot grafikkort (dvs ett grafikkort vars kylare verkligen är single slot och inte är tjock nog för att täcka över ytterligare en slot) för ett litet projekt jag har på gång men antingen är jag blind eller så säljs dessa inte i Sverige enligt Prisjakt. Letar efter ett sådant kort med prestanda i stil med GTX 750 Ti - GTX 1050 Ti runt 1000-1500 kr prisklassen. Har sett att XFX hade ett RX 460 i samma slimmade single slot konfiguration men hittar inte denna modell längre.

Har ni någon rekommendarion?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har du möjlighet så köp ett grafikkort med endast video portar på en av sidorna och installera sedan ett vattenblock. Med lite modding har du ett grafikkort för singel slott. Någon jag själv kommer göra då jag vill använda pci porten precis nedanför i mitt bygge

t.ex. https://www.komplett.se/product/917605/datorutrustning/pc-kom...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k, G.SKILL 32GB, GTX 1080Ti, Z170, In Win

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Intressanta alternativ, men ja det är även lite för mycket prestanda för vad jag behöver datorn till Kommer nämligen vara en väldigt liten dator, vet faktiskt inte om det där 1050 Ti får plats Men ska kika på det!

Skrivet av tobn:

Har du möjlighet så köp ett grafikkort med endast video portar på en av sidorna och installera sedan ett vattenblock. Med lite modding har du ett grafikkort för singel slott. Någon jag själv kommer göra då jag vill använda pci porten precis nedanför i mitt bygge

t.ex. https://www.komplett.se/product/917605/datorutrustning/pc-kom...

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är självfallet ett bra alternativ det också, problemet är att jag inte kommer få plats med vattenkylning Det är ett modprojekt jag var på gång i ett chassi som är planerat att vara mindre än 5L. Väldigt litet och väldigt trångt blir det!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII