Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

BoseQT35 eller Sony MDR 1000x? För plugg, film, musik, promenad. Använder iPhone och Mac.
Priset får vara sekundärt!

För min del blev det MDR-1000X för 2222 kr idag hos Elgiganten (antar att det är därför du frågar). Bose QC35 var egentligen de hörlurar jag ville ha, men priset för dessa gör de bättre - de har även bättre ljud än QC35 samt lite fler funktioner. Visserligen inte lika bra komfort i mitt tycke som QC35 (finns inga hörlurar som slår dess komfort i samma storlek IMHO) men utöver det vinner MDR-1000X på de mesta.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Innan man lägger ut denna o lurar folk, vad tror ni om den? Legit ? Eller är det scam?

https://www.cnet.com/news/get-a-lifetime-vpn-unlimited-subscr...

Artikeln skriver om en från 2016, idag har dem också en riktigt billig vpn, VPN Unlimited.

https://stacksocial.com/sales/vpn-unlimited-lifetime-subscrip...
Frågan nu är, får man det som står? Lifetime. Läste också att det står lifetime men kanske hänvisar till Företaget. Vågar ej rekommendera innan man kollar här Inte vågat slå till än heller för den delen. Står även "You must have an active VPN Unlimited subscription to redeem". Trial är väl en aktiv sub?:P Så borde funka. Annars blir det 5$ utöver priset för att aktivera en månad och sen lifetime.

Undrar detsamma!
Jäkligt bra pris, frågan är om hastigheten är ngt att hänga i granen...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Kanon burkar för priset. Är det samma innehålla som Rf82 var för flera år sedan spelade de pistolsnabb bas med små förstärkare och gjorde sig riktigt bra i tex alla trance/dance musik ja provade med. Som info har de sålts för runt 10k i flera år och många har köpt dem då.
Jag som många andra jag sätt skriva om dem brukar framföra att de kanske är lite hårda i det övre registret i vissa ssmmanband.
Tycker dock inte man skall avskräckas av detta. Alla högtalare har brister och fördelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Påminn mig inte, jag missade dem på rean

(väldigt gammalt inlägg från black friday)

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Undrar detsamma!
Jäkligt bra pris, frågan är om hastigheten är ngt att hänga i granen...?

Ingen aning faktiskt är lite sugen, men känns lite som onödiga pengar om dem inte stödjer Netflix USA samt saknar addblocker. Men o andra sidan så är det kaffepengar med tanke på livstids vpn... Får se hur det blir men just nu känns de som ett nej. Dem har standard betyg enligt många recensioner. Hastigheten är 4/5 står det, dvs ganska okej. Men undrar vad folk tycker om dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Super Mario Odyssey till Switch för 300 kr på Ica Hemma. Finns ej i weblager, men jag beställde precis ett ex att hämta upp i min lokala butik.
https://www.icahemma.se/Super-Mario-Odyssey-Switch--p-47885.a...

Jag har inte sett det så billigt tidigare och närmaste på prisjakt nu är 495 kr.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3983460

Beställningarna annuleras, se Switch-tråden i spelforumet för mer info.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Någon som sett bra erbjudanden på skrivare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Hej! Jag var in på maxi här i Skellefteå då jag såg att de hade spelet i lager. Jag gjorde beställningen online och de gjorde klart ordern sä jag kunde hämta den nästan direkt. Så jag fick köpa för 299,50! Tack för tipset!
Det kan ha varit sista exemplaret här också.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Hej! Jag var in på maxi här i Skellefteå då jag såg att de hade spelet i lager. Jag gjorde beställningen online och de gjorde klart ordern sä jag kunde hämta den nästan direkt. Så jag fick köpa för 299,50! Tack för tipset!
Det kan ha varit sista exemplaret här också.

Mvh, Jakob

Spännande, grattis! Du verkar ha varit den enda, åtminstone här på Sweclockers, som lyckats beställa på nätet och hämta ut i butik.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/55PUS7272/phil...

Verkar ju för bra för att vara sant, någon som har koll på den här TVn?

Permalänk
Medlem

Tycker ni det är värt att köpa Audio Pro T14 för 2990kr?

Känns lite trist att betala så mycket när man har kunnat köpa för 1990kr eller mindre alla andra år.

Permalänk
Medlem

@LeVvE:
Är väldigt nöjd med mina, så jag tycker det är värt. Men sen är det ju helt hur mycket man själv känner för att lägga på högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@LeVvE:
Är väldigt nöjd med mina, så jag tycker det är värt. Men sen är det ju helt hur mycket man själv känner för att lägga på högtalare

Är ju så men när folk fick 2 par för samma pris förra året (1500kr/st) så känns det lite surt att betala dubbelt så mycket ett år senare. Vill ju ha nya högtalare men bara för det känns så surt så har jag kollat på andra modeller ist så som Audioengine A5+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Spännande, grattis! Du verkar ha varit den enda, åtminstone här på Sweclockers, som lyckats beställa på nätet och hämta ut i butik.

Tack! Ja jag höll i spelet och frågade personalen om priset och de sa att man måste beställa online för att få priset så jag gjorde det och valde att hämta ut på plats, så de gjorde klart ordern medans vi handlade.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplanet:

Omdömen både på Elgiganten och Prisjakt skvallrar om en bra tv, så om du är intresserad, skulle jag slagit till.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Hmm jag fick i alla fall meddelande nu om att ordern var klar att hämtas upp så det verkar OK i "min" affär iaf

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplanet:

Var och köpte en igår, kan summera och säga att jag är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcliteRX:

Vet inte om denna passar här.

GTX 1060 3gb för ca 800 med frakt från wish.

https://www.wish.com/c/5a3a10bf057c8a2c65e3f956

Jag undrar bara om nogån fick nåt Nvidia GPU från Wish som var riktigt. Verkar att alla såna billig grafikkort är fejk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Jäklar! Tror att jag nog också slår till!
Har de öppet köp på TV-apparater också månne? Alltså den där "pröva i 30 dagar försiktigt för att göra en bedömning"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

@naikon: Du och butiken har ju ingått ett avtal. I och med att säljaren hänvisade till att paketet "fastnat i posten" så har dom ju dessutom faktiskt bekräftat (om än indirekt) att ni har ett avtal (dom medger ju i och med det att deras avsikt var att uppfylla avtalet, annars hade dom ju inte skickat något).

Det är mao nu upp till handlaren att uppfylla sin del av avtalet. Vad jag förstått så har du nu framfört att du inte accepterar makuleringen och att du vill ha varan och då är det bara att invänta deras svar. Om du inte hör av dom inom en rimlig tid så får du gå vidare med att kräva leverans. Om dom då fortfarande inte levererar så får du fundera på om/hur du ska gå vidare.

Läs mer på: https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-r...

Du kan även läsa trådarna i Konsumenträttsdelen av detta forum (där också ev. fortsättning på detta hör hemma).

Uppdatering: Jag missade att det var fel person jag svarade till. Min ursprungliga kommentar var till @Dekkan. I det fallet är det i min mening uppenbart att det finns ett avtal (enligt resonemanget ovan). I @naikon:s fall är det för mig inte uppenbart att ett avtal föreligger och då kan ev. handlaren hävda just det.

Uppdatering:

Hade några mejl fram och tillbaka med Fyndiq om att jag inte vill acceptera att de reklamerar min produkt, utan vill ha den levererad med hänvisning till konsumentköplagen.

Har bara fått samma svar om att de följer konsumentköplagen, men att man inte köper direkt från Fyndiq utan de hänvisar allting till sina "butiker". Min "butik" hade i detta fallet slut i lager och kunde inte skicka om produkten. (Förmodligen skickades inte produkten ut till någon alls)
De välkomnade en anmälan till ARN, men det går såklart inte när det är under 500kr.

Det blev några negativa omdömen på Trustpilot och Prisjakt istället

Permalänk
Medlem

@naikon: Om ni hade ett avtal (det framgick ju inte), så kan du prova att göra en anmälan hos Trygg e-handel, branschorganisationen där fyndiq.se är medlemmar.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Innan man lägger ut denna o lurar folk, vad tror ni om den? Legit ? Eller är det scam?

https://www.cnet.com/news/get-a-lifetime-vpn-unlimited-subscr...

Artikeln skriver om en från 2016, idag har dem också en riktigt billig vpn, VPN Unlimited.

https://stacksocial.com/sales/vpn-unlimited-lifetime-subscrip...
Frågan nu är, får man det som står? Lifetime. Läste också att det står lifetime men kanske hänvisar till Företaget. Vågar ej rekommendera innan man kollar här Inte vågat slå till än heller för den delen. Står även "You must have an active VPN Unlimited subscription to redeem". Trial är väl en aktiv sub?:P Så borde funka. Annars blir det 5$ utöver priset för att aktivera en månad och sen lifetime.

Läser man kommentarerna från förra året på artikeln så känns det inte som något att satsa på. Verkar vara någon trial man betalar för. För att sedan efter ca 6 månader få ett mail att betala ännu mer om man vill ha kvar tjänsten. Och sidan man köper ifrån (stacksocial) verkar ha ett ruttet rykte på andra sidan atlanten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

@naikon: Om ni hade ett avtal (det framgick ju inte), så kan du prova att göra en anmälan hos Trygg e-handel, branschorganisationen där fyndiq.se är medlemmar.

Hmm, definiera avtal?

Jag hade genomfört ordern som vilken kund som helst, dvs lagt varan i kungvagnen och tryckt på Genomför köp

Edit: Efter lite googlande så har jag förstått det som att Fyndiq definierar sig som en "marknadsplats" och kan på något sätt då komma undan med dessa ursäkter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Läser man kommentarerna från förra året på artikeln så känns det inte som något att satsa på. Verkar vara någon trial man betalar för. För att sedan efter ca 6 månader få ett mail att betala ännu mer om man vill ha kvar tjänsten. Och sidan man köper ifrån (stacksocial) verkar ha ett ruttet rykte på andra sidan atlanten...

Mycket möjligt, sket i det faktiskt. Inväntar någon rea av en pålitlig VPN. Vill gärna ha Addblocker med på min vpn. Vi får se vilken det blir, bud på NordVPN dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Hmm, definiera avtal?

Jag hade genomfört ordern som vilken kund som helst, dvs lagt varan i kungvagnen och tryckt på Genomför köp

Edit: Efter lite googlande så har jag förstått det som att Fyndiq definierar sig som en "marknadsplats" och kan på något sätt då komma undan med dessa ursäkter

Nu är detta fel tråd, men för att kortfattat svara. När du tryckte på köpknappen så var det ett anbud från din sida. Ett avtal kommer inte till stånd förrän den andra parten har acceptera anbudet. Så om du inte fått något som tyder på motparten accepterat ditt anbud så är det svårt för dig att hävda att ett avtal föreligger. Om du har funderingar kring detta så ta dom i en tråd i Konsumenträttsdelen av Sweclockers.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Blir nog också en sån för mig. Bra pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jäklar! Tror att jag nog också slår till!
Har de öppet köp på TV-apparater också månne? Alltså den där "pröva i 30 dagar försiktigt för att göra en bedömning"?

Ja Elgiganten kör med det, iaf senast när jag frågade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaptex:

Ja Elgiganten kör med det, iaf senast när jag frågade.

Tack! Ska dubbelkolla när jag hämtar ut den idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tycker ni det är värt att köpa Audio Pro T14 för 2990kr?

Känns lite trist att betala så mycket när man har kunnat köpa för 1990kr eller mindre alla andra år.

Har de legat ännu lägre än så? Vet att de sålts för 1990:- de två tidigare åren på mellandagsrean men aldrig sett de billigare än det. Hade själv tänkt att eventuellt köpa ett par nu men det får nog vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackey:

Har de legat ännu lägre än så? Vet att de sålts för 1990:- de två tidigare åren på mellandagsrean men aldrig sett de billigare än det. Hade själv tänkt att eventuellt köpa ett par nu men det får nog vara.

Enligt prisjakt är det lägsta 1990kr men läser man trådar här på SweClockers så har folk köpt för så lågt som 1300kr. Fick mina för 2790kr efter jag frågade om jag kunde iaf få priset som de erbjöd på Black Friday, lite surt men orkar inte vänta ett år till på nästa rea och kanske blir samma skit igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Enligt prisjakt är det lägsta 1990kr men läser man trådar här på SweClockers så har folk köpt för så lågt som 1300kr. Fick mina för 2790kr efter jag frågade om jag kunde iaf få priset som de erbjöd på Black Friday, lite surt men orkar inte vänta ett år till på nästa rea och kanske blir samma skit igen.

Antar att du redan gjort det men... Har du kollat internationella priser? Förstår om man vill köpa genom Sverige så det eventuellt blir enklare med returer och så... Men kan vara värt att kolla upp

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X